Jag var och såg "The Simpsons Movie" med några kompisar igår. Det var den roligaste filmen jag har sett på länge, de lyckas att skoja till det och driva med sig själva, göra rolig satir på USA, sedan alla underbara skämt med den perfekta tajmingen och sist men inte minst själva slapstick-humorn som aldrig slår fel! Så håller det på hela filmen, man satt med ett leende på läpparna och skratta hela tiden

Underbart! Man märker även att de gör små vinkar till andra filmer, som t.ex. Titanic, American Pie, Resident evil. Det är så skoj när en stor del av befolkning i The Simpsons sitter och kollar på bio eller om det är när det är konserten i början... hur som helst säger en (kom inte ihåg vem): "Varför ska vi sitta och betala för något som vi kan se gratis på TV?" eller något liknande

.
Kan bara säga att den är förbannat rolig, längtar efter en uppföljare!
Den enda kritik jag har att komma med är att det var för mycket fokus på The Simpsons. De skulle försökt fått med de andra karaktärerna lite mer. Fast jag förstår att det är svårt, tycker ändå att de gjorde ett ypperligt jobb! Jag tycker även att filmen kunde gott ha varit en timma längre

.