Bästa filmen...
-
- Levertransplanterad
Bästa filmen...
Hellboy:
Ja, där är jag fan i mig en förrädare men VHS-kassetterna fick aldrig någon chans hos mig helt enkelt. Dålig bild och uselt lagringsmedia. Såg ingen vits helt enkelt.
Ja, där är jag fan i mig en förrädare men VHS-kassetterna fick aldrig någon chans hos mig helt enkelt. Dålig bild och uselt lagringsmedia. Såg ingen vits helt enkelt.
-
- Site Admin
Bästa filmen...
on 02/15/2005 at 13:12:55, GammalHardrockare wrote:därför blev jag aldrig någon filmsamlare förrän DVD gjorde sitt intåg. [/quote]Samma här. Dessutom så är ju DVD fodralen fan å mycket snyggare än dom skrymmande VHS lådorna.
-
- Levertransplanterad
Bästa filmen...
Ljunbacka-Erik:
Absolut! Men man kan fråga sig varför de inte gjorde dem ännu mindre? De skulle ju kunna rymmas i ett vanligt CD-fodral.
Absolut! Men man kan fråga sig varför de inte gjorde dem ännu mindre? De skulle ju kunna rymmas i ett vanligt CD-fodral.
-
- Site Admin
Bästa filmen...
Rocker:
Det skulle dom, men dom nuvarande fodralen har nog bättre hållbarhet.
Det skulle dom, men dom nuvarande fodralen har nog bättre hållbarhet.
Bästa filmen...
on 02/15/2005 at 01:03:32, hellboy wrote:rocker: den tyska naturligtvis,filmer om tyska soldater som pratar engelska.
nej det är inget bra,det är som när jag tittade på das boot och den var dubbad till engelska.
jävlar vad förbannad jag var det förstörde hela filmen.
sen såg jag att man kunde välja tyska eller engelska innan man startade filmen.
jag tog tyska gången efter,filmen var fan så mycket bättre då. [/quote]
Ja, filmer ska vara på orginalspråket och inte dubbade.
nej det är inget bra,det är som när jag tittade på das boot och den var dubbad till engelska.
jävlar vad förbannad jag var det förstörde hela filmen.
sen såg jag att man kunde välja tyska eller engelska innan man startade filmen.
jag tog tyska gången efter,filmen var fan så mycket bättre då. [/quote]
Ja, filmer ska vara på orginalspråket och inte dubbade.
Skitarna ska va' lika långa i år
-
- Levertransplanterad
Bästa filmen...
on 02/19/2005 at 18:41:22, GammalHardrockare wrote:Ljunbacka-Erik:
Absolut! Men man kan fråga sig varför de inte gjorde dem ännu mindre? De skulle ju kunna rymmas i ett vanligt CD-fodral. [/quote]
Man kan fråga sej varför dom inte kunde ha gjort DVD-skivorna liknande en diskett så att man stoppat in hela fodralet i spelaren och sedan skulle avläsningen skett genom en fjäderförsedd lucka i fodralet. Då skulle slitaget och risken för att förstöra skivan bli lika med noll.
Absolut! Men man kan fråga sig varför de inte gjorde dem ännu mindre? De skulle ju kunna rymmas i ett vanligt CD-fodral. [/quote]
Man kan fråga sej varför dom inte kunde ha gjort DVD-skivorna liknande en diskett så att man stoppat in hela fodralet i spelaren och sedan skulle avläsningen skett genom en fjäderförsedd lucka i fodralet. Då skulle slitaget och risken för att förstöra skivan bli lika med noll.
Bästa filmen...
on 02/19/2005 at 19:29:26, ozzman wrote:Man kan fråga sej varför dom inte kunde ha gjort DVD-skivorna liknande en diskett så att man stoppat in hela fodralet i spelaren och sedan skulle avläsningen skett genom en fjäderförsedd lucka i fodralet. Då skulle slitaget och risken för att förstöra skivan bli lika med noll. [/quote]
Disketter är föråldrat. Det rymms ju knappt någonting på dem längre.
Disketter är föråldrat. Det rymms ju knappt någonting på dem längre.
-
- Levertransplanterad
Bästa filmen...
Ja, jag visste inte ens om att disketter höll på att försvinna. Det var Rex som informerade mig om det och jag trodde först han drev med mig.
