De tar gärna emot info och idéer som ni har. Förra veckan sökte de lite inscannat material som skulle vara med i nåt sammanhang. Jag skickade själv ned det jag hade och som kunde vara av värde. Jag får info från dem då och då att publicera på hemsidan...
Eddie Meduza-dokumentär!
Eddie Meduza-dokumentär!
Okok, får kika förbidär, kolla för övrigt där igår, men lyckades missa infot om filmandet
-
- Glad amatör
Eddie Meduza-dokumentär!
Jag är nog lite sent ute här men faaaan vad skönt när denna filmen kommer ut! Har kollat på så mycket material jag bara kunnat komma över nu och jag vill gärna se den klar!
Det är inte någon som hört något om slutdatum än antar jag :S
Det är inte någon som hört något om slutdatum än antar jag :S
Eddie Meduza-dokumentär!
En tredje film är nu släppt på anakronfilms sida: http://www.anakronfilm.se/filmklipp
Rockabilly Rebel i en trevlig liveversion!
Rockabilly Rebel i en trevlig liveversion!
-
- Levertransplanterad
Eddie Meduza-dokumentär!
Roligt med en live där Eddie själv lirar ett instrument. Ännu roligare är det att det är en låt som jag aldrig sett live tidigare. Men roligast av allt är ju att det är helt okej kvalité, de kan säkert förbättra den ännu mer. Står ju att det är råmaterial.
Ser fram emot den färdiga filmen
Ser fram emot den färdiga filmen

Eddie Meduza-dokumentär!
Riktigt trevligt, dock visste jag redan om det innan jag läste här 

Last edited by negris on 07 Apr 2009, 14:59, edited 1 time in total.
Eddie Meduza-dokumentär!
E.M: Eddie var en MYCKET bra komp gitarrist.. det är en viss finess att vara just det 

-
- Levertransplanterad
Eddie Meduza-dokumentär!
on 04/08/2009 at 22:19:15, Leila wrote:E.M: Eddie var en MYCKET bra komp gitarrist.. det är en viss finess att vara just det
[/quote]
Jo jag har förstått det
För även Thomas Whitt säger att Eddie var den bästa kompigitarristen han sett. Det tvivlar jag inte en sekund på.
Leila:
Vet du något om vilka specifika instrument som Eddie kunde spela? Har ju hört på hans kassetter att det förekommer allt från dragspel till munspel och allt från saxofån till piano (synth). Kunde han spela sådana instrument lika bra som gitarr eller var det mera att han kunde använda sig av dem? Förstår du vad jag menar?

Jo jag har förstått det

Leila:
Vet du något om vilka specifika instrument som Eddie kunde spela? Har ju hört på hans kassetter att det förekommer allt från dragspel till munspel och allt från saxofån till piano (synth). Kunde han spela sådana instrument lika bra som gitarr eller var det mera att han kunde använda sig av dem? Förstår du vad jag menar?

Last edited by E-M on 08 Apr 2009, 22:27, edited 1 time in total.
Eddie Meduza-dokumentär!
Ja han var ju multimusiker, så han kunde spela de flesta instrument. Det brukar ju vara så med riktigt musikaliskt begåvade människor, att de "vet" hur man ska spela ett instrument som man inte använt förut, det är en slags logik för de som kan använda den delen av hjärnan på så sätt, liksom mattesnillen kan använda en annan del av hjärnan osv... har jag lärt mej 

-
- Levertransplanterad
Eddie Meduza-dokumentär!
on 04/08/2009 at 22:36:10, Leila wrote:Ja han var ju multimusiker, så han kunde spela de flesta instrument. Det brukar ju vara så med riktigt musikaliskt begåvade människor, att de "vet" hur man ska spela ett instrument som man inte använt förut, det är en slags logik för de som kan använda den delen av hjärnan på så sätt, liksom mattesnillen kan använda en annan del av hjärnan osv... har jag lärt mej
[/quote]
Precis det jag trodde och har läst/hört. Men som alltid är det roligt att få svar från en säker källa. Man tackar

Precis det jag trodde och har läst/hört. Men som alltid är det roligt att få svar från en säker källa. Man tackar

Last edited by E-M on 08 Apr 2009, 22:39, edited 1 time in total.