Sämsta musiken - Dags att hata!
-
- Levertransplanterad
Jag kan skriva under på jävligheten hos de flesta musiksorter som avhandlats i den här tråden utan några som helst problem.
Trots alla vidriga musikgenrer som nämnts så tycker jag att den jävligaste har missats och det är den nya sk. "hårdrocken" med band som Linkin Park, Limp Bizkit mfl. Det är inte hårdrock.
En satans massa Amerikanska skitungar som ser ut som skejtpundare vräker ur sej totalt omelodiös smörja utan varken mening eller finess. Det som gör det så monumentalt vidrigt är att det hos allmänheten förknippas med riktig hårdrock och i och med det så dras den riktiga hårdrocken ner i skiten.
Trots alla vidriga musikgenrer som nämnts så tycker jag att den jävligaste har missats och det är den nya sk. "hårdrocken" med band som Linkin Park, Limp Bizkit mfl. Det är inte hårdrock.
En satans massa Amerikanska skitungar som ser ut som skejtpundare vräker ur sej totalt omelodiös smörja utan varken mening eller finess. Det som gör det så monumentalt vidrigt är att det hos allmänheten förknippas med riktig hårdrock och i och med det så dras den riktiga hårdrocken ner i skiten.
-
- Levertransplanterad
Ozzman:
Tala om att lyckas idiotförklara sig själv!
Absolut! Jag råkade nämna att jag enbart lyssnade på hårdrock på mitt gamla jobb och de tittade på mig som om jag inte var riktigt klok. De förknippade inte hårdrock med AC/DC och Deep Purple utan snarare med den skiten du räknade upp. Detta fattade jag inte i början och jag skämdes som en hund när jag kom på detta lite senare.Det som gör det så monumentalt vidrigt är att det hos allmänheten förknippas med riktig hårdrock och i och med det så dras den riktiga hårdrocken ner i skiten.
Tala om att lyckas idiotförklara sig själv!

-
- Levertransplanterad
Jag brukar lyssna på Rockklassiker 106.7 när jag kör bil och de brukar köra nästan uteslutande bra musik, men emellanåt så kör de vad de kallar för "ny fräsch rock" och då vet man att det utan undantag kommer att låta illa i 3-4 minuter.
Jag har inte hört en enda bra ny rockakt på jag vet inte hur länge, man tycker ju att det borde finnas iallafall någon enstaka pärla i den formliga ocean med skit som är dagens musik.
Jag har inte hört en enda bra ny rockakt på jag vet inte hur länge, man tycker ju att det borde finnas iallafall någon enstaka pärla i den formliga ocean med skit som är dagens musik.
-
- Levertransplanterad
Ozzman:
På tal om radio: För ett tag sedan så sade radioprataren att de skulle spela en gammal rockklassiker. "Kul!" Tänkte jag. Det blir säkert något med Creedence eller kanske t o m Chuck Berry. Det blev "Thunderstruck" med AC/DC... Då vet man att man har blivit gammal...
I och för sig inget ont om AC/DC, en utav världens bästa hårdrocksgrupper men inte fan vill jag kalla deras sista hit från nittioett för "klassiker".
På tal om radio: För ett tag sedan så sade radioprataren att de skulle spela en gammal rockklassiker. "Kul!" Tänkte jag. Det blir säkert något med Creedence eller kanske t o m Chuck Berry. Det blev "Thunderstruck" med AC/DC... Då vet man att man har blivit gammal...

I och för sig inget ont om AC/DC, en utav världens bästa hårdrocksgrupper men inte fan vill jag kalla deras sista hit från nittioett för "klassiker".
-
- Levertransplanterad
on 01/11/2005 at 15:52:29, GammalHardrockare wrote:Ozzman:
I och för sig inget ont om AC/DC, en utav världens bästa hårdrocksgrupper men inte fan vill jag kalla deras sista hit från nittioett för "klassiker". [/quote]
Det är hårda papper, men jag skulle vilja säga att Thunderstruck var deras senaste hit och inte sista. Young, Young, Johnsson har nog ett par ess kvar i rockärmen skulle jag tro och hoppas.

