80-talets bästa hårdrocksband?

Diskutera musik i alla former i detta forum
felix
Obotlig alkoholist

Post by felix »

Dimmu Borgir gjorde ju en cover på Accepts metal heart.

den är bra även den versionen fast sångaren har ju lite mörkare röst än Udo Image

egentligen fanns det och finns fortfarande en del mjukisband som många kallar för hårdrock,

kolla bara på van halen och bon jovi,

personligen har jag lite svårt för bon jovi pga jon himself, enda bra låt dom gjort (enligt mig) är living on a prayer
wiking
Levertransplanterad

Post by wiking »

Hårdrock å hårdrock, det skulle väl va manfred villes då. Image
lumberjack
Levertransplanterad

Post by lumberjack »

Bathory med den nu bortgångne Quothron, det var grejjer det. Så in i helvete brutalt och primitivt att man baxnade. Kommer aldrig att glömma när jag hörde den smått obegripligt hårda Massacre och den suggestiva balladen Enter the eternal fire. Hela den norska vågen av kyrkbrännarrock är byggd på Bathorys stil och inte på Venom.

Lite kuriosa är att i en tidig upplaga av Bathory spelade Jonas Åkerlund, ni vet han med Spun och alla rockvideos, trummor i bandet. När han så skulle spela in en video med Metallica, tror det var Whiskey in a jar, vart grabbarna som lyckliga som små barn och ville bara prata Bathory med Åkerlund. Metallica må vara världens största metallband, men även dom har varit vanliga fans.
Image

Jonas "Vans McBurger" Åkerlund
overkill
Levertransplanterad

Post by overkill »

Finns precis hur mycket bra som helst från 80-talet. 70 & 90-talen i all ära men 80-talet slår högre när det gäller hårdrock för min del. Bland svensk band tycker jag man bör nämna Heavy Load, Keen Hue, Axewitch och Mindless Sinner m.fl också - förbannat bra band!
gammalhardrockare
Levertransplanterad

Post by gammalhardrockare »

Åttiotalet VAR hårdrock, efter det tystnade denna konstart för gott verkar det som.
Post Reply