Groggar

Snacka om vad som helst.

Moderator: hakan

ozzman
Levertransplanterad

Groggar

Post by ozzman »

rex wrote:"Beställer"....ja,det är klart som fan att Stockholmarn inte sitter hemma och slabbar med sånt som vi andra dödliga får göra inte...nä han går självklart på lokal och "beställer" sina groggar.
Jag dricker nästan bara öl, vin och whisky hemma. Det kan hända att jag blandar en ragnar någon gång på somrarna. Ute däremot så dricker jag grogg ibland och då blir det naturligtvis så att jag beställer dem.
Men det kanske är manligare och mer coolt bonnigt att stjäla sprit på krogen, eller man kanske skall vara så folkskygg så man inte ens går utanför dörren för att besöka en lokal för att vara riktigt hård?

Last edited by ozzman on 10 Mar 2007, 23:46, edited 1 time in total.
2meterhansson
Obotlig alkoholist

Groggar

Post by 2meterhansson »

Jungbacka Erik wrote:En kompis till mig hade Kosken i en flaska och Cola i en annan men hans hjärna hade glömt vad som var vad så han sköljde ner kosken supen med en ännu större kosken sup Image Glömmer aldrig den förvånade och ångestfulla blicken han hade innan han spydde upp "groggen" Image
En kompis drack 80% strå rom och sköljde ner med hemkört, men han spydde inte, men så har han druckit en hel del i sina dar, han har alltid en 75.a i bakfickan när han är på fest.
rex
Levertransplanterad

Groggar

Post by rex »

on 03/10/2007 at 23:43:01, ozzman wrote:Jag dricker nästan bara öl, vin och whisky hemma. Det kan hända att jag blandar en ragnar någon gång på somrarna. Ute däremot så dricker jag grogg ibland och då blir det naturligtvis så att jag beställer dem.
Men det kanske är manligare och mer coolt bonnigt att stjäla sprit på krogen, eller man kanske skall vara så folkskygg så man inte ens går utanför dörren för att besöka en lokal för att vara riktigt hård?

[/quote]

Ja ja,surkorv,jag skojade bara Image
gammalhardrockare
Levertransplanterad

Groggar

Post by gammalhardrockare »

Ozzman:
Ute däremot så dricker jag grogg ibland och då blir det naturligtvis så att jag beställer dem.

Varför dricka grogg ute bland en massa dumt folk och oväsen när man kan dricka den hemma till en tiondel av priset samtidigt som man slipper alla idioter och hjärndöd musik?

När jag och Rex går ut någon gång - vilket sker ytterst sällan och enbart när spriten har gjort oss ovanligt förvirrade - så söker vi oss enbart till folktomma barer som är garanterat trubadur- och dagispopbefriade.

Riktiga män dricker spriten hemma. Ensamma, med enbart datorn och den gamla skivsamlingen som sällskap. Spriten heter Explorer, Brännvin Special eller Kieler Korn.
Billig och bra sprit som slår minst lika hårt som vilken dyr fjollsprit som helst.
Last edited by gammalhardrockare on 11 Mar 2007, 12:44, edited 1 time in total.
ozzman
Levertransplanterad

Groggar

Post by ozzman »

on 03/11/2007 at 12:23:09, rex wrote:Ja ja,surkorv,jag skojade bara Image [/quote]

Jorå, det är lugnt.
Skall jag vara riktigt ärlig så reflekterade jag inte ens över att jag använt ordet beställa i mitt första inlägg, men som sagt jag dricker i stort sett aldrig grogg längre.
För mej har grogg alltid varit det billiga sättet att bli full snarare än det godaste sättet och med tanke på att jag idag inte behöver köpa hemkört och sällan dricker mej apfull över huvud taget så väljer jag helt enkelt bort spriten till förmån för andra (godare) drycker.
2meterhansson
Obotlig alkoholist

Groggar

Post by 2meterhansson »

Med 7 mil tur och retur till bolaget, och det begränsade utbudet av någonstans att gå ut till, så finns det inte så många alternativ, utan vi umgås genom att ordna egna tillställningar och träffas hemma hos varann. Att åka upp till Sälen och köa 30 min för att köpa en grogg för 120 spänn är inget alternativ för mig iallafall. Hade jag bott i en stad hade jag gärna gått ut på någon krog då och då.
ozzman
Levertransplanterad