I och för sig inget ont om AC/DC, en utav världens bästa hårdrocksgrupper men inte fan vill jag kalla deras sista hit från nittioett för "klassiker". [/quote]

-
- Levertransplanterad
Ozzman:
Man kan ju alltid hoppas men jag är tveksam med tanke på deras sista album. Inte dåligt kanske men slätstruket och ingen hitvarning någonstans.
Däremot så är det naturligtvis rent genialiskt om man jämför med annan "musik" som produceras idag.
Man kan ju alltid hoppas men jag är tveksam med tanke på deras sista album. Inte dåligt kanske men slätstruket och ingen hitvarning någonstans.
Däremot så är det naturligtvis rent genialiskt om man jämför med annan "musik" som produceras idag.
-
- Levertransplanterad
on 01/11/2005 at 16:04:49, GammalHardrockare wrote:Ozzman:
Däremot så är det naturligtvis rent genialiskt om man jämför med annan "musik" som produceras idag. [/quote]
Jag tycker Stiff upper lip är det bästa AC/DC gjort sedan For those about to rock-skivan (låten Who made who undantagen), men jag kan hålla med om att ingen låt stack ut direkt utan mer att hela skivan håller en jämn och bra nivå som gör den skön att lyssna på. Den är ju iaf. hästlängder bättre än t.ex. Blow up your video och stora delar av Fly on the wall.
Däremot så är det naturligtvis rent genialiskt om man jämför med annan "musik" som produceras idag. [/quote]
Jag tycker Stiff upper lip är det bästa AC/DC gjort sedan For those about to rock-skivan (låten Who made who undantagen), men jag kan hålla med om att ingen låt stack ut direkt utan mer att hela skivan håller en jämn och bra nivå som gör den skön att lyssna på. Den är ju iaf. hästlängder bättre än t.ex. Blow up your video och stora delar av Fly on the wall.
-
- Site Admin
Stiff upper lip e skön. Big gun också, om man ska nämna ett par "nyare låtar". Å andra sidan så e ju Big gun från 1993, tolv år sen, så den e väl inte så värst ny 

-
- Levertransplanterad
on 01/13/2005 at 00:26:36, Jungbacka Erik wrote:Stiff upper lip e skön. Big gun också, om man ska nämna ett par "nyare låtar". Å andra sidan så e ju Big gun från 1993, tolv år sen, så den e väl inte så värst ny
[/quote]
12 år! Du skojar, så fort kan inte tiden gå. Det känns som det inte var mer än 3-4 år sedan den kom ut.

12 år! Du skojar, så fort kan inte tiden gå. Det känns som det inte var mer än 3-4 år sedan den kom ut.
-
- Levertransplanterad
Ozzman:
Var den inte med i Arnolds näst sista film?
Är det inte det då12 år! Du skojar, så fort kan inte tiden gå. Det känns som det inte var mer än 3-4 år sedan den kom ut.

on 01/13/2005 at 11:54:02, ozzman wrote:12 år! Du skojar, så fort kan inte tiden gå. Det känns som det inte var mer än 3-4 år sedan den kom ut. [/quote]
För mig var 1993 länge sedan. Men det kanske är för att jag var 6 år gammal då.
För mig var 1993 länge sedan. Men det kanske är för att jag var 6 år gammal då.
Skitarna ska va' lika långa i år
-
- Levertransplanterad
Jag gillar inte direkt "rapmusik". det får väl bli topplistans etta. Inte bara musiken utan attityden med för stora böxer, pumpskor, kedjor samt mössa överallt dom går. Eller alla dessa "Word", "Nigga" och "Yo!"
"Va fan säjer du, YO? Joe Cartwright?!!!"
Gillar inte direkt pojkband och flickband heller. Sådana, som börjar som 17-åringar och MÅSTE sluta, som 20-årigar, eftersom de inte är små pojkar/flickor längre. Tänker närmast på New Kid on The Block och deras likar.
"Va fan säjer du, YO? Joe Cartwright?!!!"
Gillar inte direkt pojkband och flickband heller. Sådana, som börjar som 17-åringar och MÅSTE sluta, som 20-årigar, eftersom de inte är små pojkar/flickor längre. Tänker närmast på New Kid on The Block och deras likar.
-
- Levertransplanterad
Repetnoslack:
Ha! Ha! Den hade jag fan i mig glömt..."Va fan säjer du, YO? Joe Cartwright?!!!"
-
- Levertransplanterad
on 02/19/2005 at 20:35:08, hellboy wrote:jag hatar neo-metal,linkin park och liknande skit
[/quote]
Word!
En massa medelklassyngel som leker rebeller och tror att det blir rock bara för att man gör arga miner och försöker se farlig ut.

Word!
En massa medelklassyngel som leker rebeller och tror att det blir rock bara för att man gör arga miner och försöker se farlig ut.
-
- Levertransplanterad
Den skiten vet jag inte ens vad det är för något och det är jag stolt över.jag hatar neo-metal,linkin park och liknande skit