Inbrott!
Moderator: hakan
Inbrott!
on 02/06/2005 at 03:12:17, uy wrote:Min pappa hade inbrott i firmabilen i höstas. Dem stal verktyg och maskiner för ungefär 14 000. sen var dem in i ett av hans uthus och stal en svetts. Om han skulle anmäla den till försäkringsbolaget så skulle han få betala mer i självrisk än han skulle få igen. sen blev han ju rädd för inbrott och kunde knappt sova om nätterna.
Stryk skulle dem ha! [/quote]'
Jag förstår att han inte kunde sova. Som företagare måste det ju vara ännu jävligare att bli utsatt för inbrott.
Stryk skulle dem ha! [/quote]'
Jag förstår att han inte kunde sova. Som företagare måste det ju vara ännu jävligare att bli utsatt för inbrott.
-
- Levertransplanterad
Inbrott!
Det sorgliga är ju att det känns som om det inte är någon idé att anmäla eftersom förövarna och brottslingarna inte får några straff att tala om. T o m poliserna börjar ju tycka att brottutredningar är meningslösa, vad är det för vits med att haffa folk som inte får några straff?
Åt helvete allting!
Men det är väl detta som kallas för utvecklingen. 2 000-talet i syn prydno.
Åt helvete allting!
Men det är väl detta som kallas för utvecklingen. 2 000-talet i syn prydno.
-
- Levertransplanterad
Inbrott!
Rex:
Ja, det var med på något tv-program för ett tag sedan. Som grädde på moset så sänker de kraven för att bli polis ännu mer, de ska först och främst vara allmänhetens vänner, de ska bli mer "toleranta" och liknande. De avväpnas samtidigt som bovarna beväpnar sig mer och mer.
När några få poliser försöker göra sitt jobb så anmäls de (!)
Helt åt helvete som sagt.
Ja, det var med på något tv-program för ett tag sedan. Som grädde på moset så sänker de kraven för att bli polis ännu mer, de ska först och främst vara allmänhetens vänner, de ska bli mer "toleranta" och liknande. De avväpnas samtidigt som bovarna beväpnar sig mer och mer.
När några få poliser försöker göra sitt jobb så anmäls de (!)
Helt åt helvete som sagt.
-
- Levertransplanterad
Inbrott!
Vem minns inte Gbg-kravallerna förresten? Polisen försökte göra sitt jobb och blev anmälda (!)
Personligen så anser jag att de skulle ha skjutit skarpt redan från början. Bazookas, eldkastare m.m. brukar fungera bra när man ska rensa upp i trång stadsbegyggelse m.m.
Jag gillar inte EU men ska man prostestera så ska man göra det på ett civiliserat sätt med demokratiska metoder, börjar man vandalisera, misshandla m.m. så ska de smaka batong, oavsett om de är kommunister eller högerextremister.
Personligen så anser jag att de skulle ha skjutit skarpt redan från början. Bazookas, eldkastare m.m. brukar fungera bra när man ska rensa upp i trång stadsbegyggelse m.m.
Jag gillar inte EU men ska man prostestera så ska man göra det på ett civiliserat sätt med demokratiska metoder, börjar man vandalisera, misshandla m.m. så ska de smaka batong, oavsett om de är kommunister eller högerextremister.
Inbrott!
on 02/06/2005 at 15:13:45, GammalHardrockare wrote:Jag gillar inte EU men ska man prostestera så ska man göra det på ett civiliserat sätt med demokratiska metoder, börjar man vandalisera, misshandla m.m. så ska de smaka batong, oavsett om de är kommunister eller högerextremister. [/quote]
Jo, visserligen sant, men ickevåld är att föredra från båda sidor. Det blir aldrig bra om polisen brukar våld innan alla andra alternativ är prövade..
Tycker för övrigt att försöken med elpistoler som jag läste att man funderar på att prova är ett alldeles utomordentligt alternativ till skarpladdade vapen.
