Gone, Gone (Min Å Oscars Låt?)
-
- Periodare
Jag vet att Eddie gör cover på en gammal klassiker men känner någon till fler versioner än The Rituals?
http://www.yousendit.com/transfer.php?a ... 0B7F47C5C4
http://www.yousendit.com/transfer.php?a ... 0B7F47C5C4
är du säker på att det verkligen är en cover?
låter ju inte alls likt
låter ju inte alls likt
-
- Periodare
Det är ju tvärlikt! en cover kan va en cover fast texten & melodin är lite ändrad... Som sagt det finns nog fler artister som gjort Gone, Gone
(Just refrängen)
(Just refrängen)
Last edited by rockabillyhoodlums on 05 Jan 2007, 14:59, edited 1 time in total.
hela "originalet" -som du säger- är ju bara en enda refräng
jag är skeptisk. synd att det bara är jag som står upp mot detta. nån annan kan väl lägga näsan i blöt?
jag är skeptisk. synd att det bara är jag som står upp mot detta. nån annan kan väl lägga näsan i blöt?
om det är NÅT som låter någorlunda likt så är det när dom sjunger just "gone, gone"
Ett annat exempel på detta är ju låten "Anti-brännvinsblues" som är väldigt lik "I put a spell on you" av Creedence.
Last edited by whonka on 05 Jan 2007, 17:01, edited 1 time in total.
-
- Periodare
Det är bara å inse att Eddie har knappast gjort allt själv men Eddie's låt förblir lika bra. Grejen är att jag har hört denna låt med nån Rockabilly artist innan Eddie gav ut låten, å dom låtarna är lika om något. I grund och botten så är det väll The Rituals som gjorde den sen gjorde nån annan om den lite osv osv...
Jag har ej hört "I put a spell on you" men ska leta på den.
Jag har ej hört "I put a spell on you" men ska leta på den.
Last edited by rockabillyhoodlums on 05 Jan 2007, 20:32, edited 1 time in total.
Många rockabillylåtar bygger ju på samma komp. Om denna låt är en cover eller inte kanjag inte riktigt avgöra...
Men jag såg en reklam på Tv nyligen. I den reklamen så spelades en låt vars melodi vär jävligt lik "Åh, vilken hora". Någon som sett den reklamen?
Skitarna ska va' lika långa i år
-
- Periodare
Jo det är sant men sjävla sångsättet är på tok för lika för att vara en slump. Jag vet att detta är en ren cover. Jag ska hitta gone, gone som framförs av en Rockabilly artist så får ni mer bevis
-
- Levertransplanterad
RH har rätt, för när jag hade musikhistoria i sjuan (eller åttan eller när det nu var) så spelade läraren upp just låten "Gone, gone". Jag kom tyvärr inte ihåg med vilken arist det var.
För jag blev väldigt förvånad, för jag visste först inte att det var en cover.
För jag blev väldigt förvånad, för jag visste först inte att det var en cover.