Semester
Moderator: hakan
-
- Levertransplanterad
Semester
Jag har varit iväg på sådana dära charterturer två gånger och tror inte att jag kommer att göra om det. Man super tills magen havererar fullständig, ligger och flämtar ett dygn i skuggan åsså är det på spånken igen. Helt värdelöst.
Sista gången jag var iväg hyrde jag en bil och for runt på Teneriffa under rekreationen. Coolt landskap, det var där man tränade inför månlandningarna, + 2 gradet var det där så man trivdes som norrlänning i kortbyxorna. Spanjorerna hade dunjackor och glodde som om man inte var riktigt klok. Men i övrigt, inget vidare.
Nä, tacka vet jag resor till något som ger en något för sinnet och inte bara lättjan. En vecka i en stor stad med både barer, KFC, muséer, sport och musik.
Sista gången jag var iväg hyrde jag en bil och for runt på Teneriffa under rekreationen. Coolt landskap, det var där man tränade inför månlandningarna, + 2 gradet var det där så man trivdes som norrlänning i kortbyxorna. Spanjorerna hade dunjackor och glodde som om man inte var riktigt klok. Men i övrigt, inget vidare.
Nä, tacka vet jag resor till något som ger en något för sinnet och inte bara lättjan. En vecka i en stor stad med både barer, KFC, muséer, sport och musik.
Semester
on 06/12/2006 at 22:52:55, LumberJack wrote:Jag har varit iväg på sådana dära charterturer två gånger och tror inte att jag kommer att göra om det. Man super tills magen havererar fullständig, ligger och flämtar ett dygn i skuggan åsså är det på spånken igen. Helt värdelöst.
[/quote]
Ja,det låter ju värdelöst,jag håller med....fast så måste det ju inte vara.
[/quote]
Ja,det låter ju värdelöst,jag håller med....fast så måste det ju inte vara.
-
- Levertransplanterad
Semester
Jo visst fan måste det vara så, annars kan man stanna hemma. 

-
- Levertransplanterad
Semester
Jag har varit på två sådana där solsemestrar och jag måste erkänna att jag hade aptråkigt båda gångerna. Det var kul som fan de två första dagarna (SUPA! SUPA!) och sedan hade jag jävlar i mig inte någon aning om vad jag skulle göra på dagarna. Kvällarna var ännu värre! TV:n gick inte att se på (fattade absolut ingenting), det gick inte att gå på bio (fattade absolut ingenting) och skulle man gå ut och bara "umgås" med lokalbefolkningen så gick inte det heller (fattade absolut ingenting). Gick man på restaurang så blev det problem redan vid beställningen (fattade absolut ingenting) och skulle man handla mat i något snabbköp så blev det problem igen, hittade man inte det man skulle så gick det inte att fråga någon och gjorde man det i alla fall så blev man inte klokare för det (fattade absolut ingenting) osv, osv.
Enda behållningen fick jag en dag i Tunisien, besökte Tunis, deras största stad och den var helt ok. Cypern var absolut rena skiten, åk inte dit! Dyrt, tråkigt, ungdomligt (snorungar överallt!) och allmänt konstgjort allting.
Enda behållningen fick jag en dag i Tunisien, besökte Tunis, deras största stad och den var helt ok. Cypern var absolut rena skiten, åk inte dit! Dyrt, tråkigt, ungdomligt (snorungar överallt!) och allmänt konstgjort allting.
Semester

Last edited by ronka on 13 Jun 2006, 00:00, edited 1 time in total.
Semester
on 06/12/2006 at 23:59:44, Evert Lundin wrote: ....skriva sketcher,låtar
[/quote]
Det hoppas jag, så det blir lite fart på ditt forum!

Det hoppas jag, så det blir lite fart på ditt forum!

Skitarna ska va' lika långa i år
Semester
Bulgarien erbjuder en massa annat utöver mat och dryck. Man kan åka iväg på terrängsafari (eller va de nu kallar det) man kör off-road i lera och en massa annat skoj. Sen kan man åka över till Istanbul...och sen har jag för mig att man kunde åka ut med båt och vara ute hela dagen och ligga och snorkla.
Semester
Du har väll Eddie Meduza som intresse? Skaffa Dc++ å leta efter hans musik, visst är det inte kul att göra sånt på sommar dagarna men på nätterna går det bra. Har du inte körkort? kör svart taxi från krogen å tjäna pengar. Leta på en tjej å knulla hela sommaren!!!
on 06/13/2006 at 01:55:58, grr wrote:Det hoppas jag med, men ibland måste man våga se sanningen i vitögat. Vad skall jag hitta på då? Det finns ju inget att göra... Jag har bara en vän, som också bor långt bort ifrån mig, och det blir ju lätt för mycket att umgås bara med den. [/quote]
on 06/13/2006 at 01:55:58, grr wrote:Det hoppas jag med, men ibland måste man våga se sanningen i vitögat. Vad skall jag hitta på då? Det finns ju inget att göra... Jag har bara en vän, som också bor långt bort ifrån mig, och det blir ju lätt för mycket att umgås bara med den. [/quote]
-
- Site Admin
Semester
Jaha då var det över ett år sen man startade denna tråd. För min del blir väl sommaren kort med semesterbörjan den 17 juli alltså en hel dag tidigare än förra året 

Semester
Nu har jag iallafall ett jobb, till skullnad från när jag senaste skrev i denna tråd för nästan exakt ett år sen.
Tyvärr blir det ingen semester eftersom jag är timanställd och får semsterlönen på månadutbetalningen. Ska jag få betalt för semstern så måste jag alltså spara och vem vill göra det?
Så jag komemr alltså att jobba hela sommaren... slita arslet av mig eller nåt sånt...
Tyvärr blir det ingen semester eftersom jag är timanställd och får semsterlönen på månadutbetalningen. Ska jag få betalt för semstern så måste jag alltså spara och vem vill göra det?
Så jag komemr alltså att jobba hela sommaren... slita arslet av mig eller nåt sånt...