Fredag igen!

Snacka om vad som helst.

Moderator: hakan

gammalhardrockare
Levertransplanterad

Fredag igen!

Post by gammalhardrockare »

Rex:

Men erkänn, du kan väl inte på fullaste allvar anse att vi lever i ett land med ett härligt klimat och vacker natur? Fy fan säger jag, finns väl bara ett par länder som är fulare och det är brittiska öarna och Island.
rex
Levertransplanterad

Fredag igen!

Post by rex »

Jo vad det gäller naturen så är det ju ett underbart vackert land,det är ju inte bara jag som tycker det,eller hur? Klimatet däremot lämnar väl en del övrigt att önska,det är ju helt sant.
gammalhardrockare
Levertransplanterad

Fredag igen!

Rex:

Så du finner alltså en entonig natur bestående av dyster granskog och enstaka björkar vacker? Exakt vad är det som är vackert? Är det känslan av annalkande depression, ensamhet och övergivenhet i kombination med kallblåst och regnskyar?
Är det kanske leran, barren och den blöta mossan? Är det kanske den ständigt fukten som gör att det t o m växer alger på husväggarna inne i städerna?
Är det snöslasket?
Eller är det kanske den svenska sommaren som för det mesta består av molnigt väder och en medeltemperatur på tretton grader?

Nä, fy fan säger jag! Jag bor kvar enbart för språkets skull och för att det inte finns något annat land som skulle ta emot mig.
Det är ju själva fan att man ska behöva bo i ett klimat som begränsar livet så till den milda grad.
rex
Levertransplanterad

Fredag igen!

Post by rex »

on 12/28/2008 at 15:48:37, GammalHardrockare wrote:Rex:

Så du finner alltså en entonig natur bestående av dyster granskog och enstaka björkar vacker? [/quote]

Japp! Älskar skogslandskap Image Ett troll bakom varje gran.
ozzman
Levertransplanterad

Fredag igen!

Post by ozzman »

Jag har sett många länder och naturen i Sverige är oslagbar, så är det bara.
Klimatet däremot är skäl nog för att emigrera och hade jag inte haft familj så hade jag stuckit i morgon dag.
Jag hade faktiskt ett erbjudande om jobb på ett företag i elektronikbranschen som ligger i San José för ett år sedan. Jag var otroligt sugen på att ta det faktiskt men det hade blivit krångligt med familjen.
Eddie
Obotlig alkoholist

Fredag igen!

Post by Eddie »

Då är det fredag igen!
Händer det något ute i stugorna runtom i landet?
Själv ska jag förhoppningsvis skriva min sista tenta imorgon så jag tar det lugnt ikväll. Kanske dricka lite glögg till på spåret.
rex
Levertransplanterad

Fredag igen!

Post by rex »

Näe,inte mycket,väntar på att hustrun och barnen skall åka till Thailand så att mina nerver skall slakna lite Image
gammalhardrockare
Levertransplanterad

Fredag igen!

Ska inte göra någonting. I morgon är jag ledig. Då ska inte heller göra något. På söndag ska jag jobba. Inte min helg men kommer faan inte på något bättre att göra.
Den här jävla vintern driver mig till vansinne. Ju äldre jag blir, ju mer hatar jag det svenska jävla klimatet.
Man får en kort stund här på jorden och så ska man behöva leva i ett jävla klimat som begränsar livet och tillvaron så till den milda grad. Sorgligt är ju bara förnamnet.
Hade jag bott i södra USA, Australien eller vilken jävla del av världen som helst som inte har subarktiskt klimat så skulle jag ha kunnat ta en sväng med bilen, ta ett dopp i havet, suttit utomhus vid någon köpcentrum och fikat eller va fan som helst.
Nu sitter man här istället och kan inte göra ett jävla dugg. Sedan blir det en kort sommar som till mesta delen kommer att bestå av kallblåst, regn och en medeltemperatur av tolv grader.

Fy fan säger jag. Hur kommer det sig att det blev någon befolkning här uppe överhuvudtaget? Vad fick folk att vandra norrut och bosätta sig här?
gammalhardrockare
Levertransplanterad

Fredag igen!

Lördag kväll och inte en jävel här. Vad sysslar ni med egentligen?
rex
Levertransplanterad

Fredag igen!

Post by rex »

Väntar på dig....... Image
gammalhardrockare
Levertransplanterad

Fredag igen!

Jag har jobbat helg så jag är ledig i morgon. Man kan säga att det är fredagkväll för mig idag.
Ikväll blir det för ovanlighetens skulle inte pizza, det blir hamburgare.
Friscobröd, hamburgare, ost, lök och legymsallad på. Mums!
Till efterrätt blir det kakor. Kex med mjölkchoklad. Gott det också!
Last edited by gammalhardrockare on 19 Jan 2009, 18:25, edited 1 time in total.
ozzman
Levertransplanterad

Fredag igen!

Post by ozzman »

on 01/19/2009 at 18:25:25, GammalHardrockare wrote: legymsallad på. Mums!
[/quote]

Precis när jag trodde att du för en gångs skull inte skulle förstöra maten utan äta en normalt komponerad maträtt så kommer du dragandes med legymsallad på hamburgare, tvi vale för sötsaker på hamburgare.
Legymsallad kan man bara till nöds äta till rostbiff eller grillad kyckling men inte ens då är det gott.

Själv vet jag inte om jag skall kalla det fredag men jag är i alla fall gräsänkling i 2 veckor från och med idag då min sambo åkt till Florida och jobbar. Så lite helgvarning kan man väl säja att det är Image
gammalhardrockare
Levertransplanterad

Fredag igen!

JW:
Precis när jag trodde att du för en gångs skull inte skulle förstöra maten utan äta en normalt komponerad maträtt
Image
rex
Levertransplanterad

Fredag igen!

Post by rex »

on 01/19/2009 at 19:07:43, Josey Wales wrote:Själv vet jag inte om jag skall kalla det fredag men jag är i alla fall gräsänkling i 2 veckor från och med idag då min sambo åkt till Florida och jobbar. Så lite helgvarning kan man väl säja att det är Image [/quote]

Har hon tösen med sig?
gammalhardrockare
Levertransplanterad

Fredag igen!

JW:

Jobba i Florida... Är det ingen av er som har ett riktigt jobb eller är ni kostymfikusar i hela familjen?
Post Reply