Semestertider.....
Moderator: hakan
Semestertider.....
Vad gör ni för kul och uppbyggligt nu när ni är lediga nu då? Fiskar? Super? Sover? Eller vad?
Semestertider.....
Jag tog ut mina två veckor för någon månad sen, så just nu jobbar jag för alla som var smarta nog att ta ut semester lite senare...
-
- Levertransplanterad
Semestertider.....
För mig är det ingen semester, jobbar heltid hela sommaren. Får la försöka ta det lite lungt någon månad efter sommaren. I september närmare bestämt.
-
- Levertransplanterad
Semestertider.....
Jag börjar min riktiga semester nästa vecka men jag är ledig Onsdag, Torsdag den här veckan också eftersom jag skall på Iron Maiden imorgon och knappast lär vara kapabel att arbeta på torsdag.
Vi lättar ankar i polarns segelbåt runt 9-draget i morgon och angör Vasahamnen kl 13.00, varefter vi sitter på däck på båten ett tag och dricker öl och whisky i offantliga mängder Inna vi förpassar oss till någon trevlig uteservering för mer sprit. Det skall bli mycket roligt på min ära.
Vi lättar ankar i polarns segelbåt runt 9-draget i morgon och angör Vasahamnen kl 13.00, varefter vi sitter på däck på båten ett tag och dricker öl och whisky i offantliga mängder Inna vi förpassar oss till någon trevlig uteservering för mer sprit. Det skall bli mycket roligt på min ära.
-
- Levertransplanterad
Semestertider.....
Jag har haft en veckas semester, var i Lissabon. Den fjärde augusti börjar min långa semester. Tre veckor varav en vecka som ska spenderas i Italien! Två städer ska jag hinna med att besöka, Rom och Neapel.
Här ska jag bo förresten:
http://fritidsresor.se/Resorts/Travel.a ... =94&type=c
Terracina verkar vara en mycket trevlig stad. Det ska bli kul!
Hotellet:
http://www.hotelposeidon-terracina.com/hotellet.htm
Verkar fint!
Här ska jag bo förresten:
http://fritidsresor.se/Resorts/Travel.a ... =94&type=c
Terracina verkar vara en mycket trevlig stad. Det ska bli kul!
Hotellet:
http://www.hotelposeidon-terracina.com/hotellet.htm
Verkar fint!
Semestertider.....
Jag har redan haft min veckas obetalda semester. Men det gör inget, då jag var arbetslös hela vintern. Och dessutom vet jag inte om jag har något jobb till hösten, så jag försöker passa på och jobba när jag kan.
Skitarna ska va' lika långa i år
Semestertider.....
Har säsongsarbete 6 månader så jag jobbar i princip hela tiden då eftersom jag ändå blir arbetslös till hösten. Jag kan ta ut semester om jag vill på en vecka eller 2 men det behövs inte för min del. Sen har vi ändå så kallad flextid på det här jobbet vilket gör att man delvis kan komma och gå lite som man vill. Så man känner inte så låst ändå.
Så jag passar på att jobba medans jag har jobb så att säga.
Så jag passar på att jobba medans jag har jobb så att säga.
Semestertider.....
Började min semester idag, härligt.
Så då får jag passa på att önska alla kukrunkare en fortsatt trevlig sommar, jag drar hem till Värmland imorgon så jag kikar inte in här på ett par veckor.
Så då får jag passa på att önska alla kukrunkare en fortsatt trevlig sommar, jag drar hem till Värmland imorgon så jag kikar inte in här på ett par veckor.
-
- Levertransplanterad
Semestertider.....
Jag börjar min semester idag! Härligt! Tre och en halv veckas ledighet.
Det ska firas med en sjuttiofemma på min balkong. Men först så kommer min flickvän och hälsar på en stund. Jo, det verkar som om hon har ångrat sig och har kommit tillbaka.
Vem kan klandra henne egentligen? Ett sådant kap som jag, klart att hon kommer tillbaka!
Så... Först så blir det sex för mig, sedan så blir det ljuvligt ensamkrökande på min balkong för att fira semestern och i frysen ligger det pizza.
Kan det bli bättre?
Jo, det kan det. Om en dryg vecka åker jag till Rom och Neapel!
Det ska firas med en sjuttiofemma på min balkong. Men först så kommer min flickvän och hälsar på en stund. Jo, det verkar som om hon har ångrat sig och har kommit tillbaka.
Vem kan klandra henne egentligen? Ett sådant kap som jag, klart att hon kommer tillbaka!
