Senast sedda film?

Filmer och Tv-program diskuteras här
E-M
Levertransplanterad

Senast sedda film?

Post by E-M »

Vad är det för filmer du ser på då? Eftersom du kallar allt som kommer från Amerika för "amerikanskt-skit", så undrar man ju vad du kollar på.

Eftersom (enligt mig) så är svenska filmer oftast inte så bra. Förutom Beck då, som du också hatar. Så sitter du och kollar på filmer från Bollywood?
E-M
Levertransplanterad

Senast sedda film?

Post by E-M »

Vi såg på Utvandrarna/Nybyggarna i skolan, den var faktiskt bra. Fast det blir lite långtråkigt när de är ute i öknen. Man blir ju galen på den där trumman.
Last edited by E-M on 07 May 2007, 21:53, edited 1 time in total.
Långis

Senast sedda film?

Post by Långis »

uhh, sagan om ringen. Vilket aber till film. Image
E-M
Levertransplanterad

Senast sedda film?

Post by E-M »

Hehe, jo man får kanske intrycket att jag gillar de flesta filmerna. Fast det stämmer ju inte riktigt. Här är några som jag inte gillar: Harry Potter-filmerna, Suxxess, och Sprängaren är de jag kan komma på, på rak arm.

Det är ju många filmer man har sett som man inte gillar, fast de filmerna lägger man (jag) inte på minnet.
rex
Levertransplanterad

Senast sedda film?

Post by rex »

Här kommer jag med ett alldeles ovanligt bra filmtips!

"The worlds fastest Indian" Med Anthony Hopkins i huvudrollen,hanslar om en farbror från nya Zeeland med motorcyklar i blodet.
Långis

Senast sedda film?

Post by Långis »

grr wrote:Vackra miljöer. Men du finner det väl mer upphetsande att sitta och glo in i väggen, du fattig människa som saknar både tro och fantasti...
haha, jag måste ge dig lite credit för din analys där Image
E-M
Levertransplanterad

Senast sedda film?

Post by E-M »

Grr:

Jag vet inte vad som anses som mycket filmer men jag har sett rätt så många. Vi (min familj) har ju säkert över 300 filmer på band. Sedan så har jag ett antal på datorn. Sedan så går det ju filmer på TV4 titt som tätt. Som sagt så kommer jag inte ihåg så många dåliga filmer, eftersom jag inte ser någon anledning till att memorera dem.
rex
Levertransplanterad

Senast sedda film?

Post by rex »

grr wrote:rex: Tackar, det är nåt jag får kolla upp. Låter som Vanishing Point fast på två hjul? Image

.
Hmm,jag kanske inte hängen med,har ingen aning om vad Vanishing Point är Image Väl bekomme iaf.
E-M
Levertransplanterad

Senast sedda film?

Post by E-M »

grr wrote:E-M: Det är en bra egenskap, att kunna välja vad man svälj vill komma ihåg och inte. Vad jag ville få fram, men som du redan känner till, är att det helt enkelt är "proffsigare" att tycka om vissa filmer än andra. Och att det är så kan man tycka vad man vill om, men varför skulle annars vissa väljas ut som filmrecensenter och övriga recensenter? Det är väl inte till nån vidare hjälp att ständigt läsa att "den filmen är bra", "den filmen är bra" och så vidare. Och Spider-Man 3 är ett praktexempel på en sån film som inte ska tycka om. Inte vid din ålder i alla fall, menar att den riktar sig åt låg- och mellanstadiestuderande pojkar som leker med Action Man på rasterna... Image
Jag har inte läst några recensioner om den, så jag vet inte. Jag gillar den för att jag gillar själva historien och dels för att det är bra med action. Alla snygga effekter är trevligt med.
E-M
Levertransplanterad

Senast sedda film?

Post by E-M »

I det fallet, ja. Jag har liksom ingen större lust att skriva någon utförlig recension om det är, det du tror.
uy
Levertransplanterad

Senast sedda film?

Post by uy »

Om du inte gillar filmen kan du ju fråga skaparen varför han inte kunde göra en bättre film. Image
Skitarna ska va' lika långa i år
E-M
Levertransplanterad

Senast sedda film?

Post by E-M »

Du verkar gilla skräckisar?

Jodå, jag gillar sk. okända filmer med. Fast man kan ju inte komma ifrån att de flesta filmerna kommer från USA. Dock så bottnar hela den här diskussionen i att jag tycker att det är fel att säga att en film är skit utan att ha sett den.

Nu är ju "American Graffiti" inte så okänd direkt men kom att tänka på den då den är en av mina favoritfilmer. Har du inte sett den så se den, särskilt om du gillar 50-tals musik och sköna bilar.
Last edited by E-M on 18 May 2007, 00:18, edited 1 time in total.
E-M
Levertransplanterad

Senast sedda film?

Post by E-M »

Herregud! Hoppas att du driver med mig. Har du hört talas om Hollywood? Jag vet inte var jag kan hitta satatistik på det, tycker inte att det är nödvändigt heller då det är så självklart. Det är möjligt att Indien kanske gör fler filmer än USA, men det säger ju sig självt att de flesta filmerna kommer från USA.

Haha, ja... tro fan att det blir fler filmer om du lägger samman alla världens länder. Dock så är det nog inte många enskilda länder som gör fler filmer än USA, möjligtvis Indien, knappast Sverige, du är lite rolig om du verkligen tror det.
E-M
Levertransplanterad

Senast sedda film?

Post by E-M »

Precis, man kan vända på det, det bor väldigt många människor i USA och det är ett stort land. Då är det inte så konstigt att de gör många fler filmer än t.ex. Sverige. Så sluta säga emot dig själv och tänk! Det kvittar om du hatar USA, USA gör ändå många fler filmer än Sverige. Jag har aldrig påstått att alla andra länder tillsammans skulle göra mindre filmer än USA.

Jag fattar inte värför du alltid ska hänga upp dig på småsaker, särskilt när du har fel.
Last edited by E-M on 18 May 2007, 19:06, edited 1 time in total.
E-M
Levertransplanterad

Senast sedda film?

Post by E-M »

Det är som sagt självklart att alla andra länder tillsammans gör fler filmer än USA. Det är löjligt att ens tro något annat. Däremot så vet jag inte många som åker runt och kollar på lokala filmfestivaler i en massa länder eller gör allt för att kunna se någon Isländsk film.

För de mesta som man ser kommer från USA, kolla bara på filmerna som du räknade upp, grr!

För att återgå till trådens ämne: senaste filmen jag såg var "The outlaw Josey Wales" som, Josey Wales tipsade om. Den var helt okej, dock så var den lite seg i början och så tyckte jag att den där grabben som Josey kallar "boy" spelade över lite. Fast efter ca: 25 minuter när man hade kommit in i filmen så var den skitbra. Jag gillar hur kall Josey är och att han spottar på alla Image. Roligt med alla olika människor han träffar på efter vägen, gillar den gamle indianen. Man märker att Clint Eastwood har snott lite av personligeheten från karaktären, Blondie (Den onde, den gode, den fule) till Josey. Som sagt en riktigt bra film bara man kommer in i den.
Post Reply