USA

Snacka om vad som helst.

Moderator: hakan

rex
Levertransplanterad

USA

Post by rex »

Nu minns jag inte om jag har frågat om detta tidigare på forumet,så eventuella pekpinnar om det undanbedes tack. Image

Till saken: Jag har mycket länge umgåtts med tankar på att åka till land of the free och har bestämt mig för att till sommaren bär det iväg.

Frågan är bara vart? Ett enormt land,mycket att se och göra.....man kan ju välja inriktning på resan litegrann,åker man till Las Vegas så missar man ju litegrann det genuina USA så att säga.....

Har grunnat en hel del på vart man skall styra kosan och Minnesota känns helt klart som ett bra alternativ,inga jättestäder,kopplingen till Sverige är kul,vacker natur,mitt i USA ligger det mm,mm.

Nån som varit där och har några synpunkter,tips eller ideer?

Tilläggas bör att jag har tänkt att åka ca 2 veckor så att "täcka in" en massa sevärdheter från kust till kust är inte aktuellt,min tanke är helt enkelt att landa i den Amerikanska vardagen,men ändå kunna uppsöka en och annan "sevärdhet" att förbluffas över Image

gammalhardrockare
Levertransplanterad

USA

Post by gammalhardrockare »

Minnesota? Är du helt galen! Samma jävla skitklimat som här i Sverige. Samma jävla granar, björkar, regn och skit!
Ska man åka till USA så är det naturligtvis Södern som gäller.
Minnesota... Image Samma skit som här.

E-M
Levertransplanterad

USA

Post by E-M »

När jag var i USA var det New York som gällde i några dagar och sedan en bussresa till Kanada. Man fick se väldigt mycket, det var en upplevelse!
rex
Levertransplanterad

USA

Post by rex »

GammalHardrockare wrote:Minnesota? Är du helt galen! Samma jävla skitklimat som här i Sverige. Samma jävla granar, björkar, regn och skit!
Ska man åka till USA så är det naturligtvis Södern som gäller.
Minnesota... Image Samma skit som här.
Vet väl fan inte du.....vad det gäller klimatet så är det givetvis så att årstiden spelar roll,nu var det ju sommaren jag skulle åka och deras somrar är bättre än våra.
gammalhardrockare
Levertransplanterad

USA

Post by gammalhardrockare »

Rex:

De har samma somrar som här, dvs kallblåst och regn. Folk flyttar ju för faan därifrån!
Jag kollade på en klimatkarta med tillhörande tempstatistik och de ligger på samma nivå som Sundsvall.
Ännu värre än i ditt älskade Dalsland alltså!

Nä, fy fan! Åker jag över halva jordklotet så vill jag känna att jag INTE är i Sverige.
Jag hatar svenskt klimat! Jag hatar dessa förbannade granar! Jag hatar kalla och blåsiga somrar.
Jag vill ha lummig grönska, varma vindar och hillbillys! Jag vill ha storstäder med skyskrapor i Södern, eller lantlig idyll med tillhörande rednecks i gamla skåpbilar. Jag vill bo på ett hotell med pool och i närheten ska det finnas en skum bar med sydstatsnegrer och vita bonnläppar i hängselbyxor.
Det ska finnas äkta amerikansk white trash, det ska finnas feta hemmafruar, inskränkta rasister, svarta analfabeter och vajande majsfält.
Allt kryddat med amerikanska snabbmatskedjor överallt.

Sydvästra USA verkar också ok. Phoenix och Las Vegas verkar vara mycket coola städer.

Det är det riktiga USA!
Minnesota - Sug min kuk! Minneapolis/Saint Paul leder USA:s köldstatistik.
Kolla på filmen Fargo. Har aldrig sett en så deprimerande amerikansk film. Värre än Närkeslätten en blåsig dag i januari. BLÄÄÄÄÄHHH!!!
rex
Levertransplanterad

USA

Post by rex »

Nädu,somrarna är bättre och det var ju på sommaren jag skulle åka så.......
ELN
Levertransplanterad

USA

Post by ELN »

Jag skulle ju föredra Alabama eller Nevada men va vet jag...

rex
Levertransplanterad

USA

Post by rex »

Mycket som spelar in.....när man åker,vad man är ute efter,reslängd osv,svårt att välja.....
ozzman
Levertransplanterad

USA

Post by ozzman »

Florida skulle nog jag åka till. Sambon skall dit några veckor i Januari med jobbet så vi har kollat upp det och det ser kanon ut.
Bra klimat, mycket att se (Disney world, Everglades, Cape Kennedy, Universal studios mm. mm.)
rex
Levertransplanterad

USA

Post by rex »

Jo,jag vet att Florida är ett mycket poppelärt resmål i USA men jag vet inte.....känns lite som Smögenbryggan på nåt vis Image

Vad jag innerst inne är ute efter är väl det,på nåt sätt genuina USA.

Vanligt vardagsliv liksom,ni vet lunch på Freds Diner,en Budweiser hos Joe på puben osv,ett besök hos mina släktingar i den sista färden Image
E-M
Levertransplanterad

USA

Post by E-M »

Varför inte Texas, Oklahoma eller Alabama. Det är väl stater som har det där du letar efter.
Last edited by E-M on 25 Nov 2008, 21:43, edited 1 time in total.
rex
Levertransplanterad

USA

Post by rex »

E-M wrote:Varför inte Texas, Oklahoma eller Alabama. Det är väl stater som har det där du letar efter.
Jo från början var jag allt inne på södern,men om jag nu skall åka på sommaren så blir det väl nåt okristligt hett antar jag Image
sten1972
Periodare

USA

Post by sten1972 »

Vi har planerat att åka till Philadelphia nästa i sommar. Men det var för att frugan jobbade som au-pair hos en familj där som vi ska hälsa på. Men det lär ju finnas en del att se där också.

Men hade jag åkt själv hade det nog blivit Alabama eller liknande. Men vad vet jag, jag har aldrig varit utanför Norden.
Image
ozzman
Levertransplanterad

USA

Post by ozzman »

rex wrote:Jo,jag vet att Florida är ett mycket poppelärt resmål i USA men jag vet inte.....känns lite som Smögenbryggan på nåt vis Image

Vad jag innerst inne är ute efter är väl det,på nåt sätt genuina USA.

Vanligt vardagsliv liksom,ni vet lunch på Freds Diner,en Budweiser hos Joe på puben osv,ett besök hos mina släktingar i den sista färden Image
Om jag ville ha något genuint skulle jag nog försöka åka till mellanvästern, Nebraska eller Kansas kanske.
ozzman
Levertransplanterad

USA

Post by ozzman »

Sten1972 wrote:Vi har planerat att åka till Philadelphia nästa i sommar. Men det var för att frugan jobbade som au-pair hos en familj där som vi ska hälsa på. Men det lär ju finnas en del att se där också.

Men hade jag åkt själv hade det nog blivit Alabama eller liknande. Men vad vet jag, jag har aldrig varit utanför Norden.
Image
Philadelphia känns som en riktigt cool stad, rufft, skitigt och genuint.
Om du åker dit måste du göra en Rocky och springa uppför stadshustrappan Image
Post Reply