Systembolaget!
Moderator: hakan
Systembolaget!
det fanns en tid när jag köpte mitt brännvin hos den lokale tillverkaren, men jag har tröttnat på det nu. Har fått smak för dyr whiskey och mörk öl så då är det bolaget som gäller.
Några moraliska betänkligheter ligger inte bakom...
Några moraliska betänkligheter ligger inte bakom...
Systembolaget!
Inhandlar all öl från tyskland....desamma med spriten.
Händer dock ibland att systembolaget får agera inköpsinstans när det är vin eller cider jag är ute efter.
Händer dock ibland att systembolaget får agera inköpsinstans när det är vin eller cider jag är ute efter.
-
- Obotlig alkoholist
Systembolaget!
Har aldrig handlat blanksprit på bolaget, har tillverkat min egen sprit sen jag första gången lärde mig svetsa för ca 20 år sen. Öl har det väl hänt att jag köpt någon gång, annar brukar jag handla öl av utlänska lastbilschaufförer direkt på jobbet.
Systembolaget!
När jag drack brännvin så blev det dunkar på slutet, men nu dricker jag bara öl och det blir nästan bara på bolaget nu för tiden. Det lilla jag dricker har jag allt råd att köpa på bolaget.
-
- Levertransplanterad
Systembolaget!
I den mån jag inte handlar tax-free när jag reser i jobbet så handlar jag allt på bolaget.
Systemet sörru, de har fiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiina sorter de.
Systemet sörru, de har fiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiina sorter de.
Last edited by ozzman on 22 Sep 2007, 00:51, edited 1 time in total.
Systembolaget!
Okryddat brännvin skulle jag aldrig få för mig att handla på systemet. När det gäller öl så blir det oftast vad man kommer över. Klart att jag kan köpa samma importerade danska öl som jag druckit i fyra år, men det börjar bli uttjatat. Så det är inte ovanligt att det blir en tur till systemet för en platta öl och någon flaska kir.
-
- Obotlig alkoholist
Systembolaget!
För mig är det inte en fråga om jag har råd eller inte, jag ser det mer som ett hantverk som jag är stolt över, att få ge sin egen smak åt dropparna som rinner ut ur röret. Jag kan lika gärna tillbringa några timmar i garaget med apparaten, hellre än att köa på något systembolag. Jag kanske ska påpeka att det endast är för husbehov, skulle aldrig falla mig in att att börja sälja.wiking wrote:Det lilla jag dricker har jag allt råd att köpa på bolaget.
Systembolaget!
Nu menade jag inte att du är snål, men hemma där jag kommer ifrån exempelvis så är det en väldig rusch efter smuggel öl. Jag förstår inte denna hysteri, hur mycket ska man inte dricka egentligen för att det ska bli några intjänade pengar att tala om.
När jag bodde i Värmland hade jag och ett par kompisar planer om att åka till Tyskland och handla sedan dra över till Norge och sälja, då kan det bli stora pengar faktiskt.
Och om jag hade brännt så skulle jag sälja några dunkar
jag dricker ju inte sprit heller så
När jag bodde i Värmland hade jag och ett par kompisar planer om att åka till Tyskland och handla sedan dra över till Norge och sälja, då kan det bli stora pengar faktiskt.
Och om jag hade brännt så skulle jag sälja några dunkar

jag dricker ju inte sprit heller så

-
- Levertransplanterad
Systembolaget!
Som norrlänning får man gott finna sig i att dricka bolagets försålda drycker, även om det finns mycket gott om hembrännt. Jag dricker egentligen endast Whiskey eller gin när jag krökar och då blir det till att knata iväg till glasbanken.
Annat var det när man körde flyttbil. Då fyllde man upp årskonsumtionen på Citti-stormarknad. Strålande tider, ja åtminstone för barskåpet (eller klädkammaren där allt förvarades, barskåp är fjolligt).
Annat var det när man körde flyttbil. Då fyllde man upp årskonsumtionen på Citti-stormarknad. Strålande tider, ja åtminstone för barskåpet (eller klädkammaren där allt förvarades, barskåp är fjolligt).
-
- Site Admin
Systembolaget!
Väldigt sällan jag löper något annat än öl, men då jag gör det blir det på ALKO. Finlands version av systembolaget men med ett namn som inte lämnar några frågetecken om vad som säljs 

Systembolaget!
HAHAHAHA ALKO, jo det är enkelt och kan inte misstolkas 

-
- Levertransplanterad
Systembolaget!
Jag dricker nästan bara folköl och det kan man ju, än så länge, inhandla på det vanliga snabbköpet. I min hemstad har det också uträttats så finurligt, att ICA KONSUM och "Systembolaget" delar på samma parkeringar.
På somrarna brukar stans alkoholister sitta på parkbänken, på gräsplätten, intill parkeringen och fundera vankelmodigt, i vilken butik de skall inhandla ölen.
På somrarna brukar stans alkoholister sitta på parkbänken, på gräsplätten, intill parkeringen och fundera vankelmodigt, i vilken butik de skall inhandla ölen.
Systembolaget!
I morgon skall jag göra mitt första besök på systemet, då jag har fyllt halvvägs mot 40 i dag. 

Skitarna ska va' lika långa i år
Systembolaget!
Kul! Grattis! Jag minns mitt första besök. Det blev en kvarting skeppet. Tog en kork varje dag så den räckte rätt länge.uy wrote:I morgon skall jag göra mitt första besök på systemet, då jag har fyllt halvvägs mot 40 i dag.![]()