-
- Levertransplanterad
Bästa filmen...
Uy:
Jag menar inte att det skall vara en diskett i fodralet utan en DVD-skiva.
Det är principen med att inte exponera mediet för hårda ytor och feta fingrar som jag skulle vilja ha.
Jag menar inte att det skall vara en diskett i fodralet utan en DVD-skiva.
Det är principen med att inte exponera mediet för hårda ytor och feta fingrar som jag skulle vilja ha.
Bästa filmen...
Jag läste i en datatidning att man kunde ha disketterna under bordsben som vickade, för att göra bordet stadigare. Men när man ska flytta saker mellan gamla datorer kan man använda diskett, om det inte är någon stor fil.
Bästa filmen...
Grejen med disketter är att det är en tunn magnetisk skiva som inte tål någonting. cd/dvd-skivor däremot är tjocka och tål att man tar i dem. Därför behöver de inget skyddande plastkovolut som disketter, tillverkningskostnaden styr det mesta idag, iaf när det gäller så stora mängder och globala standarder.
-
- Levertransplanterad
Bästa filmen...
Eddie:
Ja, om du bara tar i dem på sidorna. Annars är det kört och skulle du råka lägga en cd-skiva med spelsidan nedåt på bordet så kan du glömma den skivan för all framtid.cd/dvd-skivor däremot är tjocka och tål att man tar i dem.
-
- Levertransplanterad
Bästa filmen...
on 02/20/2005 at 04:56:51, Eddie wrote:Grejen med disketter är att det är en tunn magnetisk skiva som inte tål någonting. cd/dvd-skivor däremot är tjocka och tål att man tar i dem. Därför behöver de inget skyddande plastkovolut som disketter, tillverkningskostnaden styr det mesta idag, iaf när det gäller så stora mängder och globala standarder. [/quote]
Mina 3 förstörda "Live in the raw" och mina 2 fördärvade "Loco live", håller inte riktigt med om CD/DVD'ernas hållbarhet.
Och så vitt jag vet så är det oftast omslag med också nu för tiden när man köper en CD/DVD, det är bara det att du får ta ut skivan ur sitt skyddande omslag innan den stoppas i en spelare.
Mina 3 förstörda "Live in the raw" och mina 2 fördärvade "Loco live", håller inte riktigt med om CD/DVD'ernas hållbarhet.
Och så vitt jag vet så är det oftast omslag med också nu för tiden när man köper en CD/DVD, det är bara det att du får ta ut skivan ur sitt skyddande omslag innan den stoppas i en spelare.
-
- Levertransplanterad
Bästa filmen...
Ozzman:
Har du en sådan där cd-spelare i bilen med en liten springa som liksom suger i sig skivan så spela för fan inte originalskivor i den! De repar automatiskt, spelar bara hembrända kopior!
Förresten, bränn av allt och spela bara kopiorna oavsett cd-spelare.
Har du en sådan där cd-spelare i bilen med en liten springa som liksom suger i sig skivan så spela för fan inte originalskivor i den! De repar automatiskt, spelar bara hembrända kopior!
Förresten, bränn av allt och spela bara kopiorna oavsett cd-spelare.
-
- Levertransplanterad
Bästa filmen...
on 02/20/2005 at 12:23:30, GammalHardrockare wrote:Ozzman:
Förresten, bränn av allt och spela bara kopiorna oavsett cd-spelare. [/quote]
Det har jag aldrig tänkt på faktiskt men det verkar vettigt.
Jag lyssnar dock sällan på skivor i bilen, 106.7 Rockklassiker räcker bra för det mesta.
Skivor blir det mest på längre resor och då blir min musiksmak ändå nerröstad så dom skivor som spelas då, dom skiter jag i om dom går sönder.
Förresten, bränn av allt och spela bara kopiorna oavsett cd-spelare. [/quote]
Det har jag aldrig tänkt på faktiskt men det verkar vettigt.
Jag lyssnar dock sällan på skivor i bilen, 106.7 Rockklassiker räcker bra för det mesta.
Skivor blir det mest på längre resor och då blir min musiksmak ändå nerröstad så dom skivor som spelas då, dom skiter jag i om dom går sönder.