Senast sedda film?

Filmer och Tv-program diskuteras här
ronka
Periodare

Senast sedda film?

Post by ronka »

Image Die Hard 4 som jag faktiskt tyckte levde upp till förväntningarna. När det gäller skräckisar så är ju Hostel för jävla läskig har laddat ner 2 an nu men vetefan om jag vågar kolla på den Image
Last edited by ronka on 28 Jul 2007, 16:47, edited 1 time in total.
wiking
Levertransplanterad

Senast sedda film?

Post by wiking »

Du får supa dej full så vågar du Image
Då kommer du kanske inte ihåg så mycke av den heller Image
E-M
Levertransplanterad

Senast sedda film?

Post by E-M »

Jag var och såg "The Simpsons – Movie" med några kompisar igår. Det var den roligaste filmen jag har sett på länge, de lyckas att skoja till det och driva med sig själva, göra rolig satir på USA, sedan alla underbara skämt med den perfekta tajmingen och sist men inte minst själva slapstick-humorn som aldrig slår fel! Så håller det på hela filmen, man satt med ett leende på läpparna och skratta hela tidenImage Underbart! Man märker även att de gör små vinkar till andra filmer, som t.ex. Titanic, American Pie, Resident evil. Det är så skoj när en stor del av befolkning i The Simpsons sitter och kollar på bio eller om det är när det är konserten i början... hur som helst säger en (kom inte ihåg vem): "Varför ska vi sitta och betala för något som vi kan se gratis på TV?" eller något liknande Image.

Kan bara säga att den är förbannat rolig, längtar efter en uppföljare!

Den enda kritik jag har att komma med är att det var för mycket fokus på The Simpsons. De skulle försökt fått med de andra karaktärerna lite mer. Fast jag förstår att det är svårt, tycker ändå att de gjorde ett ypperligt jobb! Jag tycker även att filmen kunde gott ha varit en timma längre Image.
Last edited by E-M on 28 Jul 2007, 22:58, edited 1 time in total.
genitalia
Periodare

Senast sedda film?

Post by genitalia »

Evert Lundin wrote: Image Die Hard 4 som jag faktiskt tyckte levde upp till förväntningarna. När det gäller skräckisar så är ju Hostel för jävla läskig har laddat ner 2 an nu men vetefan om jag vågar kolla på den Image
Ska jag komma å hålla dig i handen?? Image Image
overkill
Levertransplanterad

Senast sedda film?

Post by overkill »

Die Hard 4 såg jag på bio för nån månad sen eller när det var - helt okay faktiskt. Väldigt överdriven stundtals men också bättre periodvis än dom gamla filmerna. 4/5 får den av mig.

Kollade på Göta Kanal 2 - Kanalkampen ihelgen. Hjälp vilken fantasilös uppföljare...
Lite smårolig dock emellanåt och kul att både Magnus Häremstam är tillbaka som Kronofogden och Svante Granberg (tror han heter så?) som den olycks-salige kanotisten. Han spelar ju även Herr Stork i den 1:a Sällskapsresan-filmen, klockrena roller han gör i dom filermerna. Men överlag känns denna uppföljaren riktigt usel faktiskt, överspelad och tillgjord...
2/5 ger jag den.

Sen såg jag på Lasermannen - en serie i 3 delar som gick i SVT 2005 tror jag det var. Såg den även på Burken då det begav sig. En klart bra skildning av mannen som fick Sverige att darra & hålla andan under tiden han utförde sina dåd. Bra gjord tycker jag och bra skådespelarinsatser, och Sten Ljunggren har jag alltid gillat. Även en bra skildring av det politiska klimatet i Sverige vid denna tidpunkten, snuttar av gamla tv-inslag med diverse politiker visas också, t.ex Carl Bildt.
wiking
Levertransplanterad

Senast sedda film?

Post by wiking »

Han fick SVARTINGARNA i Sverige att darra och hålla andan Image
Last edited by wiking on 05 Aug 2007, 17:41, edited 1 time in total.
overkill
Levertransplanterad

Senast sedda film?

Post by overkill »

Ja, jo whatever... men de flesta darrade nog lite ändå. Vet ju inte vad det är för sorts dårar som går lösa Image
Jungbacka Erik
Site Admin

Senast sedda film?

Post by Jungbacka Erik »

Snapphanar är väl egentligen ingen film men miniserien sändes nyligen på FST (en finlandssvensk TV-kanal) och jag fann den mycket intressant och trrrevlig.
E-M
Levertransplanterad

Senast sedda film?

Post by E-M »

Grr:

Kan inte du uppskatta en renodlad actionfilm? Särsklit Die Hard, de filmerna är ju klassiker!
overkill
Levertransplanterad

Senast sedda film?

Post by overkill »

Jo många amerikanare tycks vara begåvade med mindre hjärnceller än genomsnittet men det är väl delvis det som gör amerikansk action generellt sett väldigt bra.
Visst känns vissa filmer sanslöst överdrivna men va fan.

En annan orsak till att jag såg rullen var att jag hade fribiljett till bion så det kostade mig inte nått Image
ronka
Periodare

Senast sedda film?

Post by ronka »

Genitalia wrote:Ska jag komma å hålla dig i handen?? Image Image
ImageJa gör det snälla kanske kan vi kela Image Image
Last edited by ronka on 07 Aug 2007, 01:59, edited 1 time in total.
ronka
Periodare

Senast sedda film?

Post by ronka »

grr wrote:Bra förslag. Kanske han vill att jag ska suga av honom samtidigt? (Därmed inte sagt att jag ställt upp, nänä)... Men en sån förbannad mespropp han verkar vara...
Image Typiskt grr fan du verkar va förbannad på allting hade din morsa en svår förlossning eller o för övrigt hade jag gått utan i 300 år o gick omkring med pungen i skottkärra så skulle jag kanske o jag betonar kanske överväga ditt förslagImage Image Image Image
Last edited by ronka on 07 Aug 2007, 01:58, edited 1 time in total.
ronka
Periodare

Senast sedda film?

Post by ronka »

wiking wrote:Du får supa dej full så vågar du Image
Då kommer du kanske inte ihåg så mycke av den heller Image
Jorå jag söp mig full o kollade o ..he he somnade så jag kommer inte ihåg så mycke av den Image
ronka
Periodare

Senast sedda film?

Post by ronka »

grr wrote:Äh, är du inloggad så sällan att du måste quota tre gånger i rad? Skärpning! Image
skaffa ett liv grr Image
ronka
Periodare

Senast sedda film?

Post by ronka »

Image Intresserad av att köpa ett då Image
Last edited by ronka on 07 Aug 2007, 21:31, edited 1 time in total.
Post Reply