Jaha, i februari drar jag och Rex till baksidan, till Stockholm alltså. På fredag är det popkonsert med tillhörande spritintag efteråt. På lördagen tänkte jag ägna mig åt lite shopping och har därför några frågor: Är det någon som känner till några bra samlaraffärer? Jag tänkte närmast på serietidningsantikvariat, nostalgiprylar och liknande.
Tänkte även handla lite kläder, har ni några bra tips? Inga affärer med gubbkläder nu! Det ska vara lite tuffare kläder, lite ungdomligare men ändå lite udda som inte finns vart som helst.
JW kanske kan hjälpa till med lite tips?
Tips på shopping i Sthlm?
Moderator: hakan
-
- Levertransplanterad
JW? Han går väl i kostym? Det skall du väl ändå inte ha?
På tal om JW,den snobben behagade inte önska Gott Nytt,fick han en svärdfisk på tvären i halsen tro?
-
- Levertransplanterad
He he, nej det var en pigrimsmussla som satt sej i vrångstrupenrex wrote:På tal om JW,den snobben behagade inte önska Gott Nytt,fick han en svärdfisk på tvären i halsen tro?
Det var ett rent misstag att missa att önska gott nytt, det skall aldrig upprepas och jag tar tillfället i akt här att önska just ett gott nytt år och en ytterst god fortsättning till alla.
GH:
Samlarbutiker har jag dålig koll på, det bästa är nog att googla. Jag vet att det finns en serietidningsbutik i gamla stan men om den är nåt bra vette fan.
Shopping görs väl bäst på NK om du vill ha dyrare grejer, annars är det väl gallerian och dottninggatan som är de kända stråken.
-
- Levertransplanterad
JW:
Tack! NK hade jag fan i mig glömt bort! Där blir det till att spendera lördagen.
Tack! NK hade jag fan i mig glömt bort! Där blir det till att spendera lördagen.
-
- Levertransplanterad
Hellboy:
Det stämmer, vissa byxor brukar jag köpa på Dressman. Uteslutande sådana där av bomull med fickor på sidorna. Vad kallas sådana?
Däremot: Skjortor, jeans, T-tröjor och liknande köper jag uteslutande på mer ungdomliga och "poppiga" (säger man så nu för tiden?) klädkedjor som t ex Jack & Jones och liknande.
Det finns tre sorters kläder jag ALDRIG köper: Gubbskjortor, ni vet sorten med styv krage och nylonaktigt material. Aldrig någonsin billiga Konsumjeans a´la Pearson och billiga t-tröjor.
Ja, sedan så skulle jag ju aldrig heller få för mig att dra på mig kostym, slips och sådana där gubbskor, jag syftar på sådana där lackskor med snickarglädje på fronten.
Ja, jag vet inte vad de kallas men ni vet vad jag menar!
Mönstrade kläder tar jag inte heller på mig. Inga rutor, ränder, prickar och jävelskap och inga kläder får någonsin vara bruna eller röda.
Brunt är en gubbfärg och rött är en tjejfärg. Så är det.
Det stämmer, vissa byxor brukar jag köpa på Dressman. Uteslutande sådana där av bomull med fickor på sidorna. Vad kallas sådana?
Däremot: Skjortor, jeans, T-tröjor och liknande köper jag uteslutande på mer ungdomliga och "poppiga" (säger man så nu för tiden?) klädkedjor som t ex Jack & Jones och liknande.
Det finns tre sorters kläder jag ALDRIG köper: Gubbskjortor, ni vet sorten med styv krage och nylonaktigt material. Aldrig någonsin billiga Konsumjeans a´la Pearson och billiga t-tröjor.
Ja, sedan så skulle jag ju aldrig heller få för mig att dra på mig kostym, slips och sådana där gubbskor, jag syftar på sådana där lackskor med snickarglädje på fronten.
Ja, jag vet inte vad de kallas men ni vet vad jag menar!
Mönstrade kläder tar jag inte heller på mig. Inga rutor, ränder, prickar och jävelskap och inga kläder får någonsin vara bruna eller röda.
Brunt är en gubbfärg och rött är en tjejfärg. Så är det.
-
- Levertransplanterad
De kallas byfånebyxor.GammalHardrockare wrote:Det stämmer, vissa byxor brukar jag köpa på Dressman. Uteslutande sådana där av bomull med fickor på sidorna. Vad kallas sådana?
Serieslussen ligger ju här på Söder mellan Slussen och Mariatorget, det är ju ett vattenhål för samlare av div tidningar, filmer och nostalgi..
Ps.. Bellmansgatan ligger den på
PPS ang kläder... Nästan högst upp på Drottninggatan har de öppnat en ny stor affär för hårdrockskläder.. Annars brukar jag även gå till Blue fox på Gamla brogatan, också rock kläder...