Senast inköpta skiva?

Diskutera musik i alla former i detta forum
uy
Levertransplanterad

Senast inköpta skiva?

Post by uy »

Jag köper inte skivor så ofta, men jag laddar heller inte ner skivor så ofta heller. Senaste skivan jag köpte var nog Cd-versionen av Johnny Cash på Österåker när den kom ut i oktober.
Skitarna ska va' lika långa i år
wiking
Levertransplanterad

Senast inköpta skiva?

Post by wiking »

Overkill wrote:Misfits - Legacy Of Brutality (1985)
Amerikansk rå-punk när den är som bäst.
Bl.a så har Metallica gjort covers på några av deras låtar.
Legacy of Brutality är nog den enda eller en av få Misfits skivor jag inte har(på cd).
Gillar dem både med och utan Glenn Danzig.

När vi nu talar om punk så kan jag också rekommendera Anti-Nowhere League, deras kändaste lår är nog So What som också Metallica gjorde en populär cover på.
overkill
Levertransplanterad

Senast inköpta skiva?

Post by overkill »

Japp, Anti-nowhere League är kanon, av det jag hört.
Just låten Metallica spelade in är b-sida till Streets Of London-singeln, som jag har i samlingen.
Har även LP´n We are the league (där Streets of london återfinns) samt en 4-spårs live-EP som ska vara inspelad på deras avskedsgig nån gång på 80-talet. Dom har dock återförenats vill jag minnas på senare år (slutet av 90-talet tror jag). Vet inte om dem fortfarande håller på dock.

Idag inhandlade nya Whitensnake-plattan, "To Good To Be Bad" - deras första studioplatta på 11 år. Bortsett från en soloskiva från David Coverdale, 2 live-album och 4 nya studiolåtar som finns som bonus på den senaste liven, är detta första studioplattan sen 1997.
Ska bli mycket kul att lyssna på. Köpte en lyxutgåva i snyggt i en snygg papplåda, det ingick också en bonus-cd med extralåtar (som bara finns här), affich, vykort och klistermärke.
Image Image Image
wiking
Levertransplanterad

Senast inköpta skiva?

Post by wiking »

Jag såg Anti-Nowhere League live i augusti 06 Image
overkill
Levertransplanterad

Senast inköpta skiva?

Post by overkill »

Där ser man. Här i Sverige? var det bra?
wiking
Levertransplanterad

Senast inköpta skiva?

Post by wiking »

I nyköping på Kuggnäs festivalen.
Last edited by wiking on 20 Apr 2008, 12:21, edited 1 time in total.
wiking
Levertransplanterad

Senast inköpta skiva?

Post by wiking »

on 04/18/2008 at 22:58:07, wiking wrote:Legacy of Brutality är nog den enda eller en av få Misfits skivor jag inte har(på cd).
Gillar dem både med och utan Glenn Danzig.

[/quote]
Jag har visst Legacy of Brutality, minnet är bra men kort Image
ELN
Levertransplanterad

Senast inköpta skiva?

Post by ELN »

Min senast inhandlade skiva är "Eddies lärjungar" med "The Errols", den senast ikke Eddierelaterade skiva jag köpte måste vart CCR(Creedence Clearwater Revival) eller nån blandskiva, typ:"Raggarklassiker, Motorrock eller nån annan blandskiva med nån genre som innehåller ordet "rock" t.ex rockabilly, rock'n'roll etc.
Last edited by ELN on 07 May 2008, 22:08, edited 1 time in total.
uy
Levertransplanterad

Senast inköpta skiva?

Post by uy »

Min senaste skiva var Billy Opels nya skiva "Billy Opel Trio". Den köpte jag direkt av Billy Opel själv när han spelade på Motor- och musikfestivalen i Älvdalen.
2meterhansson
Obotlig alkoholist

Senast inköpta skiva?

Post by 2meterhansson »

Jag kapar tråden lite.

uy: på tal om "Billy Opel" ska du till evertsbergs byggdegård i kväll, jag såg han skulle dit, det kan nog bli kul.
wiking
Levertransplanterad

Senast inköpta skiva?

Post by wiking »

Sven-Beril Taube - Klassiker
uy
Levertransplanterad

Senast inköpta skiva?

Post by uy »

on 10/03/2008 at 17:23:04, 2meterhansson wrote:Jag kapar tråden lite.

uy: på tal om "Billy Opel" ska du till evertsbergs byggdegård i kväll, jag såg han skulle dit, det kan nog bli kul. [/quote]

Fan, det glömde jag bort. Jag tänkte hör amed några kompisar om de skulle dit också, men det föll helt ur minnet. Image Får skylla på att jag tog fel på datum Image
retepnoslack
Levertransplanterad

Senast inköpta skiva?

Post by retepnoslack »

Mikael Wiehe, faktiskt. "Basin Street Blues" ifrån 1988. Fantastisk skiva. Titelspåret är nog ibland de tio bästa låtar jag har hört, någonsin.

Fast dessa ändras ju ständigt, så det kanske inte säjer så mycket.
genitalia
Periodare

Senast inköpta skiva?

Post by genitalia »

Tillhör väl skaran som hellre laddar ner först och köper sen om jag gillar skivan Image

Senast inköpta var dock Amon Amarth - Twilight of the Thunder God och Motörhead - Motörizer.
gammalhardrockare
Levertransplanterad

Senast inköpta skiva?

Post by gammalhardrockare »

Nu kommer bög och fjollbeskyllningarna att hagla från Rex och JW men den sista plattan jag köpte var faktiskt Enya: Greatest hits.
Jag brukar sätta på den tidigt på morgonen när jag är ledig och inte vet vad jag ska skriva om. Den musiken gör mig på något vis både sentimental och "andlig" och ger inspiration.

Annars så har jag - sorgligt nog - tappat helt intresset för att samla på plattor. Det känns som om jag har allt som jag vill ha och hade jag inte haft det så hade jag ändå skitit i det.
Lyssnar mycket sällan på musik. I stort sett bara i bilen och i sällsynta fall när jag ska skriva något. För det mesta vill jag ha det helt tyst omkring mig. Får nog av oväsen på jobbet. Jag har idiot nr 1 i ena örat, idiot nr 2 i det andra örat och samtidigt så ringer både jobbtelefonen och min privata telefon. Då är det det idioter nr 3 och 4 som ska ha tag i mig.

När i helvete ska man få lugn och ro? När ska man få vara ifred?
Post Reply