Fredag igen!

Snacka om vad som helst.

Moderator: hakan

hakan
Obotlig alkoholist

Fredag igen!

Post by hakan »

Och varför bo i en etta vid min ålder? Tja... Varför inte? Jag sparar en jävla massa pengar och jag kan för mitt liv inte komma på varför jag skulle ha fler rum?
Ditt hem är din borg, något att visa upp och vara stolt över. Kunna bjuda hem vänner och bekanta på middag, whiskykväll, filmkväll, m.m. Du kanske vill ha ett sovrum om du har en flickvän, så du slipper knulla i vardagsrummet? Om du har lagat en schysst gourmetmiddag (vilket jag betvivlar att du kan) så kanske du vill ha ett köksbord för 6-8 personer?

Ett sovrum är ju en plats för frid och glädje Image och det bör ju var ett eget rum om man vill ha en 180-säng. Annars får man ju knappt plats för 2.

Jag vill ha ett rejält kök med stora ytor så att man kan laga mat och bespisa sina vänner, ett sovrum som är personligt som man kan mysa och ha sex och koppla av, och ett vardagsrum där man kan se på tv, lyssna på musik, bjuda polarna på pilsner, och visa en schysst film.
gammalhardrockare
Levertransplanterad

Fredag igen!

Post by gammalhardrockare »

Hakan:
Ditt hem är din borg, något att visa upp och vara stolt över.
Du har en poäng men jag är stolt över mina bankkonton istället.
Och besök vill jag inte ha. Förutom min flickvän och Rex då förstås. Resten kan kvitta. Folk gör sig bäst på avstånd och på jobbet. Där tillgodoser jag den sociala biten.
Mina vänner gillar jag - Så länge de inte kommer på besök.
hakan
Obotlig alkoholist

Fredag igen!

Post by hakan »

Du har en poäng men jag är stolt över mina bankkonton istället.
Och besök vill jag inte ha. Förutom min flickvän och Rex då förstås. Resten kan kvitta. Folk gör sig bäst på avstånd och på jobbet. Där tillgodoser jag den sociala biten.
Mina vänner gillar jag - Så länge de inte kommer på besök.
Har du inramade kontoutdrag på väggarna då eller? Din flickvän, jag antar att ni är särbos? undrar varför Image
Du kanske hade gillat att dina vänner kom på besök, om du hade haft en schysstare lya?
gammalhardrockare
Levertransplanterad

Fredag igen!

Hakan:

Ja, vi är särbos. Jag flyttade isär med mitt gamla ex för några år sedan, jag kommer aldrig mer att flytta ihop med någon. Särboförhållande är det ultimata förhållandet.
Antingen särbo eller ungkarl. Några andra alternativ finns inte för mig numer. Det andra livet har jag prövat på. Det var varken bättre eller sämre än mitt nuvarande liv, bara krångligare.
Jag strävar efter ett så enkelt och bekvämt liv som möjligt.

Och nej, besök vill jag inte ha, förutom av min flickvän, Rex och vid enstaka tillfällen mitt ex.
hakan
Obotlig alkoholist

Fredag igen!

Post by hakan »

Jag strävar efter ett så enkelt och bekvämt liv som möjligt.

Och nej, besök vill jag inte ha, förutom av min flickvän, Rex och vid enstaka tillfällen mitt ex.
Jag ser en paradox i enkelheten i att ha en flickvän och vid enstaka tillfällen ett ex. hemma?!

Du har aldrig funderat på barn?
Långis

Fredag igen!

Post by Långis »

Hakan wrote:Jag ser en paradox i enkelheten i att ha en flickvän och vid enstaka tillfällen ett ex. hemma?!

Du har aldrig funderat på barn?
Jag tror till och med att han har ett barn, en dotter om jag inte minns fel...

