Mest underskattade artister och band

Diskutera musik i alla former i detta forum
forever
Glad amatör

Post by forever »

Du har helt rätt ozzman.Jag förstod ditt resonemang efteråt jag hade postat.Jag är lite seg ibland Image.En annan grupp som var bra var Stranger,inte stranglers.Tror dom släppte en LP.Riktig gitarrrock med goa riff.Går fan inte att få tag på idag.Har lpn men den är nästintill sönderspelad Image .
gammalhardrockare
Levertransplanterad

Post by gammalhardrockare »

Vem var det förresten som gjorde låten "Keep on knockin but you cant come in"?
På en liveskiva med Gasolin så förekommer det en jävligt bra version av den låten. För övrigt så ger jag inte mycket för Gasolin så börja inte tracka mig för det nu!
ozzman
Levertransplanterad

Post by ozzman »

Enligt google så är det Little Richard som gjort den.
gammalhardrockare
Levertransplanterad

Post by gammalhardrockare »

Ozzman:

Det var som fan! Jag hade tippat på någon liten obskyr och helt okänd femtiotalsrockare.
crimson
Glad amatör

Post by crimson »

GammalHardrockare wrote:Det finns/fanns ett band som hette "Backstreet Girls" som låter som en blandning av AC/DC och Status Quo. Jävligt bra faktiskt!
Jag har en CD med dem som heter "Boogie til you puke" och rekommenderas verkligen. Låtar som "Bondage boogie" "Gypo" och "walking downtown" är fullt i klass med AC/DC´s bästa låtar.

Lite off the record:
Jag har supit tillsammans med dem en gång i början av nittiotalet. De spelade på samma färja som jag jobbade på en period. Image
Riktiga rockers! Trevliga var de också och drack sprit som riktiga män.
backstreet girls finns än,släppte ny skiva för nån vecka sedan och är lätt norges bästa band....varje sommar kommer dom hit och spelar i vår norska grannkomun örje. har ni sett filmen släpp jimmy fri(tror den heter så)? dom det handlar om är exakta kopior av backstreet girls....ja har 11 skivor med dom och har beställt den nya...SKITBRA band
ELN
Levertransplanterad

Post by ELN »

GammalHardrockare wrote:Det finns/fanns ett band som hette "Backstreet Girls" som låter som en blandning av AC/DC och Status Quo. Jävligt bra faktiskt!
Jag har en CD med dem som heter "Boogie til you puke" och rekommenderas verkligen. Låtar som "Bondage boogie" "Gypo" och "walking downtown" är fullt i klass med AC/DC´s bästa låtar.

Lite off the record:
Jag har supit tillsammans med dem en gång i början av nittiotalet. De spelade på samma färja som jag jobbade på en period. Image
Riktiga rockers! Trevliga var de också och drack sprit som riktiga män.
Ja har lyssnat på ett par skivor och fler är på väg, vilket betyder att ja tyckte de va riktigt bra. Dom kallar genren för Heavy Boogie-Rock, en perfekt beskrivning enligt mig, hårdrockabilly. Bra som fan iaf Image
ELN
Levertransplanterad

Post by ELN »

Har fått ner ännu mer Backstreet Girls, astuffa
Image Image Image Image Image Image Image
Post Reply