Tänkte att vi kunde redogöra för Eddie grejer som man haft men slarvat bort, exempelvis på fyllan eller lånat ut men aldrig fått tillbaka och så vidare.
Själv har jag lånat ut följande utan att få tillbaka det:
E.Hilter på Gansrotundan, fick tillbaka omslaget (Palten) men inte kassetten.
Börje Lundins Julafton (Palten)
Pirat Privat video
Kan tyvärr utökas, ska höra av mig till en i sommar och se om han har kvar några kassetter jag glömde på mitt förr förra jobb.
Borttappade grejer
Borttappade grejer
Sånt är tråkigt om det händer 
Själv har jag inget borttappat eller lånat ut nått som jag inte fått tillbaka.
Däremot så lånade jag ut 3 CD-skivor med Eddie en gång för många år sedan till en polare. Silver Wheels, På Bägaran och Roaring Cadillacs Live.
Fick tillbaka dem helt jävla sönderspelade, baksidorna såg ut som han hade använt sandpapper och repat dom med. Gick knappt att spela heller, var hack i varannan låt. Han hade delvis haft dem i bilen men själv fattar jag inte hur man gör för att misshandla saker så illa - IDIOT! Hur svårt är det egentligen att hantera dem rätt och lägga tillbaka i fodralen när dom inte används.
Nu var det som tur var inga ovanliga grejer och jag beställde nya på Ginza, kostar ju runt 50-lappen st. Men ändå - inte särskilt roligt, så sen dess lånar jag aldrig ut skivor mera. Bränner hellre en kopia i så fall. Lånade även ut Slitz-tidningen där interljuven med Eddie finns. Även den var hyffsat misshandlad...

Själv har jag inget borttappat eller lånat ut nått som jag inte fått tillbaka.
Däremot så lånade jag ut 3 CD-skivor med Eddie en gång för många år sedan till en polare. Silver Wheels, På Bägaran och Roaring Cadillacs Live.
Fick tillbaka dem helt jävla sönderspelade, baksidorna såg ut som han hade använt sandpapper och repat dom med. Gick knappt att spela heller, var hack i varannan låt. Han hade delvis haft dem i bilen men själv fattar jag inte hur man gör för att misshandla saker så illa - IDIOT! Hur svårt är det egentligen att hantera dem rätt och lägga tillbaka i fodralen när dom inte används.
Nu var det som tur var inga ovanliga grejer och jag beställde nya på Ginza, kostar ju runt 50-lappen st. Men ändå - inte särskilt roligt, så sen dess lånar jag aldrig ut skivor mera. Bränner hellre en kopia i så fall. Lånade även ut Slitz-tidningen där interljuven med Eddie finns. Även den var hyffsat misshandlad...
Last edited by overkill on 10 May 2008, 16:18, edited 1 time in total.
Borttappade grejer
Då påminde Overkill mig om ett par cd skivor också, så då uppdaterar jag min lista med:
På Begäran och Dubbel cdn som BP sålde.
Håller med Overkill, hur svårt är det att inte förstöra grejer som man lånar. Man köper inte grejer för att andra ska slarva bort dom, ytterst irriterande.
På Begäran och Dubbel cdn som BP sålde.
Håller med Overkill, hur svårt är det att inte förstöra grejer som man lånar. Man köper inte grejer för att andra ska slarva bort dom, ytterst irriterande.
Last edited by wiking on 10 May 2008, 16:44, edited 1 time in total.
Borttappade grejer
En arbetskamrat till min bror ville kopiera tre fyllekalasskivor. Jag lånade ut dem och manade att jag ville ha tillbaka dem i samma skick då den ena var signerad och betydde en del för mig.
När jag väl fick tillbaka hade den jäveln siullt kaffe på ett omslag - tack och lov inte det signerade, men sedan dess lämnar inget av samlingen hemmets lugna vrå.
När jag väl fick tillbaka hade den jäveln siullt kaffe på ett omslag - tack och lov inte det signerade, men sedan dess lämnar inget av samlingen hemmets lugna vrå.
Borttappade grejer
Dubbel-CD´n som BP sålde? var det den svåråtkomliga samlingen från Ravelli/Mariann, Wiking?
Dem är ju numera supersvår att hitta, osis i så fall.
Otur för dig med Stekis, men ändå tur i oturen.
Jag hade nog behållt omslaget till den signerade plattan. Låtlista finns ju på baksidan också och även på hemsidor och liknande.
Verkar som att en del är väldigt nonchalanta när man lånar ut saker. Därför lånar jag inte ut längre, såvida det inte är nån man känner väl och litar på.
Otur för dig med Stekis, men ändå tur i oturen.
Jag hade nog behållt omslaget till den signerade plattan. Låtlista finns ju på baksidan också och även på hemsidor och liknande.
Verkar som att en del är väldigt nonchalanta när man lånar ut saker. Därför lånar jag inte ut längre, såvida det inte är nån man känner väl och litar på.
Borttappade grejer
Japp den var det. Surt är bara förnamnet.Overkill wrote:Dubbel-CD´n som BP sålde? var det den svåråtkomliga samlingen från Ravelli/Mariann, Wiking?