Själv är jag en typisk enstöring och kan känna igen mig en del i GH:s resonemang. I min lägehet bestämmer jag själv vad jag vill ha i hyllorna, vilka gardiner som ska hänga uppe, möblering osv. Jag behöver dessutom inte bekymra mig om att behöva om hur jag ser ut, vad jag har på mig (om jag har på mig nåt). Det är mitt egna lilla land där mina egna lagar och regler gäller. Som jag känner nu har jag ingen större lust att släppa in någon annan i mitt land då den harmoni jag bemödat mig så med att skapa ganska säkert kommer raseras då det kommer fler viljor in i bilden.
rex
Levertransplanterad

Fredag igen!

Post by rex »

Han har en etta för att han är så snål,så enkelt är det. Han lever för pengar,alla som har mer är idioter!
uy
Levertransplanterad

Fredag igen!

Post by uy »

Hakan wrote:1. Uppblåsbar Barbara
2. VIP-kort på lokala baren
3. En donke 5L
4. En stor tub vaselin
5. En avsugning
6. Bil
7. Ett par 5.11 kängor
8. Ett lock öl
9. Fickplunta
10. En Eddie-LP
Tack för tipsen, det blev en fickplunta. Image Även om man funderat på att köpa en uppblåsbar Barbara och en bil med Image Men en Eddie-Lp hade jag faktiskt inte tänkt på innan du skrev det. Synd bara att han inte var någon Lp-spelare, annars hade det kanske blivit någon vinyl.
Skitarna ska va' lika långa i år
wiking
Levertransplanterad

Fredag igen!

Post by wiking »

rex wrote:Han har en etta för att han är så snål,så enkelt är det. Han lever för pengar,alla som har mer är idioter!
Han har ju det utvalda folket som sin stora förebild, eller förebilder kanske det blir. Inte konstigt att han är sniken, snål och girig Image
hakan
Obotlig alkoholist

Fredag igen!

Post by hakan »

Jag tror till och med att han har ett barn, en dotter om jag inte minns fel...

Själv är jag en typisk enstöring och kan känna igen mig en del i GH:s resonemang. I min lägehet bestämmer jag själv vad jag vill ha i hyllorna, vilka gardiner som ska hänga uppe, möblering osv. Jag behöver dessutom inte bekymra mig om att behöva om hur jag ser ut, vad jag har på mig (om jag har på mig nåt). Det är mitt egna lilla land där mina egna lagar och regler gäller.
Ja, med tanke på GH's ålder så kanske hon rent av har flyttat hemifrån. Annars är ju barn en stor anledning till att ha en större lya.

För din del Långis, så tror jag att ju längre tid du "vänjer dig" vid att vara själv, desto svårare blir det för dig att anpassa dig till ett samboliv i framtiden.
Last edited by hakan on 15 Mar 2008, 19:28, edited 1 time in total.
hakan
Obotlig alkoholist

Fredag igen!

Post by hakan »

Tack för tipsen, det blev en fickplunta. Även om man funderat på att köpa en uppblåsbar Barbara och en bil med Men en Eddie-Lp hade jag faktiskt inte tänkt på innan du skrev det. Synd bara att han inte var någon Lp-spelare, annars hade det kanske blivit någon vinyl.
Ahh! Kanon! Kul att man kunde bidra med något! Image
rex
Levertransplanterad

Fredag igen!

Post by rex »

Visserligen Lördag idag men ändå......vad för hisnande upplevelser väntar er ikväll då?
hakan
Obotlig alkoholist

Fredag igen!

Post by hakan »

Jaaaaa det finns ju en lördagstråd.................... Image

Men ikväll blir det nog soft, har sänkt 4-5 öl och ska se melodifestivalen med sambon. Image
gammalhardrockare
Levertransplanterad

Fredag igen!

Lördag ja... Jag ska sänka en gryta snabbmakaroner och en tallrik barbequegrillade kycklingvingar framför TV:n.
rex
Levertransplanterad

Fredag igen!

Post by rex »

LångFredag...vad gott det låter,eller hur? En riktigt låång Fredag låter ju härligt!

Men annat var det när man var barn,då var LångFredagen riktigt,riktigt seg,inget fanns att göra,inte fick man smälla smällare,allt skulle vara lugnt. Tänk vad ens synsätt ändrar sig med åren....nu uppskattar man lugnet istället,man önskar sig inget annat helt enkelt.
Post Reply