Bögutställning om djur
Moderator: hakan
Bögutställning om djur
Dom säger ju att när man blir riktigt full, så är det bara reptilhjärnan som funkar.. Dvs mat och sex, dvs i sin tur fyllehungrig och fyllepilsk (fast det sistnämnda funkar ju inte så bra i alla lägen då) 

Bögutställning om djur
Så har vi sett ännu en urspårad tråd i sann Meduzalandanda,från bögeri till hur man agerar på fyllan 

-
- Levertransplanterad
Bögutställning om djur
Det klart man kan kontrollera sin könsdrift, skam vore det väl annars.Långpanna wrote:Könsdriften är å andra sidan så bortkopplad från intelligens som något bara kan vara. De delarna av hjärnan kommunicerar inte med varandra. Det faktum att vi inte kan kontrollera det är ett bevis på detta.
Bögutställning om djur
rex wrote:Ja,det är ju en helt annan sak ju.....![]()
självklart!
Bögutställning om djur
Exakt.E-M wrote:Det är väl ingen hemlighet att det finns olika människoraser. Det är ju inget konstigt heller, det är ju precis som att det finns olika hundraser.
-
- Levertransplanterad
Bögutställning om djur
E-M:
En adopterad neger, kines, arab eller va fan som helst som växer upp i Sverige med svenska föräldrar får exakt samma värderingar, beteende och egenskaper som en svensk.
Det blir alltså lite svårt att snacka om raser när det gäller människor. Oavsett om du är svart eller vit så fungerar du likadant. Vi gillar i stort sett samma prylar. Vi blir glada av uppmuntran, gråter när vi förlorar någon anhörig eller vän, blir förbannade när vi blir illa behandlade, får ont i magen ibland och klantar till det för oss i allmänhet.
De flesta av oss ogillar att arbeta och trivs bäst när vi får ligga hemma i soffan och äta, titta på TV och känna på vår flickväns muff.
Vad vill jag ha sagt egentligen? Ja, fan vet, men det är trots allt mer som förenar oss än som skiljer oss åt. Att jag sedan har svårt för vissa kulturer och värderingar är ingen hemlighet, men det är inte någon rasism. Det är sunt förnuft!
Felaktig jämförelse. Det finns olika hundraser, ja. Men betänk att dessa hundraser även har olika egenskaper. Vissa är t ex lämpade som vallhundar, andra som vakthundar, fågelhundar m.m. Så funkar det inte hos oss människor. Hos oss är det kulturen som skiljer oss åt.Det är väl ingen hemlighet att det finns olika människoraser. Det är ju inget konstigt heller, det är ju precis som att det finns olika hundraser.
En adopterad neger, kines, arab eller va fan som helst som växer upp i Sverige med svenska föräldrar får exakt samma värderingar, beteende och egenskaper som en svensk.
Det blir alltså lite svårt att snacka om raser när det gäller människor. Oavsett om du är svart eller vit så fungerar du likadant. Vi gillar i stort sett samma prylar. Vi blir glada av uppmuntran, gråter när vi förlorar någon anhörig eller vän, blir förbannade när vi blir illa behandlade, får ont i magen ibland och klantar till det för oss i allmänhet.
De flesta av oss ogillar att arbeta och trivs bäst när vi får ligga hemma i soffan och äta, titta på TV och känna på vår flickväns muff.
Vad vill jag ha sagt egentligen? Ja, fan vet, men det är trots allt mer som förenar oss än som skiljer oss åt. Att jag sedan har svårt för vissa kulturer och värderingar är ingen hemlighet, men det är inte någon rasism. Det är sunt förnuft!
Bögutställning om djur
Det finns EN människoras i dag och det är Homo Sapiens, klart slut, förr fanns även Homo Erektus, som var som folk är i allmänhet idag, och de fanns Neandertalarna, som på minner mest om oss nordiska folk, så om det är nån ras som är anorlunda och lägre stående så är det just de som bodde här i norden (som då låg längre ner) för länge sen.
Bögutställning om djur
Självklart finns det olika raser, ställ en neger och en svensk bredvid varandra så ser man ganska tydligt att dom är av olika raser. Och som hundar så är väl människor anpassade till olika klimat och så vidare.
Bögutställning om djur
Det är vetenskapligt bevisat att vi alla tillhör rasen Homo Sapiens. Hudfärg och andra avvikande utseenden är en anpassning efter bl.a klimatet på just den plats. Dessutom så härstammar alla människor på jorden från afrika, så det är vi som är de avvikande och om anpassade, vår allas urfader var en neger.
Bögutställning om djur
on 03/03/2009 at 21:53:22, Guitar Johnny wrote:Ställ en mörkhårig svensk och en ljushårig svensk bredvid varrandra, ställ en kort neger och en lång neger bredvid varrandra, ställ en spinkig tysk bredvid en fet tysk, ställ en norsk med öronsnibbar bredvid en norsk utan öronsnibbar o.s.v. Tillhör även de olika raser? [/quote]
Ställ två olika stora schäferhundar bredvid varandra, är dom av olika raser?
Nej, givetvis inte.
Jag förstår inte riktigt vad du ville få ut av ditt inlägg
Ställ två olika stora schäferhundar bredvid varandra, är dom av olika raser?
Nej, givetvis inte.

