Semester 2007
Moderator: hakan
-
- Helgfyllo
Semester 2007
Jag kör ut tidnigar alla vardagar året om, 5 tim och 22 mil varje dag, jag har ut 22000-23000 kr ut när skatten är dragen, sen går det bort ungefär 2000 kr imånaden i diesel, och så är jag ledig på dagen 

-
- Levertransplanterad
Semester 2007
Det beror ju på hur mycket du jobbar, du kan ju inte säga att 12700kr är dåligt om du knappt jobbar något. Hur många timmar jobbar du för 12700kr?
-
- Levertransplanterad
Semester 2007
on 06/21/2007 at 14:22:45, grr wrote:Många tidningsbärare här... E-M: Det sliter FRUKTANSVÄRT mycket på bilen. Jag växlar mer en morgon de tre timmarna en jag gör under en hel månads landsvägskörning. 945:an började koka i förrgår, var korkad och märkte inte temp-mätaren direkt - bara hoppas att inte mycket blivit skadat pga det. Motorn kan ju skära om man fortsätter köra. Visade sig att det var kylaren som pajjat. Fyllde på med vatten men det rann rakt igenom skiten. Köpte ny kylare på Returbilen i Malmö från en 240 (väldigt fräsch), kollade först på 700/900-klubbens forum om 240 och 740-kylare funkar på 900
r och fick positiv respons, så nu går den som en klocka. Bortsett från lambda-sonden, den lampan lyser fortfarande - kanske ska byta för säkerhets skull...
[/quote]
Då är nog bilen rätt så sleten om den inte pallar en liten rundtur på morgonen. Du gör nog bäst i att byta lambdasonden så snart som möjligt. Dessa fel hade nog inträffat rätt så snart även om du inte hade kört tidningar. Hur långt har bilen gått?

[/quote]
Då är nog bilen rätt så sleten om den inte pallar en liten rundtur på morgonen. Du gör nog bäst i att byta lambdasonden så snart som möjligt. Dessa fel hade nog inträffat rätt så snart även om du inte hade kört tidningar. Hur långt har bilen gått?
-
- Levertransplanterad
Semester 2007
Konstigt, hade den gått 40.000 mil eller så hade jag inte blivit så jätte förvånad det är som du säger: Volvo brukar hålla länge utan problem, 940 är en fin bil!
-
- Levertransplanterad
Semester 2007
on 06/21/2007 at 17:31:14, grr wrote:Heltid på slitsamt jättelager. Tiderna är måndag - fredag, 8 till halv 5 med 30 minuters lunch (oerhört kort sådan, som företaget självklart INTE bjuder på). 72 kronor i timmen, som en barnarbetare i Pakistan... [/quote]
72 spänn timmen är inte så bra lön faktiskt, till och med rätt dåligt för ett sommarjobb. Hade den varit runt 80-90kr hade det inte varit så illa.
72 spänn timmen är inte så bra lön faktiskt, till och med rätt dåligt för ett sommarjobb. Hade den varit runt 80-90kr hade det inte varit så illa.
-
- Levertransplanterad
Semester 2007
Enligt handels så skulle jag tjäna ca: 82kr/timmen. Jag är 18 år. Fast man får ju tänka på alla tillägg i handel, t.ex. OB och semestererstättning.
Semester 2007
Även jag har semester att ta ut, hela 25 dagar. Frågan är bara när jag ska ta ut dessa. Ska jag ta allt på en gång, eller spara lite till hösten.?
Skitarna ska va' lika långa i år
-
- Levertransplanterad
Semester 2007
on 06/22/2007 at 03:53:14, grr wrote:Jasså, det märker vi inte... 
Sorry, kunde inte låta bli.
Tjäna så mycket om du hade jobbat på lager menar du? [/quote]
Ja, det kvittar ju vad du jobbar med om det finns ett kollektivavtal, i detta fallet Handels. Då är det så, om jag hade varit t.ex. 16 år tror jag att jag hade tjänat 64kr eller så.
Edit: Jag förstår vad du menar (tror jag), ja, om jag skulle ha jobbat på en butik i lagret som har kollektivavtalet Handels så tjänar jag så mycket.

