Obscena ortsnamn

Snacka om vad som helst.

Moderator: hakan

Post Reply
wiking
Levertransplanterad

Obscena ortsnamn

Post by wiking »

GM wrote:Häromdagen läste jag en lista med obscena ortsnamn på aftonbladet, jag skall försöka hitta den och posta sedan. Själv kommer jag inte på några just nu, men det finns en gata i Göteborg som heter "Bögatan" om man uttalar det fel blir det... just det. Jag har ett kort på datorn någonstans där motivet är en gatuskylt med namnet "Bögatan".
En sådan gata finns här också Image
whonka
Periodare

Obscena ortsnamn

Post by whonka »

Hundarselbuan.
uy
Levertransplanterad

Obscena ortsnamn

Post by uy »

Här i Älvdalen finns det ju som bekant en by som heter Kåtilla. Sedan brukar vissa tycka att byn Klitten har ett lustigt namn.
Skitarna ska va' lika långa i år
E-M
Levertransplanterad

Obscena ortsnamn

Post by E-M »

grr wrote:Det var då fan vad de gillar bögar där ni bor. Inte konstigt E-M är göteborgare då där till och med finns en gata för honom...

Hur fan uttalas gatunamnet då, GM?
För att påminna dig ännu en gång: -Jag är inte göteborgare, tillhör inte ens göteborgs kommun. Däremot så gillar jag GBG och jag bor bara 3,5 mil därifrån.
Last edited by E-M on 15 Dec 2006, 01:01, edited 1 time in total.
lumberjack
Levertransplanterad

Obscena ortsnamn

Post by lumberjack »

Mensträsk.

http://www2.norsjo.net/menstrask/

Fan vad skönt med en ort där folk har namn som Alfhild, Henry, Assar och Gertrud. Inga jävla Tindra eller något annat white trashit där inte. Garanterat att alla har vedeldning och att köttgrytan består av endast kärnsmör och riktig grädde. Kaffet dricks inte ur glas, men gärna på fat och spetsat till en redig kask.
Jungbacka Erik
Site Admin

Obscena ortsnamn

Post by Jungbacka Erik »

Hörby känner grr säkert till och det är väl inte så obscent men kanske deras webadress: www.horby.se
Långis

Obscena ortsnamn

Post by Långis »

haha, hyr tänkte de när de reggade den adressen? Image
rex
Levertransplanterad

Obscena ortsnamn

Post by rex »

LumberJack wrote:Mensträsk.

http://www2.norsjo.net/menstrask/

Fan vad skönt med en ort där folk har namn som Alfhild, Henry, Assar och Gertrud. Inga jävla Tindra eller något annat white trashit där inte. Garanterat att alla har vedeldning och att köttgrytan består av endast kärnsmör och riktig grädde. Kaffet dricks inte ur glas, men gärna på fat och spetsat till en redig kask.
Så,så..... det där lät nästan Nazianstruket ju? Intolerant och bakåtsträvande så det förslår Image
Last edited by rex on 12 Apr 2007, 08:28, edited 1 time in total.
Långis

Obscena ortsnamn

Post by Långis »

LumberJack wrote:Kaffet dricks inte ur glas...
Sen när började man dricka kaffe ur glas? Känner att jag missat något mycket viktigt i mänsklig utveckling.
ozzman
Levertransplanterad

Obscena ortsnamn

Post by ozzman »

on 04/12/2007 at 11:13:46, Långpanna wrote:Sen när började man dricka kaffe ur glas? Känner att jag missat något mycket viktigt i mänsklig utveckling. [/quote]

Det har av någon outgrundlig anledning blivit populärt att dricka kaffe ur höga duralexglas, troligen kommer det sej av att Kaffe latte och liknande serveras så.
Inte nog med att man bränner fingrana av sej, man ser dessutomm ut som en riktig ärkefjolla när man sitter med ett glas kaffe framför sej.
gurlf
Helgfyllo

Obscena ortsnamn

Post by gurlf »

on 04/12/2007 at 18:28:21, grr wrote:Han sa: "Dricks INTE ut glas". [/quote]

inte det heller

han sa: dricks inte UR glas
lumberjack
Levertransplanterad

Obscena ortsnamn

Post by lumberjack »

on 04/12/2007 at 08:17:26, rex wrote:Så,så..... det där lät nästan Nazianstruket ju? Intolerant och bakåtsträvande så det förslår Image [/quote]Was sagen sie, dumkopf? Image
Andreas
Helgfyllo

Obscena ortsnamn

Post by Andreas »

Flatebyn finns i denna kommun Image
Post Reply