Så har man blivit gubbe...

Snacka om vad som helst.

Moderator: hakan

ozzman
Levertransplanterad

Post by ozzman »

on 10/21/2006 at 19:16:18, rex wrote:Det är bara bögar som inte vågar ta i en skruvmejsel som köper nya bilar. [/quote]

Image Image Image

Det kallas stil och klass att köra ny bil.
rex
Levertransplanterad

Post by rex »

Näe,det kallas att man är statustyngd.
Långis

Post by Långis »

Kan ge ett exempel på risken med att köpa nya bilar.
Min bror investerade i en bil från 2002 - nästan sprillans ny alltså. För ett tag sen gick datörn sönder. Datorn, alltså!!! Vad vard et för idiot som kom på den utomordentligt fantastiska idén att stoppa in en dator i bilen? Idioti!
Kostnad: 7000 som han fick ta ur egen fick eftersom garantin gått ut.

Kan tillägga att låset gått sönder på en av dörrarna.
Kostnad: 4000:-

Jag kommer aldrig att "investera" i en ny bil. Det får man snabbt ångra...
Last edited by Långis on 22 Oct 2006, 16:29, edited 1 time in total.
Eddie
Obotlig alkoholist

Post by Eddie »

on 10/22/2006 at 16:27:49, Långpanna wrote:Kan ge ett exempel på risken med att köpa nya bilar.
Min bror investerade i en bil från 2002 - nästan sprillans ny alltså. För ett tag sen gick datörn sönder. Datorn, alltså!!! Vad vard et för idiot som kom på den utomordentligt fantastiska idén att stoppa in en dator i bilen? Idioti!

Jag kommer aldrig att "investera" i en ny bil. Det får man snabbt ångra... [/quote]

Den idioten som kom på att det är ganska bra med airbag, ABS, antispinn, felsökningssytem osv..
ozzman
Levertransplanterad

Post by ozzman »

on 10/22/2006 at 16:27:49, Långpanna wrote:Kan ge ett exempel på risken med att köpa nya bilar.

Jag kommer aldrig att "investera" i en ny bil. Det får man snabbt ångra... [/quote]

En bil är inte ny om den är 5 år gammal. En bil kan på sin höjd räknas som ny i 3 år sedan är den gammal och skall bytas ut.
uy
Levertransplanterad

Post by uy »

Nej, jag är inte så mycket för slit-och-slängprodukret. Image
Skitarna ska va' lika långa i år
Långis

Post by Långis »

on 10/24/2006 at 12:12:03, ozzman wrote:En bil är inte ny om den är 5 år gammal. En bil kan på sin höjd räknas som ny i 3 år sedan är den gammal och skall bytas ut. [/quote]

Jag håller med Uy. En bil ska inte vara nån slit och släng produkt som man använder ett litet tag och sen gör sig av med.
Dagens marknad vill dock inte se produkter som håller, det finns inga pengar att tjäna på det. Därför köper jag sällan nya saker...
Last edited by Långis on 24 Oct 2006, 19:38, edited 1 time in total.
lumberjack
Levertransplanterad

Post by lumberjack »

Du får vad du betalar för, köper du kvalitet håller det.
Långis

Post by Långis »

on 10/24/2006 at 20:34:42, LumberJack wrote:Du får vad du betalar för, köper du kvalitet håller det. [/quote]

Moderna bilar förknippar jag inte med kvalitet, det är så mycket pryttlar och maicklar i dem att man blir mörkrädd. Annat är det med min amazon av 1970 års modell - har inte haft något allvarligt problem med den sen jag köpte den och det mesta som kan gå fel kostar under 1000 kr att laga.

Har jag haft mitt tal om plast föresten? Jag avskyr plast, Flrsta bilen jag hade var en renault 5 -88 och jag mådde illa varje gång jag satte mig i kupén. Plast plast plast, överallt var det plast. Minsta lilla stöt och den brister.
Annat är det med ren och gedigen plåt.
Vart tog föresten stötfångarna vägen? Numera kör man med skumfyllda stötfångare i, jts det, Plast. Nej bevare mig väl för all denna plast som omger oss. Mer plåt till folket, säger jag.
Last edited by Långis on 24 Oct 2006, 21:00, edited 1 time in total.
uy
Levertransplanterad

Post by uy »

Måste bara citera min farfar: "Det där plast är väl nåt jävla skrot". Fast när han sa det på älvdalska lät det bättre.
Skitarna ska va' lika långa i år
Post Reply