Sorry, kunde inte låta bli.

Ja, det kvittar ju vad du jobbar med om det finns ett kollektivavtal, i detta fallet Handels. Då är det så, om jag hade varit t.ex. 16 år tror jag att jag hade tjänat 64kr eller så.
Edit: Jag förstår vad du menar (tror jag), ja, om jag skulle ha jobbat på en butik i lagret som har kollektivavtalet Handels så tjänar jag så mycket.
Last edited by E-M on 23 Jun 2007, 23:56, edited 1 time in total.
Semester 2007
Vilken jäkla resa. Hade sketakul (ibland) men jag pallade inte med mer än en vecka på luffen. Var intressant iallafall att se större delen av Sverige.
Sverige är bannemig större än jag trodde....
Tänkte göra en liten tråd "Min resa i bilder" med lite mer matnyttigheter. Kommer snart...
Sverige är bannemig större än jag trodde....
Tänkte göra en liten tråd "Min resa i bilder" med lite mer matnyttigheter. Kommer snart...
Semester 2007
Går på semester den 12 juli och är ledig i 4 veckor om allt går som jag vill.
Blir en sväng te Sthlm för att se Metallica sen vidare upp till Funäsdalen och vandra ett par dagar sen ev. även vandring i Abisko....*hmm* nu när ja tänker efter så vettefan om det är semester egentligen lol.
Blir en sväng te Sthlm för att se Metallica sen vidare upp till Funäsdalen och vandra ett par dagar sen ev. även vandring i Abisko....*hmm* nu när ja tänker efter så vettefan om det är semester egentligen lol.
Semester 2007
Vandra? Att du var så hurtig.....jaja,där ser man vilka förutfattade meningar man får om folk 

Semester 2007
Vad snabb heter på jamska vet jag inte, men "Bråttom" är iallfall "Fjord".
Semester 2007
on 06/29/2007 at 21:50:14, grr wrote:Och vad är då "fjord"? [/quote]
ja... det blev rörigt det här... det varken stavas eller uttalas så.. Fonetisk skrift är dock inte min starka sida...
Vi har för övrigt inga fjordar i jämtland så det finns nog inget ord för det...
ja... det blev rörigt det här... det varken stavas eller uttalas så.. Fonetisk skrift är dock inte min starka sida...
Vi har för övrigt inga fjordar i jämtland så det finns nog inget ord för det...
Semester 2007
on 06/29/2007 at 22:14:40, grr wrote:Så ni har inget ord för kukar heller? Eller DU har inget ord för det?
[/quote]
jo, en riktigt redig kuk kallar vi "grr" här uppe.
Edit: Jag tänkte komma med en riktigt kitshig oneliner, men det blev nånting helt annat.... får arbeta lite på denna...

jo, en riktigt redig kuk kallar vi "grr" här uppe.
Edit: Jag tänkte komma med en riktigt kitshig oneliner, men det blev nånting helt annat.... får arbeta lite på denna...
Last edited by Långis on 30 Jun 2007, 00:40, edited 1 time in total.
Semester 2007
on 06/30/2007 at 00:41:50, grr wrote:Det förstår vi... Vet du vad skitsmå kukar kallas här då? [/quote]
jag kan gissa mig till det
Men kuk är nog ett ord som är likadant i alla dialekter. Tror inte det finns några dialektala skillnader där. Ursprungligen kommer ju ordet från en utväxt som brukar finnas på träd.
jag kan gissa mig till det

Men kuk är nog ett ord som är likadant i alla dialekter. Tror inte det finns några dialektala skillnader där. Ursprungligen kommer ju ordet från en utväxt som brukar finnas på träd.
Last edited by Långis on 30 Jun 2007, 00:56, edited 1 time in total.