Omslagen till Röven 1 & 2

Allmän diskussion om Eddie Meduza
Post Reply
overkill
Levertransplanterad

Post by overkill »

Röven 1 var en dem första skivorna jag köpte med Eddie och det slog mig häromdan hur mycket jag gillar samlingen som sådan, men även omslaget. Vet inte riktigt varför men har alltid tyckt att bilden ser inbjudande ut eller hur man ska säga. Eddie sitter i skogen en fin vår/sommardag, i en folkparksliknande miljö (parker ligger ju ofta på landet/ i skogsmiljö) vilket även påminner om där han bodde i Småland. och även i en sån miljö han är uppväxt i och bodde större delen av sitt liv. Eddie i sitt rätta element så att säga.
Får samma känsla av omslagen till Röven 2 och Collection (dubbel-LP´n från 86) som är tagna i samma session. Finns väl även en liten bild på CD-samlingen Collection också, på baksidan. Dessa skivorna skaffade jag dock något senare.

Undra var och när bilderna är tagna, nån som vet?
Men dom måste vara tagna före 86 i alla fall då Collection kom ut det året. Min gissning är att dom är rätt gamla, kanske från 81-84 nån gång. Eddie ser ju rätt ung ut. Men det är svårt att säga också.
och platsen dom är tagna, kan ju vara precis var som helst. Men han sitter ju på en bänk på en av bilderna så nån slags offentlig plats bör det ha varit.
Last edited by overkill on 08 Jun 2008, 17:10, edited 1 time in total.
uy
Levertransplanterad

Post by uy »

Skickade iväg ett sms till Vägverket och fick fram att den nuvarande ägaren till bilen på omslagen finns i Bromma. Men det är svårt att säga om det är samma ägare och ort som då bilden är tagen.
Skitarna ska va' lika långa i år
overkill
Levertransplanterad

Post by overkill »

En smart idé UY, men bilen kan ju ha bytt ägare flera gånger, och det säger ju ändå ingenting. Bilden måste inte vara tagen i bromma ändå.

Om det är samma ägare som haft bilen länge kan ju möjligen han veta nått om det. T.ex om han lånade ut bilen till Eddie eller nån som eddie kände eller liknande.
Men det är väl rätt långsökt också kanske.

Men jag var inte så seriös i min frågeställning, mest en fundering. Underbara omslag i alla fall.
Post Reply