Hur många har beställt........

Nyheter angående Eddie Meduza
E-M
Levertransplanterad

Post by E-M »

Han "Larsa" tror jag att han kallas (han med långt brunt hår) verkar vara en jäkel på gitarr.
Last edited by E-M on 28 Oct 2006, 17:28, edited 1 time in total.
Långis

Post by Långis »

Fick filmen idag och är i stort sett nöjd.
Hade gärna velat se mer ifrån slutet på malungspelningen - om det nu finns...

Dessutom stämmer inte spårindelningen. nånstans vid kingbee klappar alt ihop och inga spår stämmer med omslaget...
2meterhansson
Obotlig alkoholist

Post by 2meterhansson »

on 10/30/2006 at 22:29:34, Långpanna wrote:Hade gärna velat se mer ifrån slutet på malungspelningen - om det nu finns...

[/quote] Det där var ju ända till slutet, efter sten och flask kastningen gick alla av scen, visserligen var det ju mycket tumult bland publiken efteråt, men det är ju inget att se.
2meterhansson
Obotlig alkoholist

Post by 2meterhansson »

Nu har Löfberg virrat till det ordentligt. Idag fick jag en ny postavi på 279 kr, alltså t-shirten + en till dvd, Så om någon är intresserad att köpa ett ex så får ni höra av er.
Långis

Post by Långis »

on 10/30/2006 at 23:58:25, 2meterhansson wrote: Det där var ju ända till slutet, efter sten och flask kastningen gick alla av scen, visserligen var det ju mycket tumult bland publiken efteråt, men det är ju inget att se. [/quote]

ja,. nä, det är ju sant, men jag tyckte bilden tonade ned lite väl snabbt. Hade blivit lite mer dokumentärkänsla over det om man fått se den tomma scenen och en skrikande publik... men det kanske inte fanns filat iofs...
overkill
Levertransplanterad

Post by overkill »

Jaha, då har man sett på DVD´n ett par gånger och vad blir slutdomen? som så många andra så ger jag den 3 av 5 kukar. Eddie verkade inte direkt i toppform på nån av spelningarna, och med en nästan identisk setlist från året innan känns det lite väl förutsägbart...
Men visst, hyffsat bra bild & ljud i alla fall.
Om det nu kommer en Vol. 2 så kan man ju hoppas att Peter tar nån spelning med en annorlunda setlist. Finns ju spelningar där han kört fler engelska låtar och mindre sällan spelade melodier. Hoppas bara att det finns nån sån som är vettigt filmad också...
Last edited by overkill on 06 Nov 2006, 10:50, edited 1 time in total.
Eddie
Obotlig alkoholist

Post by Eddie »

Har inte fått någon dvd än, peter har väl snurrat till det antar jag.
2meterhansson
Obotlig alkoholist

Post by 2meterhansson »

Då kanske jag fick din. Först fick jag en DVD, sen gick det 3 dar så fick jag en till DVD + T- shirten, men nu har jag sålt den, så jag hoppas du får din film.
rockabillyhoodlums
Periodare

Post by rockabillyhoodlums »

Hur är ljudet i jämförelse med Gröna Lund spelningen? Jag skickade iväg ett mail till Peter men något svar har inte kommit än
E-M
Levertransplanterad

Post by E-M »

På Uppsala-spelningen så är det okej. På Malung-spelningen så är det riktigt bra faktiskt, i jämförelse med Uppsala då. Detsamma gäller bildkvalitén, enligt mitt tycke då.
Last edited by E-M on 07 Nov 2006, 20:38, edited 1 time in total.
Post Reply