Groggar

Post by ozzman »

on 03/11/2007 at 16:30:05, 2meterhansson wrote:Med 7 mil tur och retur till bolaget, och det begränsade utbudet av någonstans att gå ut till, så finns det inte så många alternativ, utan vi umgås genom att ordna egna tillställningar och träffas hemma hos varann. Att åka upp till Sälen och köa 30 min för att köpa en grogg för 120 spänn är inget alternativ för mig iallafall. Hade jag bott i en stad hade jag gärna gått ut på någon krog då och då. [/quote]

Absolut,det är nog så trevligt att träffas i glada vänners lag och det finns inget egensyfte i att gå ut (dessutom händer det inte så ofta numera när man har små barn), Men ibland är det jävligt trevligt att gå på någon bra restaurang, gärna med bra ölsortiment och kunna botanisera bland ölen och låta någon annan laga maten och diska efteråt.
gammalhardrockare
Levertransplanterad

Groggar

Ozzman:
Men ibland är det jävligt trevligt att gå på någon bra restaurang, gärna med bra ölsortiment och kunna botanisera bland ölen och låta någon annan laga maten och diska efteråt.
Men vad är det här för trams? "Botanisera bland ölblask..." och mat och disk?
Vad har mat med äktsvenskt supande och avkoppling att göra?
Det är bara fruntimmer och manlig dagispersonal som finner nöje i att gå på restaurang.
Jag har t ex känt Rex i trettio år och inte en enda gång har vi gått på någon restaurang.

Det är dags för en skärpning Ozzman. Det är dags att du slutar att umgås med dagispersonal och fritidspedagoger och istället börjar umgås med lite arbetande karlar.
uy
Levertransplanterad

Groggar

Post by uy »

I går fick jag en god grogg av min kompis bror. Men självklart så slog jag omkull glaset när jag knappt hunnit drucka halva. Image
Skitarna ska va' lika långa i år
ozzman
Levertransplanterad

Groggar

Post by ozzman »

on 03/11/2007 at 20:23:41, GammalHardrockare wrote:Ozzman:

Men vad är det här för trams? "Botanisera bland ölblask..." och mat och disk?
Vad har mat med äktsvenskt supande och avkoppling att göra?
Det är bara fruntimmer och manlig dagispersonal som finner nöje i att gå på restaurang.
Jag har t ex känt Rex i trettio år och inte en enda gång har vi gått på någon restaurang.

Det är dags för en skärpning Ozzman. Det är dags att du slutar att umgås med dagispersonal och fritidspedagoger och istället börjar umgås med lite arbetande karlar. [/quote]

Ja och det vet du allt om eftersom ditt jobb är själva sinnebilden för manligt arbete Image
Vad gäller öl och huruvida det är blask eller inte så kan jag ta med dej på en belgisk restaurang här i stan där det finns öl som skulle få pubeshåret att rakna på dej.
Vi kan börja med en Rochefort 10 som väger in på 11.2% inna maten och sedan toppa upp det med några valfria quadruplar som också ligger på runt 10-12% till för- och varmrätt, efter det kan man gå på något lite lugnare, kanske en Westmalle dubbel på enkla 7.8%. som avslutning och som sällskap till kaffet på maten tar vi en 6:a Ardbeg Uigedal.
Efter det så kan vi diskutera vad som är och inte är blask.
wiking
Levertransplanterad

Groggar

Post by wiking »

Vad för jobb har GH då?
Nu blev jag nyfiken.
gammalhardrockare
Levertransplanterad

Groggar

Wiking:

Produktionssamordnare.
ozzman
Levertransplanterad

Groggar

Post by ozzman »

on 03/12/2007 at 00:08:56, GammalHardrockare wrote:Wiking:

Produktionssamordnare. [/quote]

Tänk att jag trodde också att du körde ut färdigmat till pensionärer (absolut inget att förakta, gamla människor skall ha all hjälp de behöver)
Post Reply