Senast sedda film?

Filmer och Tv-program diskuteras här
Post Reply
lumberjack
Levertransplanterad

Senast sedda film?

Post by lumberjack »

Såg den gamla TV-serien från 80-talet Röd Snö i helgen. En lättsam thrillerunderhållning från det dalsländska gränstrakterna vid tiden för andra världskriget. Tomas von Brömssen spelar en typisk dalsländsk man, så som dom var och framförallt så som dom är idag. Trevlig underhållning.
rex
Levertransplanterad

Senast sedda film?

Post by rex »

Å vafan vet Lapparna om oss Dalslänningar? Ingår det kanske i lärarutbildningen ett avsnitt om oss? Va?
ozzman
Levertransplanterad

Senast sedda film?

Post by ozzman »

rex wrote:Å vafan vet Lapparna om oss Dalslänningar? Ingår det kanske i lärarutbildningen ett avsnitt om oss? Va?
Antagligen ingår det ett avsnitt om avvikare och udda existenser i lärarutbildningen.
lumberjack
Levertransplanterad

Senast sedda film?

Post by lumberjack »

Josey Wales wrote:Antagligen ingår det ett avsnitt om avvikare och udda existenser i lärarutbildningen.
Kursen heter Normalitet bland Abnormiteter - Dalsland sett ur banjospelarnas egna ögon. Mycket intressant kurs om dock lite skrämmande.
wiking
Levertransplanterad

Senast sedda film?

Post by wiking »

LumberJack wrote:Såg den gamla TV-serien från 80-talet Röd Snö i helgen. En lättsam thrillerunderhållning från det dalsländska gränstrakterna vid tiden för andra världskriget. Tomas von Brömssen spelar en typisk dalsländsk man, så som dom var och framförallt så som dom är idag. Trevlig underhållning.
Den har jag också sett, såg den första gången den gick på tv(den har kanske bara visats en gång?). "Frugan" köpte den på dvd i vintras så då såg jag den igen. Lite mys rys över den Image
Har haft en liten film helg i helgen, köpte 10 dvd´s på ett uthyrnings ställe som sålde ut en massa filmer i fredags. Så i helgen har jag sett, Keeping Mom, The Fog, Freddy vs Jason och Cry_wolf.
Jungbacka Erik
Site Admin

Senast sedda film?

Post by Jungbacka Erik »

Såg Gothika igår. Ganska kuslig och bra film.
rex
Levertransplanterad

Senast sedda film?

Post by rex »

LumberJack wrote: Kursen heter Normalitet bland Abnormiteter - Dalsland sett ur banjospelarnas egna ögon. Mycket intressant kurs om dock lite skrämmande.
Jag skall tala om för er svagsinta ronkpellar att vi Dalslänningar vi ett mycket högtstående folk!

Nä,om man haft otur kunde man varit en arbetsskygg,hembrännande,bidragssberoende Norrlänning eller föralldel en allmänt idiotförklarad 08:a.
ozzman
Levertransplanterad

Senast sedda film?

Post by ozzman »

rex wrote: att vi Dalslänningar vi ett mycket högtstående folk!
Jotack, den meningen var högstående så det förslog Image
rex
Levertransplanterad

Senast sedda film?

Post by rex »

Bannat också.....ändå kollade jag så det inte smög med nåt stavfel Image
2meterhansson
Obotlig alkoholist

Senast sedda film?

Post by 2meterhansson »

Imorse såg jag en film som jag inte sett på tjugo år. "Den ståndaktige kyrkoherden" svensk gladporr, den var faktiskt ganska kul. Jag har fått tag på "Fäbojäntan" oxå, den ska jag nog se i kväll, den har några väldigt roliga scener, falu korven tex.
wiking
Levertransplanterad

Senast sedda film?

Post by wiking »

2meterhansson wrote:Imorse såg jag en film som jag inte sett på tjugo år. "Den ståndaktige kyrkoherden" svensk gladporr, den var faktiskt ganska kul. Jag har fått tag på "Fäbojäntan" oxå, den ska jag nog se i kväll, den har några väldigt roliga scener, falu korven tex.
Fäbojäntan är en klassikker Image
wiking
Levertransplanterad

Senast sedda film?

Post by wiking »

Har kollat in ett par filmer i helgen. The Nun igår kväll och House of Wax idag. Blir väl en nu ikväll också.
overkill
Levertransplanterad

Senast sedda film?

Post by overkill »

Såg på Ghostbusters 1 igår, klassiker! längesen jag såg den. Har 2:an på G också, vetifan om jag sett den innan.
Nån som har sett den och vad tycks?
Ska även kolla på Cliffhanger, Blade Trinity och Poliskolan 7 framöver.
uy
Levertransplanterad

Senast sedda film?

Post by uy »

Såg Beck-filmen Skarpt läge i går. Detn dög, men den var inte lika bra som andra Beck-filmer.
Skitarna ska va' lika långa i år
2meterhansson
Obotlig alkoholist

Senast sedda film?

Post by 2meterhansson »

Det var synd, jag hade stora förväntningar på nya Beck serien.
Post Reply