Idag har jag köpt tre nya filmer och jag gav bara ynka 99 spänn för allihopa!
Den ena är 24-timmarsjakten med bl a Dennis Quaid och den var jävligt bra!
Den andra var "Nixon" av Oliver Stone. Gillar inte Stone något vidare men va fan, den är på tre timmar (gillar långa filmer) och det kan vara intressant att få veta något om denna president.
Den tredje heter "Ambush", en finsk krigsfilm och den ser jag fram emot att se senare idag.
Gillar egentligen inte krigsfilmer men det finns tre krig som fascinerar mig och det är Första världskriget, Boerkriget och Finska vinter- och fortsättningskriget.
Varför? Tja... De var så oerhört råa och grymma och skrämmer verkligen skiten ur mig. Det är som en trasig tand, man vet att det gör ont men lika förbannat så måste man dit och vispa med tungan.
Last edited by gammalhardrockare on 25 Jun 2006, 15:09, edited 1 time in total.
Såg en skräckfilm som hette "The dark". Rätt så bra faktiskt. Ingen sådan där överdriven blod-och-splattfilm utan riktigt ruggig faktiskt.
Jag hade inte velat se den ensam i alla fall.
Senaste filmen jag såg var Korpen Flyger. Rätt så bra film, för att vara ganska gammal. men den konstiga musiken vet jag inte riktigt vad jag ska säga om
uy wrote:Senaste filmen jag såg var Korpen Flyger. Rätt så bra film, för att vara ganska gammal. men den konstiga musiken vet jag inte riktigt vad jag ska säga om
Thunkur knifur!
Om oscar för bästa ljudeffekter hade funnits så hade ju korpen flyger vunnit hur enkelt som helst. SCHWINGG!! så fort han kastar sina knivar, det är så det låter egentligen.
En film jag såg för ett tag sen är Running Scared från i år, faktiskt riktigt bra film. Lite skum i början men blir riktigt bra!
Om oscar för bästa ljudeffekter hade funnits så hade ju korpen flyger vunnit hur enkelt som helst. SCHWINGG!! så fort han kastar sina knivar, det är så det låter egentligen.
En film jag såg för ett tag sen är Running Scared från i år, faktiskt riktigt bra film. Lite skum i början men blir riktigt bra!
Såg också den filmen för ett tag sen, faktiskt en av få filmer som jag blev lite dålig i magen av, tänker på scenerna med det där pedofil paret, riktigt vidrigt.
Har nyss kollat på Blåsningen, ingen ny film direkt och har sett den förut men den är bra.
Ikväll tittade jag på en annan gammal klassiker, The longest yard men Burtan. Den var bra, men efter som jag tycker att Mean Machine med Vinnie Jones var bra så blev jag inte överaskad
Den vite vikingen plöjs denna helg. Marie Bonnevie är sanslöst snygg i filmen och hon har definitivt hållit i utseende. Skulle passa utmärkt som hushållerska skogsarbetarbaracken!