THAILAND!!!!!

Snacka om vad som helst.

Moderator: hakan

gammalhardrockare
Levertransplanterad

THAILAND!!!!!

Post by gammalhardrockare »

Josey Wales:
När mina lärare sa att jag gjort något som inte var bra så ansträngde jag mej för att göra det bättre nästa gång, men jag kanske är konstig.
Konstig tycker jag inte, däremot en tönt. Vi andra sket väl fullkomligt i vad lärarna tyckte om oss eller vad fan som helst.
Någon fjäskis, det var jag aldrig. Dög inte något så sket väl jag i det så länge jag var nöjd med det.

Hade du med dig ett äpple till lärarinnan varje morgon också?
Last edited by gammalhardrockare on 09 Feb 2008, 21:45, edited 1 time in total.
Långis

THAILAND!!!!!

Post by Långis »

on 02/09/2008 at 21:41:59, Josey Wales wrote:Jag har inte skrivit hur jag vill att betygen skall utformas, läs vad jag skriver och inte vad du tror att jag skriver.
Dessutom nämnde jag i ett senare inlägg att man kunde använda sej av skalan bra, mycket bra och utmärkt som ett exempel på hur betyg kunde utformas i lågstadiet, det är vanan av betyg/omdömen/granskingar/kontroller som man behöver vänja sej vid, hur de är utformade i unga år kan alltid diskuteras. [/quote]

Ja, måhända missförstod jag dig där.

Vilken funktion hade du tänkt dig att dessa omdömen skulle ha utöver att fungera som förberedelse för framtiden?
Ska jag tillåta mig att fabulera fritt så ser jag elithögstadier nalkas i fjärran.
Last edited by Långis on 09 Feb 2008, 23:32, edited 1 time in total.
ozzman
Levertransplanterad

THAILAND!!!!!

Post by ozzman »

on 02/09/2008 at 23:31:39, Långpanna wrote:Ja, måhända missförstod jag dig där.

Vilken funktion hade du tänkt dig att dessa omdömen skulle ha utöver att fungera som förberedelse för framtiden?
Ska jag tillåta mig att fabulera fritt så ser jag elithögstadier nalkas i fjärran. [/quote]

Just som förberedelse så att inte mer seriösa betyg kommer som en chock.

Speciella klasser för begåvade elever skulle vara välkommet.
hakan
Obotlig alkoholist

THAILAND!!!!!

Post by hakan »

Just som förberedelse så att inte mer seriösa betyg kommer som en chock.

Speciella klasser för begåvade elever skulle vara välkommet.
Men såhär då: OMDÖMEN från mellanstadiet, bra/bättre/utmärkt, duger det? Jag ser inte att betyg i lågstadiet behövs alls i din kravbild på att "vänja sig" vid betyg.

Speciella klasser för begåvade elever? Det får ju stå för Stockholm då, för här i övriga landet så kan begåvade elever "hjälpa sina kamrater" och plugga latin och räkna binärt på fritiden. Det hjälper begåvade pappor till med! Image
Last edited by hakan on 10 Feb 2008, 03:16, edited 1 time in total.
ozzman
Levertransplanterad

THAILAND!!!!!

Post by ozzman »

on 02/09/2008 at 21:44:45, GammalHardrockare wrote:Josey Wales:

Konstig tycker jag inte, däremot en tönt. Vi andra sket väl fullkomligt i vad lärarna tyckte om oss eller vad fan som helst.
Någon fjäskis, det var jag aldrig. Dög inte något så sket väl jag i det så länge jag var nöjd med det.

Hade du med dig ett äpple till lärarinnan varje morgon också? [/quote]

Ja i din värld kan jag förstå att det är extremt töntigt att anstränga sej och kämpa, det är det inte i min.

Hakan:
Om man kallar det betyg/omdömen/utvärdering/granskning eller något annat är väl ointressant.
hakan
Obotlig alkoholist

THAILAND!!!!!

Post by hakan »

Hakan:
Om man kallar det betyg/omdömen/utvärdering/granskning eller något annat är väl ointressant.
Ja men det behövs inte i lågstadiet. Man behöver inte vänja sig i 7 år, man kan vänja sig i 3 år, det är ändå 6 terminer med omdömen. Och kidsen är mer mottagliga då, och förstår innebörden på ett annat sätt.
ozzman
Levertransplanterad

THAILAND!!!!!

Post by ozzman »

on 02/10/2008 at 13:12:50, Hakan wrote:Ja men det behövs inte i lågstadiet. Man behöver inte vänja sig i 7 år, man kan vänja sig i 3 år, det är ändå 6 terminer med omdömen. Och kidsen är mer mottagliga då, och förstår innebörden på ett annat sätt. [/quote]

Jag tycker det är på tok för sent att börja i 7:an, jag skulle kunna sträcka mej till 4:e klass.
hakan
Obotlig alkoholist

THAILAND!!!!!

Post by hakan »

Jag tycker det är på tok för sent att börja i 7:an, jag skulle kunna sträcka mej till 4:e klass.
Det är ju det jag säger! Då är vi överens. Image
ozzman
Levertransplanterad

THAILAND!!!!!

Post by ozzman »

on 02/10/2008 at 15:53:21, Hakan wrote:Det är ju det jag säger! Då är vi överens. Image [/quote]

Jag trodde att du menade 3 år kvar i grundskolan.
Men om man skall vänta ända till 4:e klass så behöver man ju inte mesa med betygsskalan. den kunde se ut ungefär så här i stället för 1-5:

Oduglig
Dålig
Halvtaskig
Inte helt värdelös
Godkänd

Naturligtvis skall då betyget godkänd delas ut ytterst sparsamt.
hakan
Obotlig alkoholist

THAILAND!!!!!

Post by hakan »

Jag trodde att du menade 3 år kvar i grundskolan.
Men om man skall vänta ända till 4:e klass så behöver man ju inte mesa med betygsskalan. den kunde se ut ungefär så här i stället för 1-5:

Oduglig
Dålig
Halvtaskig
Inte helt värdelös
Godkänd
Ja det är ju den skalan som används inom näringslivet, så det borde ju vara det bästa! Image
Post Reply