Elton John

Diskutera musik i alla former i detta forum
Post Reply
2meterhansson
Obotlig alkoholist

Elton John

Post by 2meterhansson »

Jodå han har några bra låtar, äger dock ingen skiva med honom.
Långis

Elton John

Post by Långis »

Jo, gamle Elton är nog en genialisk låtskrivare, men det ska erkännas att jag har dålig koll på det han gör nu för tiden.
Last edited by Långis on 08 Apr 2007, 12:45, edited 1 time in total.
wiking
Levertransplanterad

Elton John

Post by wiking »

Man blir lite extra glad för att Watford åker ur Premier League när man tänker på den fikusen.
Jungbacka Erik
Site Admin

Elton John

Post by Jungbacka Erik »

grr wrote:Jo, det gör ju att lyssnaren tvingas koncentrera sig på hans extrema fulhet istället för den musik han framför. Utseendet sätts i centum och musiken i skymundan i detta speciella fall.
Så du föredrar musik framförd av snygga män?
Långis

Elton John

Post by Långis »

Personligen lyssnar jag på musiken och skiter fullständigt i hur den som framför den ser ut.
Ta Shane Mcgowan som exempel. Fulare människa får man nog leta efter, men han gör musik som en gud.

Image
Last edited by Långis on 08 Apr 2007, 20:46, edited 1 time in total.
E-M
Levertransplanterad

Elton John

Post by E-M »

Ditt resonemang håller inte, vi säger att du hör en låt och tycker den är bra. Senare visar det sig att han som har gjort den är ful, blir låten då dålig helt plötsligt Image

Jag får inte ihop det. Eller har jag missuppfattat dig?
Långis

Elton John

Post by Långis »

grr: Om jag förstått dig rätt nu så är alltså din skivhylla fullproppad med skivor av Briney Spear, christina Aguilera och tidiga lillbabs-alster?
Last edited by Långis on 09 Apr 2007, 00:14, edited 1 time in total.
2meterhansson
Obotlig alkoholist

Elton John

Post by 2meterhansson »

Jag hörde mina första Elton John låtar långt innan jag visste hur han såg ut, och att han var bög, och jag kan faktiskt inte ändra mig i efterhand och tycka dom är dåliga.
Långis

Elton John

Post by Långis »

grr wrote:Långpanna:
Jag sa "vackra" människor. Inte äckliga, motbjudande, techno pop gay-äckel såsom exempelvis de du uppräknar. När man var sådär tre år tyckte vissa att popstjärnor var jättesnygga. Jag kan förstå att vissa stackars ensamstående män fortfarande gör det, men de flesta växer upp. Men de är definitivt inte min smak vad gäller hur en kvinnlig varelse bör se ut och leva sitt liv. De är, enligt mig, både korkade, fula, skapar ful musik och så vidare och så vidare...
Härligt. Då är vi iallafall ense om en sak. Du får nog ge lite exempel på "vacker musik" för att vi ska kunna förstå vad du syftar på.
grr wrote:E-M:
Tycker det låter en smula hypotetiskt. Spela först upp en låt för mig jag gillar, snacka sen...
Det är inte jag som har påstått att det inte går att lyssna på fula människors musik, att den är dålig bara för att människan är ful, det är du som har den åsikten.

Så jag frågar dig igen: Vi säger att du hör en låt och tycker den är bra. Senare visar det sig att han som har gjort den är ful, blir låten då dålig helt plötsligt?

Kan man få ett svar, eller?
2meterhansson
Obotlig alkoholist

Elton John

Post by 2meterhansson »

grr: Jag förstår inte ditt resonemang. Ex om någon spelar en låt för dig, och frågar dig om du tyckte den var bra, svarar du då, vet ej, jag måste hem och kolla på MTV först för att se hur han ser ut innan jag bestämmer mig Image det låter för mig mycket märkligt.
2meterhansson
Obotlig alkoholist

Elton John

Post by 2meterhansson »

Okej, här kommer ett väldigt extremt exempel. Du gillar ju WASP vad jag kan förstå, tänk om det efter att du lyssnat på dom i 7-8 år visar sig att dom jämt bar masker och var sminkade, och att det igentligen var albinos negrer med vinda ögon, dubbel haka, tandställning, hörapparat, stora vårtor på läpparna och stora psoriasis utslag på kinderna, skulle du då fortsätta lyssna på dom eller skulle du slänga ut varenda skiva genom fönstret ?
2meterhansson
Obotlig alkoholist

Elton John

Post by 2meterhansson »

Ja men då tar vi Lemmi som exempel, jag stör mig som fan på den där stora vårtan han har på kinden, men låtarna är ju fortfarande bra med eller utan vårta.
E-M
Levertransplanterad

Elton John

Post by E-M »

Grr:

Bra då vet man det, du tycker alltså bara om "vacker musik" som är framförd av "vackra människor". Jag tolkar ditt inlägg som att om artisten är ful (enligt dig) så är musiken dålig, är artisten snygg, vacker (enligt dig) då är den bra. Du säger ju själv att det aldrig kan inträffa att du tycker att en ful artists musik är bra. Så då är det ju ingen idé att jag spelar upp något för dig, för även om du skulle tycka att låten är bra, så blir den dålig om artisten skulle visa sig vara ful (enligt dig).
Långis

Elton John

Post by Långis »

Men som sagt. Det där är ju yttest subjektivt. En artist du tycker är vacker kanske nån annan tycker är ful. Det är din defenition av vackra människor som det intressanta här.
Kan det inte vara så att musikern blir vacker för att dennes musik och personlighet avspeglar en bild som du uppfattar som vacker. Den bild du har av denne människa behöver alltså inte nödvändigtvis stämma med den andra har.

Det finns ett bra ordspråk: Du älskar inte en människa för att den är vacker - den är vacker för att du älskar den.
Last edited by Långis on 09 Apr 2007, 16:14, edited 1 time in total.
E-M
Levertransplanterad

Elton John

Post by E-M »

on 04/09/2007 at 15:45:27, grr wrote:Lägg inte ord i min mun, E-M. [/quote]

*Host, host*, det ska komma från rätt käft.

Jag tycker i all fall inte att det spelar någon roll om en låt jag tycker är bra framförs av en som är ful. Jag sitter inte direkt och kollar på honom/henne när jag lyssnar på låten ändå.

Post Reply