Senast sedda film?

Filmer och Tv-program diskuteras här
gammalhardrockare
Levertransplanterad

Senast sedda film?

Post by gammalhardrockare »

Ikväll ska jag på bio med min flickvän, Arn heter filmen. Svensk om en korsriddare som åker till Jerusalem eller något.
Återkommer med en recension senare.
rex
Levertransplanterad

Senast sedda film?

Post by rex »

GammalHardrockare wrote:Ikväll ska jag på bio med min flickvän, Arn heter filmen. Svensk om en korsriddare som åker till Jerusalem eller något.
Återkommer med en recension senare.
Skall jag se den så får det vara nedladdad,annars tjänar ärkeidioten pengar på mig.
wiking
Levertransplanterad

Senast sedda film?

Post by wiking »

Bestämde mig för att inte se den när jag läste att dom klippt ner den för att den skulle få elva års gräns.
uy
Levertransplanterad

Senast sedda film?

Post by uy »

Jag såg Arn för bara någon timme sedan. Den var faktiskt bra. Image

Men om det har klippt ner den bara för att den ska passa en yngre publik ska de ha en jävla smäll, satans pack. Image
Skitarna ska va' lika långa i år
wiking
Levertransplanterad

Senast sedda film?

Post by wiking »

Tittade på Missing In Action igår kväll hehehe ojojoj Image
Den var inte riktigt så dålig som jag hade för mig men jävlar vad gulingarna är dåliga på att skjuta Image
Men Chuck träffar allt Image
gammalhardrockare
Levertransplanterad

Senast sedda film?

Igår så jag nog en av de hemskaste filmerna jag har sett, "I am a legend" med Will Smith.
Såg den på bio och jag satt fan i mig på helspänn hela tiden. Nästan väntade på att den skulle ta slut, så jävla obehaglig och spännande var den. Hoppade högt flera gånger, slet tag i min flickvän osv.
Lite pinsamt faktiskt.

Men filmen var bra. Jävligt bra! Men jag skulle aldrig gå och se den ensam.
Obehagligaste scenen var i början när han går in i det mörka parkeringshuset eller vad det nu var? Fy fan säger jag!
wiking
Levertransplanterad

Senast sedda film?

Post by wiking »

Låter som en sevärd film.

Såg en gammal goding igår, Hollow Man. Rekommenderas till alla som inte sett den.
ozzman
Levertransplanterad

Senast sedda film?

Post by ozzman »

GammalHardrockare wrote:Igår så jag nog en av de hemskaste filmerna jag har sett, "I am a legend" med Will Smith.
Såg den på bio och jag satt fan i mig på helspänn hela tiden. Nästan väntade på att den skulle ta slut, så jävla obehaglig och spännande var den. Hoppade högt flera gånger, slet tag i min flickvän osv.
Lite pinsamt faktiskt.

Men filmen var bra. Jävligt bra! Men jag skulle aldrig gå och se den ensam.
Obehagligaste scenen var i början när han går in i det mörka parkeringshuset eller vad det nu var? Fy fan säger jag!
Om du blir så till dej av något påhittat förstår jag varför du är sporthatare. Du skulle väl få multipla hjärtinfarkter av att engagera dej i något som inte är förbestämt Image
rex
Levertransplanterad

Senast sedda film?

Post by rex »

Såg idag att en av Charles Bukowskis böcker blivit filmatiserad!

Faktotum heter den,en mycket bra bok,återstår att se om filmen blev nåt....återkommer med recension.
rex
Levertransplanterad

Senast sedda film?

Post by rex »

GammalHardrockare wrote:"I am a legend"
"I am Legend" Heter den,din illiterate stackare.
ozzman
Levertransplanterad

Senast sedda film?

Post by ozzman »

rex wrote:Såg idag att en av Charles Bukowskis böcker blivit filmatiserad!

Faktotum heter den,en mycket bra bok,återstår att se om filmen blev nåt....återkommer med recension.
Jag har läst lite Bukowski men jag måste säja att jag blivit allt annat än imponerad.
Alla pratar så väl om honom så jag undrar om jag läst fel böcker.

kan du rekommendera någon bra?
Senast läste jag kvinnor men den blev tjatig efter 75 sidor?
gammalhardrockare
Levertransplanterad

Senast sedda film?

Josey Wales:
Jag har läst lite Bukowski men jag måste säja att jag blivit allt annat än imponerad.
Alla pratar så väl om honom så jag undrar om jag läst fel böcker.
Jag förstår dig. Första gången jag läste honom tyckte jag att det var rena skiten. Bara en massa trista upprepningar och allmänt amatörmässigt skrivet.
Men så läste jag om honom och förstod att man ska läsa mellan raderna.
Finns ingen som kan beskriva arbetets meningslöshet och tristess så bra som honom.
Men han kan bli tjatig ibland med sitt eviga babbel om fylla och knulla.

Han har skrivit två jävligt bra självbiografiska romaner och det är "Min oskuld och Pearl Harbour", "Postverket" och "Faktotum". Den första handlar om hans uppväxt och första kontakterna med skitjobben och spriten. De andra två behandlar nästan uteslutande arbetets meningslöshet. Rekommenderas.
"Kvinnor" är som du skrev rena skiten liksom mycket annat han har skrivit.
ozzman
Levertransplanterad

Senast sedda film?

Post by ozzman »

Rockarn:

Jag antar att jag får ge Charles en chans till även om jag är skeptisk.
Det finns vissa författare som "alla" tycker är bra medan det för mej är helt obegripligt vad som är bra med dem. Jag misstänker att CB är en sådan.
James Ellroy och Henning Mankell är också typiska exempel på sådana, alla hyllar dem oreserverat men enligt mej så är det ren skit de skriver.
För att inte tala om alla svenska sk. deckarförfattare (naturligtvis GW undantagen), brrrr.
Last edited by ozzman on 29 Jan 2008, 09:00, edited 1 time in total.
rex
Levertransplanterad

Senast sedda film?

Post by rex »

Kan bara rekommendera samma volymer som Rockarn,de är rena monument över en mans livsleda Image
rex
Levertransplanterad

Senast sedda film?

Post by rex »

Ja,nu har jag sett den,Faktotum alltså och ungefär som väntat så var det en,tja blek kopia av boken......

Det är ju alltid svårt att se filmen efter boken så även i detta fall,annars kan jag väl inte anmärka så mycket på den. Kan bara än en gång konstatera att böcker och film är helt olika media.

Enda chansen en filmatisering har att konkurrera med förlagan är isf om den blir väldigt lång och påkostad samt i och med det utförligare,inte fallet här,den var dryga 90 minuter.

En sak som jag inte gillade var att den utspelade sig i nutid,hade de inte råd att ställa om klockan? De tyckte kanske att det inte spelade nån roll? Lite respektlöst mot publiken tycker jag.
Post Reply