Jo, visserligen sant, men ickevåld är att föredra från båda sidor. Det blir aldrig bra om polisen brukar våld innan alla andra alternativ är prövade..
Tycker för övrigt att försöken med elpistoler som jag läste att man funderar på att prova är ett alldeles utomordentligt alternativ till skarpladdade vapen.
Last edited by Långis on 06 Feb 2005, 17:58, edited 1 time in total.
Inbrott!
Dem som hamnar i fängelse får ju bättre mat än dem ålderdomshem, som har byggt upp det här landet.
Skitarna ska va' lika långa i år
-
- Levertransplanterad
Inbrott!
UY:
-"De måste ha kvalitativ mat för många styrketränar väldigt mycket".
Smart, inte nog med att de små liven ska ha fin mat, de ska även ges chansen att träna upp sig till muskelmonster så att de ska kunna terrorisera hederliga medborgare ännu mer.
Bara i Sverige...
Sant. Jag läste en anstaltschefs förklaring i Aftonbladet.Dem som hamnar i fängelse får ju bättre mat än dem ålderdomshem, som har byggt upp det här landet.
Smart, inte nog med att de små liven ska ha fin mat, de ska även ges chansen att träna upp sig till muskelmonster så att de ska kunna terrorisera hederliga medborgare ännu mer.
Bara i Sverige...
-
- Levertransplanterad
Inbrott!
on 02/08/2005 at 22:28:17, ozzman wrote:Man tycker ju snarare att mindre mat borde vara något att eftersträva för att få fångarna slöa och lättare att hantera.
2-300 kcal per dag borde vara lagom. [/quote]
Nazisterna hade ju någon vattnig rotsakssörja de serverade i koncentrationslägren, det vore väl något.
2-300 kcal per dag borde vara lagom. [/quote]
Nazisterna hade ju någon vattnig rotsakssörja de serverade i koncentrationslägren, det vore väl något.
-
- Levertransplanterad
Inbrott!
Ja jag förstår inte detta skitsnacket om att grova brottslingar ska "rehabiliteras", de ska få tillbaka "självförtroendet" och liknande trams. Det är snarare tvärtom, det krävs en hel del självförtroende för att klara av att misshanda folk, råna och mörda. Problemet är snarare att de ser sig själva som några slags jävla övermänniskor som står över samhället och lagarna.
De ska istället knäckas när de sitter inne så att de är snälla och fogliga när de kommer ut. Stryk, hårt arbete, välling, hårt bröd och makaronsoppa är det som ska gälla, inget annat!
De ska istället knäckas när de sitter inne så att de är snälla och fogliga när de kommer ut. Stryk, hårt arbete, välling, hårt bröd och makaronsoppa är det som ska gälla, inget annat!
Inbrott!
Som Eddie Meduza sjöng i låten Gamla glada 40-tal:
"Om någon hamnat lite grann på sne fick han däng, sen va det inget mer me de"
"Om någon hamnat lite grann på sne fick han däng, sen va det inget mer me de"
Skitarna ska va' lika långa i år
-
- Levertransplanterad
Inbrott!
on 02/08/2005 at 21:59:38, GammalHardrockare wrote:Sant. Jag läste en anstaltschefs förklaring i Aftonbladet.
Bara i Sverige... [/quote]
Undra om inte Björn Eriksson med flera stryker runt här på forumet och tar del av all vår samlade visdom...
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp? ... nderType=1
Vad gör packet? Strejkar
Vad synd det är om dem, vad ska de nu göra med alla steroider som smugglats in på anstalterna?
Bara i Sverige... [/quote]
Undra om inte Björn Eriksson med flera stryker runt här på forumet och tar del av all vår samlade visdom...
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp? ... nderType=1
Vad gör packet? Strejkar

-
- Levertransplanterad
Inbrott!
Fångar ska knäckas, samhället ska inte låta dem bygga upp sig.