Så... Först så blir det sex för mig, sedan så blir det ljuvligt ensamkrökande på min balkong för att fira semestern och i frysen ligger det pizza.
Kan det bli bättre?
Jo, det kan det. Om en dryg vecka åker jag till Rom och Neapel!

-
- Levertransplanterad
Semestertider.....
Gött att allt klickar för dig nu GH. Allt på en gång: en dam, semester och resa inom kort. Låter förbannat gött!
-
- Site Admin
Semestertider.....
Ja det är härligt GH. Pizza, brännvin och samlag. Vad mer kan man begära 

-
- Levertransplanterad
Semestertider.....
Nu är det fredagskväll och den ska ägnas åt TV-tittande, närmare bestämt Skånska Mord. Har lånat alla skivorna av en polare.
Till detta ska det avnjutas makaroner och kycklinggryta med gräddsås. Dryck: Fanta Zero.
En trevlig kväll m a o.
Fan va hett det är förresten! Någon som vet vad det ska bli för väder i morgon? Det har varit konstant 30 grader här nu i en vecka.
Blir det fint väder i morgon så blir det stranden (har faktiskt två badstränder bara några hundra meter från min bostad trots att jag bor mitt i stan!) annars kanske jag tar en tur med bilen.
Till detta ska det avnjutas makaroner och kycklinggryta med gräddsås. Dryck: Fanta Zero.
En trevlig kväll m a o.
Fan va hett det är förresten! Någon som vet vad det ska bli för väder i morgon? Det har varit konstant 30 grader här nu i en vecka.
Blir det fint väder i morgon så blir det stranden (har faktiskt två badstränder bara några hundra meter från min bostad trots att jag bor mitt i stan!) annars kanske jag tar en tur med bilen.
-
- Levertransplanterad
Semestertider.....
Mjahaja... I helgen var jag oförskämt nykter, trots att jag t o m har semester!
Men idag är det onsdag och jag tror bestämt att jag känner mig lite sugen på att ägna kvällen åt att dricka sprit på min balkong, drömma, fantisera och bara ha det sådär allmänt... Kul!
Vad säger ni om det? Kan dessa tankegångar vara något att följa upp tro?
Om nu inte min flickvän dyker upp. Jag gillar att dricka ensam. Inga distraktioner i form av flickvänner eller kompisar.
Jag har förresten varit ute och gått en mil i rask takt! Fan vad hurtig jag är.
Men idag är det onsdag och jag tror bestämt att jag känner mig lite sugen på att ägna kvällen åt att dricka sprit på min balkong, drömma, fantisera och bara ha det sådär allmänt... Kul!
Vad säger ni om det? Kan dessa tankegångar vara något att följa upp tro?
Om nu inte min flickvän dyker upp. Jag gillar att dricka ensam. Inga distraktioner i form av flickvänner eller kompisar.
Jag har förresten varit ute och gått en mil i rask takt! Fan vad hurtig jag är.
Last edited by gammalhardrockare on 06 Aug 2008, 13:34, edited 1 time in total.
-
- Levertransplanterad
Semestertider.....
Jaha, lördagsmorgon, jag har varit uppe sedan halvfem, är pigg som en lärka och sitter och skriver med en kopp kaffe intill mig.
Nu känns det bra vill jag lova!
Ingen annan som är vaken? Nähä, kunde väl tänka mig det...
Nu känns det bra vill jag lova!
Ingen annan som är vaken? Nähä, kunde väl tänka mig det...
-
- Levertransplanterad
Semestertider.....
Jaha, lördagskväll och jag mår pyton! I morgon, söndag, klockan tolv på natten åker jag till Italien. Först buss härifrån till Arlanda vilket tar en jävla tid (varför lägger de Sveriges största flygplats på baksidan av landet, helt ocentralt?) och på måndag morgon kl tio går planet.
Jag är skitnervös! Det är jag alltid när jag ska resa någonstans. Inte för att det ska hända något, inte för att planet ska störta osv utan för att jag ska komma på att jag har glömt något viktigt när jag sitter där på planet, alltifrån att jag ska ha glömt att låsa dörren, stängt av spisen, ska få ränndreta, glömt kläder, pengar osv.
Helvete också!
Jag är skitnervös! Det är jag alltid när jag ska resa någonstans. Inte för att det ska hända något, inte för att planet ska störta osv utan för att jag ska komma på att jag har glömt något viktigt när jag sitter där på planet, alltifrån att jag ska ha glömt att låsa dörren, stängt av spisen, ska få ränndreta, glömt kläder, pengar osv.
Helvete också!