Förnedrande jobb och rövknullad anka.
Moderator: hakan
-
- Levertransplanterad
Nej, många skånska dialekter är inget annat än läten.
Nu tänkte jag närmast på att alla normala människor i Sverige kan svenska och såväl förstår som kan göra sig förtådd på engelska.
Nu tänkte jag närmast på att alla normala människor i Sverige kan svenska och såväl förstår som kan göra sig förtådd på engelska.
-
- Levertransplanterad
Jag förstod nästan att du menade Engelska.
Men Sverige har ju faktiskt tre officiella språk.
Svenska, Samiska och, sjukt nog, Romani.
Men Sverige har ju faktiskt tre officiella språk.
Svenska, Samiska och, sjukt nog, Romani.
Är inte romani det språk som zigenare pratar? Och så många zigenare har vi väl ändå inte? 

Skitarna ska va' lika långa i år
Nej, romani vetefanken om man ska betrakta som officiellt språk då det väl kan betraktas som gränslöst? Romer finns i landet, men är inte en del av det i samma mening som samer. De är ju till exempel ingen ursprungsbefolkning...
Sen är jag lite skeptiskt till samer i allmänhet och har vissa invändningar mot deras ursprungsmärkning, men det håller jag för mig själv. Det brukar bli sånt rabalder när det tas upp.
Sen är jag lite skeptiskt till samer i allmänhet och har vissa invändningar mot deras ursprungsmärkning, men det håller jag för mig själv. Det brukar bli sånt rabalder när det tas upp.
Last edited by Långis on 09 Feb 2008, 17:12, edited 1 time in total.
-
- Levertransplanterad
Det är inte jag som hittat på att Samiska och Romani är officiella språk i Sverige. Det har den svenska riksdagen i all sin visdom gjort.
Långis:
Om samer kan jag intet och intet önskar jag heller lära mej om dem. Så för mej får du gärna skriva vad du vill. Åtminstone i den frågan skall jag inte vara tvärtom
Långis:
Om samer kan jag intet och intet önskar jag heller lära mej om dem. Så för mej får du gärna skriva vad du vill. Åtminstone i den frågan skall jag inte vara tvärtom

on 02/09/2008 at 18:19:54, Josey Wales wrote:Det är inte jag som hittat på att Samiska och Romani är officiella språk i Sverige. Det har den svenska riksdagen i all sin visdom gjort.
[/quote]
Ja, det var ju förbannat besynnerligt av dem, men jag antar att sådant ligger i tiden... Om det kan jag inget annat säga än att det borde ha krävts någon utredning till...
[/quote]
Ja, det var ju förbannat besynnerligt av dem, men jag antar att sådant ligger i tiden... Om det kan jag inget annat säga än att det borde ha krävts någon utredning till...
Last edited by Långis on 09 Feb 2008, 20:28, edited 1 time in total.
-
- Levertransplanterad
on 02/08/2008 at 21:31:26, Josey Wales wrote:Men Sverige har ju faktiskt tre officiella språk.
Svenska, Samiska och, sjukt nog, Romani. [/quote]Nu är du ute och cyklar. Svenska är INTE officiellt språk i Sverige, däremot i Finland och EU! Typiskt svenskt självförnekande.
Annars har Sverige fem officiella minoritetsspråk finska, tornedalsfinska, samiska, romani och jiddisch.
Svenska, Samiska och, sjukt nog, Romani. [/quote]Nu är du ute och cyklar. Svenska är INTE officiellt språk i Sverige, däremot i Finland och EU! Typiskt svenskt självförnekande.
Annars har Sverige fem officiella minoritetsspråk finska, tornedalsfinska, samiska, romani och jiddisch.
-
- Levertransplanterad
Du har rätt, jag hade fel information.
Jiddisch känns för övrigt motiverat
Jiddisch känns för övrigt motiverat

-
- Levertransplanterad
Romani också, så att rättsväsendet fungerar bättre. När det börjar jiddras så kallas första bästa tolk in.
Ni har säkert sett dem vid något stort köpcentrum, inne i stan, utanför de stora affärskedjorna och vid något nöjespalats Människor som vaggar omkring utklädda till stora sagofigurer, seriefigurer, clowner och djur av olika slag. Senast för några dagar sedan så kom faktiskt Björnen Bamse fram till mig och stack till mig en reklamlapp för någon leksakskedja. Det var sen eftermiddag, jag var trött och sliten efter en riktig jävla dag på jobbet. Folk hade varit sjuka och jag hade fått rycka in och spola golv och rensa golvbrunnar från ingrodd fett och skit.
-Jag är över fyrtio år och ska behöva hålla på med den här skiten!
Minns jag att jag tänkte. Det kändes som om det inte var någon ände på all jävla smörja man ska behöva ta.
Jag gick helt enkelt och retade upp mig på min egen livssituation och livets alla orättvisor som jag ansåg mig utsatt för. Helt plötsligt så står alltså en idiot utklädd till Bamse framför mig och ville uppenbarligen att jag skulle besöka en jävla leksaksaffär.
Det sista jag var sugen på just då var att besöka en enfaldig leksaksaffär, än mindre bli antastad av en utklädd idiot som tvingades till att utföra ett ännu mer förnedrande jobb än att rensa golvbrunnar från fett.
Jag såg framför mig hur jag klappade till honom så mycket jag orkade. Jag tog sats ändå från golvet och gav honom en fet smäll mitt mellan ögonen. Jag matade på med slag efter slag, tryckte upp honom mot väggen tills han bad om nåd samtidigt som barnen i gallerian bölade och skrek för full hals.
-MAMMA! MAMMA! Den fula farbrorn slår ju Bamse!
Ingen dunderhonung i världen skulle hjälpa Bamse denna gång. Ett knä rakt i ansiktet på den dumma björnen avslutade misshandeln.
hahahahahahahahha

