Klantighet på jobbet

Snacka om vad som helst.

Moderator: hakan

Post Reply
uy
Levertransplanterad

Klantighet på jobbet

Post by uy »

Jag tänkte att vi kunde ha en tråd där vi berättar om sådant som gått lite snett på jobbet.

Själv så lyckades jag slå mig själv i ansiktet med en hammare i måndags. Jag skulle dra ut ett klammer med hammaren och slan så att jag fick den sidan man drar ur spik med i ansiktet. Jag fick ett sår ovanför läppen och ett på näsan. Desutom började blöda som fan. Image
Skitarna ska va' lika långa i år
E-M
Levertransplanterad

Klantighet på jobbet

Post by E-M »

Haha, förlåt men det låter lite roligt Image Påminner om när Homer ska spika i The Simpsons movie.

Jag råkade göra en klantig sak i sommras när jag plastade balar. Jag skulle byta plastrulle för att plasten tog slut, rullarna låg i frykantiga kartonger i skopan på traktorn. Jag skulle vrida kartongen för att kunna riva upp den och komma åt plasten, outurlig nog så hade jag den vänstra handes tumme mot skopan och kartongen som jag skulle vrida låg ovanpå en annan kartong. Naturligvis så föll kartongen jag höll på att vrida rakt ned på tummen, jag klämde alltså tummen mellan skopan och kartongen med plastrullen i, rullarna väger nog runt 20-25 kilo styck. Det värkte till rätt bra och halva tummen är fortfarande svart!

Lite svårt att förklara men ni fattar nog någorlunda, hur som helst så klämde jag mig rätt rejält.
Last edited by E-M on 09 Sep 2007, 02:10, edited 1 time in total.
wiking
Levertransplanterad

Klantighet på jobbet

Post by wiking »

E-M wrote:Haha, förlåt men det låter lite roligt Image Påminner om när Homer ska spika i The Simpsons movie.

Jag råkade göra en klantig sak i sommras när jag plastade balar. Jag skulle byta plastrulle för att plasten tog slut, rullarna låg i frykantiga kartonger i skopan på traktorn. Jag skulle vrida kartongen för att kunna riva upp den och komma åt plasten, outurlig nog så hade jag den vänstra handes tumme mot skopan och kartongen som jag skulle vrida låg ovanpå en annan kartong. Naturligvis så föll kartongen jag höll på att vrida rakt ned på tummen, jag klämde alltså tummen mellan skopan och kartongen med plastrullen i, rullarna väger nog runt 20-25 kilo styck. Det värkte till rätt bra och halva tummen är fortfarande svart!

Lite svårt att förklara men ni fattar nog någorlunda, hur som helst så klämde jag mig rätt rejält.
Ja, du klämde tummen Image

Själv så gör jag aldrig fel Image
ozzman
Levertransplanterad

Klantighet på jobbet

Post by ozzman »

På mitt förra jobb så missade jag att ta bort en rad ur en excelfil och det ledde till att chips för 285000 (försäljningspriset skulle ligga på ungefär 600000) kastades bort av misstag.

Det var inte det stoltaste ögonblicket i mitt yrkesliv kan jag säja.
2meterhansson
Obotlig alkoholist

Klantighet på jobbet

Post by 2meterhansson »

Det här hände på mitt första jobb, det var på en däck verkstad. Det fanns ett tvåvåningsförråd med en stor port till båda våningarna och en liten gång dörr i själva porten och jag gick in i den lilla dörren och upp på övervåningen och plockade lite bland alla däck, jag avslutade allt med att luta ett stort lastbilsdäck mot porten innan jag gick ner igen. Efter matrasten skulle jag in i samma förråd igen och hämta två andra däck, och när jag öppnade porten hade jag naturligtvis glömt att jag lutat ett däck mot porten på övervåningen, vilket fick till följd att jag fick lastbilsdäcket i huvudet. Ni kan ju gissa hur ont det gjorde, det svartnade för ögonen, jag vet inte riktigt hur länge jag låg "däckad" innan jag tog mig in igen ImageJag kan skriva om en fadäs en kompis gjorde på jobbet, han jobbar som industri elektriker på samma jobb som jag. Han skulle byta en liten glödlampa i en knapp på en manöver pulpet, vilket brukar vara enkelt (bara att ta bort glaset och dra lampan rätt ut) men han satte i en liten radiomejsel för att bryta ut lampan, med följden att han kortslöt hela manöverpanelen. Det blev till att beställa ett nytt kretskort med taxi från Västerås, notan slutade på ca fyrahundratusen + förlorad produktion i fem timmar. Jag tror inte han gör om misstaget igen Image
wiking
Levertransplanterad

Klantighet på jobbet

Post by wiking »

Ja efter som jag var så stor i käften i förra veckan så körde jag givetvis sönder en grej på jobbet idag Image
Långis

Klantighet på jobbet

Post by Långis »

Em: Om tummen fortfarande är svart så bör du nog fundera på att undersöka den Image

Själv lyckas jag ideligen klanta til det på mitt jobb.
En gång lyckades jag efter rättning av en fil putta in ett "f" i en textfil, vilken resulterade i att Sundbybergs Kommun inte lyckades öppna filen.
Efter samtal diverse turer med våra förvirrade tekniker, som inte kunde se något fel, valde Sundbyberg att istället anlita hjälp utifrån varvid räkningen för detta skickades till oss.
Var väldigt pinsamt att personligen tvingas gå med fakturan till chefen och förklara fadäsen.

En annan gång, alldeles i början av detta år lyckades jag med konststycket att skriva "2006" istället för "2007" vid skickningen av en fil som Härryda kommun skulle ha. Mycket allvarligt visade det sig då inte helelr den filen gick att öppna. Det var mitt i helgtider och det tog 3 dagar, mycket övertid och en jäkla svettig långpanna innan det var fixat.

Last edited by Långis on 10 Sep 2007, 22:05, edited 1 time in total.
Post Reply