Helsingfors!

Snacka om vad som helst.

Moderator: hakan

rex
Levertransplanterad

Helsingfors!

Post by rex »

Undertecknad fyllde 40 i helgen och fick sig till livs en överraskningresa till vårt östra grannland Image

Mer eller mindre kidnappad av hustrun for vi 07.00 i Fredags för att möta upp GH med flickvän,totalt otippat från min sida Image

Mycket kul initiativ av hustrun och GH måste jag säga,en kul och minnesvärd resa,GH spårade ju ur totalt som vanligt med Polisingripande och kaos som följd Image Bilder från detta mayhem kommer bara han hinner hem och ladda upp dom Image

Mao en MYCKET nöjd 40-åring som kom hem för en stund sen....

Förresten så hade de detta Belgiska öl i baren som Josey surrar om,Mared.....nånting men det var ingen som drack det,precis vad jag trodde Image
E-M
Levertransplanterad

Helsingfors!

Post by E-M »

Hehe grattis i efterskott, verkar som att ni har haft roligt! Ser fram emot bilderna Image

Det ölet är faktiskt väldigt gott Image
Last edited by E-M on 12 Aug 2007, 21:22, edited 1 time in total.
2meterhansson
Obotlig alkoholist

Helsingfors!

Post by 2meterhansson »

Dom bilderna ser jag fram emot. Grattis förresten
lumberjack
Levertransplanterad

Helsingfors!

Post by lumberjack »

Mina hjärtinnerliga gratulationer, rex!

Tung måndag nu då? Image
Eddie
Obotlig alkoholist

Helsingfors!

Post by Eddie »

Grattis, låter som du hade en lyckad helg och födelsedag.
E-M
Levertransplanterad

Helsingfors!

Post by E-M »

grr wrote:Vad tillför det där för nåt, tråkmåns?
GM försöker vara lite schysst och trevlig antar jag, du borde testa det. Det inlägget tillför mer än alla dina inlägg tillsammans.
Last edited by E-M on 13 Aug 2007, 14:16, edited 1 time in total.
ozzman
Levertransplanterad

Helsingfors!

Post by ozzman »

Och du vågade väl inte prova själv?
genitalia
Periodare

Helsingfors!

Post by genitalia »

Instämmer med övriga, gratulerar i efterskott!

Hur känns det nu att vara ett steg närmre ättestupan Image
rex
Levertransplanterad

Helsingfors!

Post by rex »

Tack allihopa! Hur det känns? Tja........ingenting,faktiskt ngt överödesmättat detta med 40-årsdagen Image
wiking
Levertransplanterad

Helsingfors!

Post by wiking »

Grattis i efterskott!
ozzman
Levertransplanterad

Helsingfors!

Post by ozzman »

Jag glömde visst att gratulera på bemärkelsedagen.

Grattis karrékungen!
gammalhardrockare
Levertransplanterad

Helsingfors!

Post by gammalhardrockare »

Det här med att få ångest över att fylla fyrtio har nog lite att göra med vad man har hunnit uppnå. Själv har jag fan inte uppnått något så det var nog därför jag krisade när det var dags för mig.

Fan, när andra började sätta bo, fixa sig ett liv, familj m.m. så visste jag fortfarande inte vad jag ville bli, jag kröp mest omkring och tog det ena mer idiotiska jobbet efter det andra.
Jag inbillade mig själv att jag hade kul, att jag verkligen ville flaxa omkring utan att ha någon direkt fast punkt i tillvaron.
Det där var mest skitsnack. Sanningen var att jag aldrig såg något annat alternativ och helt plötsligt så hade jag fyllt trettio och flera tåg hade gått. Det var försent med en massa prylar och när jag äntligen fick ett fast ocn "normalt" jobb, ordnat tillvaro m.m. ja då kom nittiotalskrisen och alla besparingar. Blev uppsagd och så började hela karusellen om igen, men nu var det helt plötsligt omöjligt att få något jobb.

Idag har jag fast jobb, ordnat tillvaro och allt det där men det är även mycket jag saknar, mycket jag har missat men det underliga är att jag inte saknar det och det gör mig en smula orolig.
Jag önskar att jag finge börja om igen, att jag fick en ny chans men antagligen skulle jag göra om exakt samma dumheter ännu en gång. För man är nog den man är och det går inte att ändra på.

Fan, nu bredde jag ut mig igen. Det var inte meningen. Sorry!
ozzman
Levertransplanterad

Helsingfors!

Post by ozzman »

Rockarn:

Jag såg en gång en websida där jag man kunde kolla vad kända personer uppnått vid samma ålder som en själv. Det var ganska deprimerande läsning att se att t.ex. Alexander den store erövrat halva Asien vid samma ålder som jag när det mesta jag ägnade mej åt var att dricka så mycket sprit som möjligt och rent allmänt bete mej omoget.
Å andra sidan så tror jag att jag har gjort det jag har gjort vid rätt ålder ändå, om än lite sent. Jag tror t.ex. inte att jag skulle kunnat vara en lika bra pappa om jag fått barn vid ex. 25 års ålder som idag.

Så jag tror att man gör rätt saker vid rätt tid och hade man gjort dem vid någon annan tid så kanske det hade gått åt helvete på riktigt. Men jag känner igen det där med att "lura" sej själv att man lever ett fullkomligt liv när man är singel med ett pissjobb och spenderar varje ledig stund i en spritdimma.
Last edited by ozzman on 15 Aug 2007, 22:39, edited 1 time in total.
rex
Levertransplanterad

Helsingfors!

Post by rex »

on 08/15/2007 at 21:57:56, Josey Wales wrote:Jag glömde visst att gratulera på bemärkelsedagen.

Grattis karrékungen! [/quote]

Tack Image
gammalhardrockare
Levertransplanterad

Helsingfors!

Post by gammalhardrockare »

Josey Wales:

JO, det ligger nog mycket i vad du säger.
Post Reply