Börsens nedgång?
Moderator: hakan
Börsens nedgång?
Nej, för många fonder, aktier och liknande är starkt kopplade till dollarn, så därför drabbas även vi om dess värde minskar.
Skitarna ska va' lika långa i år
-
- Levertransplanterad
Börsens nedgång?
Grr:
Du gillar tydligen araber och islam. Det gör inte jag. Arabvärldens fiender är mina vänner. Det är en anledning till att jag gillar USA och Israel. En annan anledning är att USA är världens största demokrati och Israel är mellanösterns enda fungerande och civiliserade demokrati.
Du gillar tydligen muslimska u-länder. Undrar varför?
Du gillar tydligen araber och islam. Det gör inte jag. Arabvärldens fiender är mina vänner. Det är en anledning till att jag gillar USA och Israel. En annan anledning är att USA är världens största demokrati och Israel är mellanösterns enda fungerande och civiliserade demokrati.
Du gillar tydligen muslimska u-länder. Undrar varför?
-
- Levertransplanterad
Börsens nedgång?
Du är bara för tragisk. Om nu amerikaner hatar allt som inte är amerikanskt hur kommer det att deras byteshandelsunderskott är c:a 400 miljarder i månaden?
-
- Levertransplanterad
Börsens nedgång?
Du behöver aldrig betvivla de uppgifter jag kommer med. De står på en stabil faktagrund.
http://di.se/Nyheter/?O=Index&page=%2fA ... N%3d559298
http://di.se/Nyheter/?O=Index&page=%2fA ... N%3d559298
-
- Levertransplanterad
Börsens nedgång?
Men i alla fall, är det ett nytt börsras på gång? Ska man sälja sitt innehav eller?
Jag sparar på lång sikt, ska jag skita i det?
Jag sparar på lång sikt, ska jag skita i det?
Börsens nedgång?
Ja absolut! Investera i en säker bransch istället,som stekspadar.GammalHardrockare wrote:Men i alla fall, är det ett nytt börsras på gång? Ska man sälja sitt innehav eller?
-
- Levertransplanterad
Börsens nedgång?
Rex:
Jag hade annars tänkt att investera hela mitt kapital i en polsk skrivmaskinsfabrik. Vad tror du om det?
Jag hade annars tänkt att investera hela mitt kapital i en polsk skrivmaskinsfabrik. Vad tror du om det?
Börsens nedgång?
HAHAHAHHAAHAHHAHHAHAAAAAAAAAAAAAAHH!!!!!GammalHardrockare wrote:Rex:
hela mitt kapital
Ojoj,du är för rolig du....det kanske räcker till 2 Polska skrivmaskiner....begagnade!
-
- Levertransplanterad
Börsens nedgång?
Rex:
Lille pojk. Ska vi börja jämföra bankböcker kanske?
Jag vinner, det vet du. Jag vinner. Vänta bara så ska vi se om fyrtio år vem som fick ihop mest!
Jag vinner, det vet du. Jag vinner. Vänta bara så ska vi se om fyrtio år vem som fick ihop mest!
Börsens nedgång?
Visst! Kom ihåg,bundet kapital är också pengar....såsom hus,husvagnar och fyrhjulingar etc. Har man det plus en fet bankbok så kan man realisera en hel del.GammalHardrockare wrote:Rex:
Börsens nedgång?
Det är alltså nu man ska köpa? Hur bestående tror ni börsraset är?
Börsens nedgång?
Såvitt vi vet så finns det ingen ände på det.
-
- Levertransplanterad
Börsens nedgång?
Liksom i alla andra pyramidspel så är det nu dags för vissa att tjäna pengar medan andra får stå för fiolerna.
Eftersom jag inte har aktier förutom i pensionsfonder och sparande till barnen så bryr jag mej inte nämnvärt om börsraset.
Mina pengar har jag som vanligt i räntebundna papper, då kan jag sova lugnt.
Eftersom jag inte har aktier förutom i pensionsfonder och sparande till barnen så bryr jag mej inte nämnvärt om börsraset.
Mina pengar har jag som vanligt i räntebundna papper, då kan jag sova lugnt.
-
- Levertransplanterad
Börsens nedgång?
Josey Wales:
Vad menas med räntefonder och liknande? Jag har en del av mina pengar i en räntefond, Svenska Likviditetsfonden heter den. Tror jag har 30 000 kr eller något i den.
Är de säkra? Ska jag flytta öven en del andra stålar dit?
Vad menas med räntefonder och liknande? Jag har en del av mina pengar i en räntefond, Svenska Likviditetsfonden heter den. Tror jag har 30 000 kr eller något i den.
Är de säkra? Ska jag flytta öven en del andra stålar dit?
-
- Levertransplanterad
Börsens nedgång?
DU ska givetvis sälja rubbet och satsa degen i amerikanska hedgefonder som inriktat sig på företag som sysslar med bolån. Ett säkert kort.