-
- Levertransplanterad
Hur jävligt ditt jobb än känns så törs jag nästan lova att killen i Bamsekostymen har det jävligare
-
- Levertransplanterad
JW:
Ha! Ha! Ja, det har du helt rätt i men nu ska du får höra på äkta förnedring.
Igår besökte jag en kund och blev vittne till något riktigt vidrigt.
En kille på kanske fyrtiofem år på anställningsintervju hos en stor hamburgerkedja!
Naturligtvis fick han inte jobbet, han hade blivit dittvingad av AF - Annars avstängning från A-kassan!
Jag snackade med honom efteråt, han mådde inte bra, så mycket kan jag säga.
Han hade jobbat som slaktare på Scan i trettio år, en riktig yrkesman alltså. Den fabriken var nu nedlagd. AF bedömde honom som lämplig hamburgervändare.
Det hade varit lika pinsamt för honom som för killen som intervjuade honom.
Inte fan anställer de medelålders gubbar som hamburgerbiträde.
Här handlar det bara om att AF har fått order om att förnedra permitterade människor så mycket som möjligt, de ska lära sig att veta sin plats. De ska straffas för ett de har blivit permitterade och för att de inte längre är önskvärda på arbetsmarknaden.
Ha! Ha! Ja, det har du helt rätt i men nu ska du får höra på äkta förnedring.
Igår besökte jag en kund och blev vittne till något riktigt vidrigt.
En kille på kanske fyrtiofem år på anställningsintervju hos en stor hamburgerkedja!
Naturligtvis fick han inte jobbet, han hade blivit dittvingad av AF - Annars avstängning från A-kassan!
Jag snackade med honom efteråt, han mådde inte bra, så mycket kan jag säga.
Han hade jobbat som slaktare på Scan i trettio år, en riktig yrkesman alltså. Den fabriken var nu nedlagd. AF bedömde honom som lämplig hamburgervändare.
Det hade varit lika pinsamt för honom som för killen som intervjuade honom.
Inte fan anställer de medelålders gubbar som hamburgerbiträde.
Här handlar det bara om att AF har fått order om att förnedra permitterade människor så mycket som möjligt, de ska lära sig att veta sin plats. De ska straffas för ett de har blivit permitterade och för att de inte längre är önskvärda på arbetsmarknaden.
-
- Levertransplanterad
JW:
Konstigt. Om han jobbat med mathantering i 30 år borde han väl vara som klippt och skuren för ett jobb som skiftledare eller liknande.
Men om hade samma attityd på intervjun som när han pratade med dej så var det kanske inte så konstigt att han inte fick något jobb
Konstigt. Om han jobbat med mathantering i 30 år borde han väl vara som klippt och skuren för ett jobb som skiftledare eller liknande.
Men om hade samma attityd på intervjun som när han pratade med dej så var det kanske inte så konstigt att han inte fick något jobb
-
- Levertransplanterad
JW:
Skiftledarna är snorungar i tjugofemårsåldern som har jobbat sig upp, knappast medelålders män som kommer direkt från arbetslöshet.
Sedan så vet jag ju inte om slakteri har så mycket med mathantering, dvs matlagning, hygien, stresstålighet, kundkontakt m.m. att göra?
Att jobba på hamburgerbar är jävligt krävande, så mycket kan jag säga. Jag skulle aldrig klara av det och jag har haft många stressiga skitjobb i mitt liv, men deras jobb skulle jag aldrig palla.
De är värda beundran och framför allt: Högre lön!
Skiftledarna är snorungar i tjugofemårsåldern som har jobbat sig upp, knappast medelålders män som kommer direkt från arbetslöshet.
Sedan så vet jag ju inte om slakteri har så mycket med mathantering, dvs matlagning, hygien, stresstålighet, kundkontakt m.m. att göra?
Att jobba på hamburgerbar är jävligt krävande, så mycket kan jag säga. Jag skulle aldrig klara av det och jag har haft många stressiga skitjobb i mitt liv, men deras jobb skulle jag aldrig palla.
De är värda beundran och framför allt: Högre lön!
-
- Levertransplanterad
on 05/02/2008 at 17:35:31, GammalHardrockare wrote:JW:
De är värda beundran och framför allt: Högre lön! [/quote]
Jag har jobbat på Max ett år, efter gymnasiet, maken till skitjobb får man leta efter men som sagt, det är i alla fall ett hederligt arbete.
De är värda beundran och framför allt: Högre lön! [/quote]
Jag har jobbat på Max ett år, efter gymnasiet, maken till skitjobb får man leta efter men som sagt, det är i alla fall ett hederligt arbete.