Vad fan ska jag göra?

Snacka om vad som helst.

Moderator: hakan

Post Reply
gammalhardrockare
Levertransplanterad

Vad fan ska jag göra?

Post by gammalhardrockare »

Fan, igår fick jag min dom angående min syn. Jag har alltid haft dålig syn och mina glas är av tjockleken legendarisk. Eller vad sägs om vänsteröga: 1,1 cm tjockt och högeröga: något mindre, bara en halv cm tjockt. På allt elände måste jag numer även använda läsglasögon när jag läser eller sitter vid datorn.

Hur som helst: Fick idag besked från länstyrelsen att jag MÅSTE gå med på operation av mitt vänsteröga, annars riskerar jag att få mitt körkort indraget.
Detta är löjligt eftersom jag alltid har sett så dåligt på mitt vänstra öga så att min hjärna liksom har kopplat bort det. Jag kompenserar med mitt högeröga vilket jag har papper på från senaste läkarundersökningen som min arbetsgivare bekostade.

Bilder på mitt friska högeröga utan glasögon:
Note: Jag har tagit bilderna mot min spegel så därför är de spegelvändna.
http://img291.imageshack.us/my.php?imag ... 000nc4.jpg
Mitt dåliga vänsteröga:
http://img291.imageshack.us/my.php?imag ... 000ff7.jpg
Med glasögon: http://img518.imageshack.us/my.php?imag ... 000rh2.jpg Va fan ska jag göra? För några år sedan så gick jag miste om mitt jobb som spårvagnsförare pga det förbannade vänsterögat!
Det är ju själva fan att de inte fattar att jag ser minst lika bra som alla andra som har två helfriska ögon. Helvete, jag ser t o m bättre med mitt högra öga än de flesta andra.

Mister jag mitt körkort så mister jag även mitt nuvarande jobb, mitt jobb och mina vänner. Det är fan i mig det enda jag har här i livet.
Ska jag gå med på operation? Jag kan naturligtvis aldrig få synen tillbaka men den kan - om jag har tur - börja funka bättre. Det är någon jävla muskel som de ska fixa till så att ögonen åtminstone kan lära sig att fungera bättre tillsammans så att jag kan få uttökat "vidvinkelseende". Va fan dåra? Vad då för jävla vidvinkelseende? Jag har alltid haft den syn jag har för helvete och hittills har jag aldrig någonsin varit inblandad i någon trafikolycka.

Dom vet var jag bor och nu grupperar de sig till anfall...
Last edited by gammalhardrockare on 27 May 2007, 04:40, edited 1 time in total.
Eddie
Obotlig alkoholist

Vad fan ska jag göra?

Post by Eddie »

Om du håller på att förlora ditt körkort så är det bara att operera. Har ungefär det som dig, ena ögat ser jag sämre på, väntar bara på att någon myndighet ska uppmärksamma det och tvinga mig att bära glasögon trots att jag ser fullgott med båda ögonen. Fyfan, körkort är något jag inte vill mista satan heller att jag går långt nykter när jag har bil. Om du inte vill operera så får du räkna på hur många gånger du blivit stoppad där du kör oftast och se om det kanske går ändå.

Körkortet kan de ta från folk som inte kan köra och från knarkare som envisas att köra höga.
lumberjack
Levertransplanterad

Vad fan ska jag göra?

Post by lumberjack »

Operera, vad har du att förlora på det? Riskerar du att bli blind då eller?

Själv är jag dessbättre begåvad med mycket bra (och vackra Image) ögon. När jag sensat kollade dem hos en optiker hade jag 35% bättre syn än normalseende, en riktig hawkeye med andra ord. Det finns dock nackdelar och det är att man blir känslig för ljus, vilket inte blir bättre av att jag vägrar bära solglasögon. Jag ser inte klok ut med solbrillor.
Last edited by lumberjack on 27 May 2007, 12:05, edited 1 time in total.
lumberjack
Levertransplanterad

Vad fan ska jag göra?

Post by lumberjack »

Utan solbrillor ser jag klok ut, med solbrillor blir jag fet, rödhårig och börjar prata skånska.
wiking
Levertransplanterad

Vad fan ska jag göra?

Post by wiking »

Det är väll bara att operera Image
Inget att fundera på.
Post Reply