Här kan ni läsa hur en ung muslim i Sverige ser på flaggbränningar, terrorattacker, könsstympningar, kvinnoförtryck och lite annat smått och gott.
http://www.expressen.se/debatt/1.104971 ... -anledning
Jag bifogar några intressanta citat här nedaför.
jag blir rädd på allvar när jag tänker på att sådana här människor finns i Sverige.
"Så fort några enstaka personer av världens 1,5 miljarder muslimer får för sig att göra något dumt, ska vi som europeiska muslimer stå till svars. Vi förväntas fördöma terrorattacker, kvinnoförtryck och könsstympning vare sig det sker i Afrika, Asien eller Amerika."
Ja herregud så hemskt. Att vara tvungen att fördöma sådana petitesser och vardagsföreteelser måste vara förfärligt.
"Å ena sidan har de rasistiska partierna i Schweiz, Österrike, Belgien, Sverige, Danmark och övriga Europa enats genom att definiera muslimerna som den gemensamma fienden och det största hotet mot Europa. Många av argumenten känns igen från 30-talets Tyskland, i detta fall är det dock muslimerna som representerar faran."
Det här kanske kommer som en överrraskning för herr muslim men faktum är att London, Madrid och WTC-bombningarna faktiskt skett och att inget av dessa terrordåd kunde genomförts utan hjälp av personer boende i landet, att han sedan jämför muslimernas situation i Europa idag med judarnas situation i Tyskland på 30-talet är4 direkt äckligt, vi västeuropeer bryter ju för fan ryggen av oss i vår iver att behaga de muslimer som kommit hit och praktiserar sitt medeltidsliv.
"Tyvärr finns det inom alla religioner och i alla samhällen människor som visar sin protest utanför lagens ramar."
Samhällen ja, religioner nej. Man hör aldrig talas om Buddistiska, hinduistiska, kristna, humanistiska, existensialistiska, agnostiska eller ateistiska självmordsbombare. Det är muslimer och enbart muslimer som försöker påtvinga västvärlden sin sjuka religion genom olagliga handlingar
"När man i Danmark av alla länder bestämmer sig för att lära muslimerna en läxa om yttrandefrihet, genom att kränka det alla muslimer har närmast om hjärtat, visar det sig att de själva har mycket att lära om de grundläggande fundamenten i ett demokratiskt samhälle."
Det skall ju vara en muslim att komma och berätta för oss i västeuropa vad ytrandefrihet och demokrati är. det har de ju sån oerhört stor erfarenhet av, man baxnar bara man tänker på det.
"De västerländska medierna var snabba med att visa sina sympatier för karikatyrtecknarna och deras rättigheter. När en iransk tidning, på uppmaning av regimen, utlyser en karikatyrtävling som kränker förintelsens offer var man inte alls lika snabb med försvar och hyllningar."
Vilken jävla jämförelse. Att karikera en sedan 1400 år död mer eller mindre fiktiv person som dessutom ingen vet hur han såg ut jämför alltså herr muslim utan att blinka med att karikera en händesle som tog livet av 4-6 miljoner människor. bra där. Man kan ju undra varför inte den iranska tidningen (som naturligtvis inte är statskontrollerad) inte utlyste en karikeringstävling på Jesus? Det hade varit en jämförelse som hade varit relevant, antagligen hade då ingen i västvärlden reagerat nämnvärt och protesterna mot muhammedbilderna hade framstått som ännu löjligare än vad de gör nu
"Skulle sådana kränkningar som nidbilderna faktiskt är ha en homofobisk, antisemitisk eller även sexistisk karaktär skulle åtgärderna se helt annorlunda ut. Det är jag övertygad om."
Ja då skulle antagligen bögar, judar och kvinnor springa ut på gatorna och hysteriskt skrikande bränna danska flaggor världen runt, eller vänta förresten...
"För många muslimer ser den internationella världsordningen mörk ut; man bombar muslimska städer i demokratins namn, man torterar oskyldiga muslimer i rättvisans namn och man förföljer muslimska minoriteter i frihetens namn. En värld som snarast kan liknas vid Orwells 1984"
Jag kan bara utgå från att människan inte ens läst 1984 för det var den sämsta analogi jag sett.
Jag säjer bara, ock ock ock
Vad unga muslimer tycker
Moderator: hakan
-
- Levertransplanterad
Vad unga muslimer tycker
Jo många av hans argument är lite skeva. Jag har själv inte läst Orwells bok "1984" men jag vet vad den handlar om. Den handlar väl helt enkelt om ett framtida skräcksamhälle där staten kontrollerar allt? Förstår inte riktigt vad den har med muslimer att göra.
Jag tycker också att det är löjligt att det blir sådant ståhej runt en bild. Jag vet att man inte får avbilda profeten. Men jag tycker att det hade varit skillnad om Lars Vilks är muslim eller att det hade gjorts i något muslimskt land.
Jag tycker också att det är löjligt att det blir sådant ståhej runt en bild. Jag vet att man inte får avbilda profeten. Men jag tycker att det hade varit skillnad om Lars Vilks är muslim eller att det hade gjorts i något muslimskt land.
Vad unga muslimer tycker
Trodde vi hade tryckfrihet i Sverige. Publicera mera 

Vad unga muslimer tycker
Då trodde du fel.