Gbg vs Sthlm - Storstad vs landsbyggd osv...
Moderator: hakan
När man tänker på det så suger det ju var man än bor....Storstan är ju ett kapitel för sig,men även bonnhålan har sina sidor. Sen så tror jag att Ozzmans analys av mellanstora städer är riktig: Där får man det sämsta av båda. Så var fasen skall man bo?
-
- Levertransplanterad
Rex och Ozzman:
Ja det stämmer nog, man bli fan aldrig nöjd var man än bor. Just nu så drömmer jag om Skåne men jag kan ge mig fan på att hamnar jag där och så hittar jag snart något nytt att gnälla på.
Men det går fan inte att komma ifrån, det är vackert som fan därnere, längre somrar och nära till allt! Inte mycket slår t ex Helsingborg, lagom stor stad och man får både två städer och två länder till samma pris som ett! Det måste vara unikt i världen.
Jag har fan i mig sökt jobb där nere nu i flera år men dessvärre så verkar det som om halva Sverige har kommit på samma idé.
Bostadspriserna har stockholmsnivå och på varje jobb verkar det gå hur många sökande som helst. Fan, jag har t o m sökt jobb som diskare bara för att få komma dit ned!
Ja det stämmer nog, man bli fan aldrig nöjd var man än bor. Just nu så drömmer jag om Skåne men jag kan ge mig fan på att hamnar jag där och så hittar jag snart något nytt att gnälla på.
Men det går fan inte att komma ifrån, det är vackert som fan därnere, längre somrar och nära till allt! Inte mycket slår t ex Helsingborg, lagom stor stad och man får både två städer och två länder till samma pris som ett! Det måste vara unikt i världen.
Jag har fan i mig sökt jobb där nere nu i flera år men dessvärre så verkar det som om halva Sverige har kommit på samma idé.

-
- Levertransplanterad
Rex:
Det är ju för helvete tvärtom!Sen så tror jag att Ozzmans analys av mellanstora städer är riktig: Där får man det sämsta av båda. Så var fasen skall man bo?
-
- Levertransplanterad
on 06/06/2006 at 12:14:44, GammalHardrockare wrote:Rex:
Det är ju för helvete tvärtom! [/quote]
Tog det över ett år att hitta min mellanstadsanalys
Jag vidhåller i att i mellanstora städer så har man både inkröktheten och betongen.
Om jag mot förmodan skulle flytta så skulle jag flytta till något litet ställe och njuta av de låga priserna på bostäder och närheten till naturen.
Det är ju för helvete tvärtom! [/quote]
Tog det över ett år att hitta min mellanstadsanalys

Jag vidhåller i att i mellanstora städer så har man både inkröktheten och betongen.
Om jag mot förmodan skulle flytta så skulle jag flytta till något litet ställe och njuta av de låga priserna på bostäder och närheten till naturen.