Last edited by wiking on 03 Mar 2009, 22:37, edited 1 time in total.
Bögutställning om djur
on 03/03/2009 at 22:37:16, wiking wrote:Ställ två olika stora schäferhundar bredvid varandra, är dom av olika raser?
Nej, givetvis inte.
[/quote]Antagligen de du just svarade på själv
Nej, givetvis inte.

[/quote]Antagligen de du just svarade på själv
Bögutställning om djur
on 03/03/2009 at 22:39:41, ELN wrote:Antagligen de du just svarade på själv [/quote]
Att man inte är av olika raser bara för att man är olika långa?
Tror inte det var det han ville få fram faktiskt.
Att man inte är av olika raser bara för att man är olika långa?
Tror inte det var det han ville få fram faktiskt.
Bögutställning om djur
Nä, men att man inte behöver va av olika ras bara för att man ser olika ut, vilket ju också är en sund och korrekt åsikt
-
- Levertransplanterad
Bögutställning om djur
Jag menar inget illa när jag säger att det finns olika människoraser. Det bara är så. Man behöver inte rangordna och säga att vissa raser är bättre än andra o.s.v. Men att förneka att det finns olika människoraser är ju dumt. Visst det finns delade meningar bland vetenskapsmän om man kan dela in människor i olika raser. Jag tycker dock att man kan se det genom att titta på folk från olika delar av världen. Jämför en man från Afrika med en man från Mellanöstern med en man från Norden med en man från Asien. Visst ser de lite olika ut? Fast det beror ju också på vilket klimat man lever i.
Jag förstår inte varför alla tror att man menar något illa bara för att man säger att människor tillhör oika raser. Det är väl inget fel med det? Jag skiter i vilken ras eller religion en människa tillhör sålänge de beter sig på ett bra sätt mot sina medmänniskor.
Edit: Här finns en länk med mycket fakta [url=http://en.wikipedia.org/wiki/Race_]http://en.wikipedia.org/wiki/Race_(classification_of_human_beings)[/url]
OBS! Måste klistra in länken för att de bryter när "(" kommer.
Jag förstår inte varför alla tror att man menar något illa bara för att man säger att människor tillhör oika raser. Det är väl inget fel med det? Jag skiter i vilken ras eller religion en människa tillhör sålänge de beter sig på ett bra sätt mot sina medmänniskor.
Edit: Här finns en länk med mycket fakta [url=http://en.wikipedia.org/wiki/Race_]http://en.wikipedia.org/wiki/Race_(classification_of_human_beings)[/url]
OBS! Måste klistra in länken för att de bryter när "(" kommer.
Last edited by E-M on 04 Mar 2009, 00:41, edited 1 time in total.
Bögutställning om djur
Att säga att människor är av olika raser är ju som att katter med olika färg måste va olika raser