Er favoritskiva

Diskutera musik i alla former i detta forum
gammalhardrockare
Levertransplanterad

Er favoritskiva

Post by gammalhardrockare »

Ja den skulle jag verkligen vilja ha!
Jag hittade inte priset på den, var det någon annan som såg?

Färgad vinyl är för övrigt jävligt kul! T o m intressantare än bildskivor.

Lite mer skivinfo:
Det finns det en sydafrikansk upplaga av detta album med felpressat omslag, när de började trycka upp själva omslaget så kom de på att de hade satt färgvalsarna fel, de stängde genast av men ca femhundra omslag hade redan tryckts och kom ut på marknaden.
Finns kanske högst tvåhundra st kvar som är i bra skick och då är det bankfack som gäller om man kommer över en sådan. Sista gången ett sådant ex dök upp till försäljning så var utropspriset 12 000 spänn (på en skvimässa i Hamburg) och budgivningen slutade på över 50 000 enligt ryktet som gick på den sista skivmässan jag besökte.
rex
Levertransplanterad

Er favoritskiva

Post by rex »

997$................
gammalhardrockare
Levertransplanterad

Er favoritskiva

Rex:

Frågan är om det är så jävla billigt? Jag har nämligen hört talas om den där skivan förut, den finns garanterat i minst tusen ex i alla fall.
Sedan så kan man ju fråga sig hur många som är i bra skick i och för sig?

Men jag vill ha den och jag skulle lätt kunna ge femtusen spänn för den men inte mer!
rex
Levertransplanterad

Er favoritskiva

Post by rex »

BilligtImageImage??
gammalhardrockare
Levertransplanterad

Er favoritskiva

Rex:

Är skivan så ovanlig som den kanske är så är det billigt! Det retar mig att det är Ebay annars så hade jag kanske lagt ett bud.
rex
Levertransplanterad

Er favoritskiva

Post by rex »

Vadå,kan du inte handla där?
gammalhardrockare
Levertransplanterad

Er favoritskiva

Rex:

Oftast så vägrar de att göra affärer med människor utanför USA eller England + att det är ett jävla krångel, risken är stor att man blir blåst osv.
Har du inte läst trådarna om Ebay på andra forum?

Jag har även snackat med en del andra proffesionella skivhandlare som har mycket dålig erfarenhet av att göra affärer där.
Tradera är dock bra vad jag har förstått.
ozzman
Levertransplanterad

Er favoritskiva

Post by ozzman »

GammalHardrockare wrote:Finns kanske högst tvåhundra st kvar som är i bra skick och då är det bankfack som gäller om man kommer över en sådan. Sista gången ett sådant ex dök upp till försäljning så var utropspriset 12 000 spänn (på en skvimässa i Hamburg) och budgivningen slutade på över 50 000 enligt ryktet som gick på den sista skivmässan jag besökte.
Upplys mej om varför man skall köpa en skiva som man inte vågar ta ut ur bankfacket.
Min extremt blygsamma skivsamling hade jag satt uppe på väggen i mitt rum, en skiva för 50 kakor skulle jag inte våga titta för hårt på ens.
gammalhardrockare
Levertransplanterad

Er favoritskiva

Ozzman:
Upplys mej om varför man skall köpa en skiva som man inte vågar ta ut ur bankfacket.
Nej det är fånigt men det beror ju på om man ser det som en ren investering eller inte. Jag skulle haft den bland mina övriga skivor, fast längst fram i någon back naturligtvis.
gammalhardrockare
Levertransplanterad

Er favoritskiva

Fan vilken lust jag har att bjuda på skivan förresten!
gammalhardrockare
Levertransplanterad

Er favoritskiva

Hittade en bildskiva som jag har letat efter i flera år!
http://eil.com/shop/moreinfo.asp?catalogid=27258

Den som jag fann finns dock i Stockholm och jag har precis fått svar på mitt mail. Han säljer den för trehundra spänn och det blir affär! Image
Den är i fullständigt nyskick!
rex
Levertransplanterad

Er favoritskiva

Post by rex »

Ja,den är fanimig fräck!
Jungbacka Erik
Site Admin

Er favoritskiva

Post by Jungbacka Erik »

Bra skiva också, för den delen. Men du ska väl inte spela den, eller?
gammalhardrockare
Levertransplanterad

Er favoritskiva

Ljungbacka-Erik:

Nej, jag har den även på vanlig svart vinyl och på CD. Suverän skiva, Saxons bästa!

Idag har jag varit på skivmässa. Fick tag på en live-CD med Girlschool (bootleg) med kanonljud, direkt från mastertape.
De gör helt klart sin absolut bästa version av "Race with the devil". Ska helt klart kopieras till bilstereon.

By the way, var det inte från början en rockgrupp som hette "Gun" som gjorde den låten från början eller är jag helt ute och viftar med ballen i ansiktet på Gudrun Shyman?

Fick även tag på en klassiker med Rainbow, "All night long". Jag snackar vinyl, jag snackar originalsingel första pressningen.
Last edited by gammalhardrockare on 06 Feb 2005, 00:06, edited 1 time in total.
Eddie
Obotlig alkoholist

Er favoritskiva

Post by Eddie »

Sliter man inte väldigt mycket på trycket om man spelar skivan?
Post Reply