Figuren Roger Ballis
-
- Levertransplanterad
Figuren Roger Ballis
Tänkte att vi skulle diskutera om figuren som Errol kallade Rashataren Roger Ballis, figurens historia, ursprung, dialekt, politiska åsikter o låtar han sjöng
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
-
- Levertransplanterad
Figuren Roger Ballis
Han borde vara från nån Amerikansk Syd-SatatPer Hummer wrote:Tänkte att vi skulle diskutera om figuren som Errol kallade Rashataren Roger Ballis, figurens historia, ursprung, dialekt, politiska åsikter o låtar han sjöng
och flyttade till Sverge nån gång på 60/70-talet
Last edited by herrskogstrand on 09 Feb 2011, 17:24, edited 1 time in total.
-
- Levertransplanterad
Figuren Roger Ballis
Han sjunger även i dessa låtar:Herrskogstrand wrote:Han borde vara från nån Amerikansk Syd-Satat
och flyttade till Sverge nån gång på 60/70-talet
Negerjävel
Ta å klipp dig
Jag vill runka balle
Sunda åsikter
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
Figuren Roger Ballis
Jag tycker att han är lite svår att placera. Jag ser honom lite som överklass, men vet inte varför.
-
- Levertransplanterad
Figuren Roger Ballis
Vem vet, han kanske var nån sorts ledare för amerikanska nazister o han flyttade nog till Sverige då de svarta fick mer rättigheter i USA o som alla vet så gillar han inte svartaLångpanna wrote:Jag tycker att han är lite svår att placera. Jag ser honom lite som överklass, men vet inte varför.
-
- Levertransplanterad
Figuren Roger Ballis
Per Hummer wrote:Han sjunger även i dessa låtar:
Negerjävel
Ta å klipp dig
Jag vill runka balle
Sunda åsikter
Även dessa
Spela i Suncity(finns edast på legal video bootleg)
Samhället
och på Scetchen Alkoholistmisshandel från E.Hilter nr 2
-
- Levertransplanterad
Figuren Roger Ballis
Alkoholmisshandel har jag inte hört tidigareHerrskogstrand wrote:Även dessa
Spela i Suncity(finns edast på legal video bootleg)
Samhället
och på Scetchen Alkoholistmisshandel från E.Hilter nr 2
-
- Levertransplanterad
Figuren Roger Ballis
Har inte hört den hellerPer Hummer wrote:Alkoholmisshandel har jag inte hört tidigare
-
- Levertransplanterad
Figuren Roger Ballis
Kanske man får lära känna han bättre i den sketchen?Herrskogstrand wrote:Har inte hört den heller
-
- Levertransplanterad
Figuren Roger Ballis
finns även intervju med Roger Ballis på E Hitler nr 2
-
- Levertransplanterad
Figuren Roger Ballis
Undrar var man kan få tag på den kassetten?Herrskogstrand wrote:finns även intervju med Roger Ballis på E Hitler nr 2
-
- Levertransplanterad
Figuren Roger Ballis
Tror inte Roger Ballis va nån ledare, skulle nog hellre säga att hans far var dePer Hummer wrote:Vem vet, han kanske var nån sorts ledare för amerikanska nazister o han flyttade nog till Sverige då de svarta fick mer rättigheter i USA o som alla vet så gillar han inte svarta
-
- Levertransplanterad
Figuren Roger Ballis
Eftersom Roger Ballis sjunger på skånska i låten "Spela i Suncity" så verkar det som om han är bosatt någonstans i Skåne
-
- Levertransplanterad
Figuren Roger Ballis
Fast han har ju Tre olika Rröster,Per Hummer wrote:Eftersom Roger Ballis sjunger på skånska i låten "Spela i Suncity" så verkar det som om han är bosatt någonstans i Skåne
på MUH så pratar han Svengelska och på Sunda åsikter och Samhälet pratar en annan, och på Spela i Suncity pratar han Skånska
Last edited by herrskogstrand on 15 Feb 2011, 22:23, edited 1 time in total.
-
- Levertransplanterad
Figuren Roger Ballis
I MUH har han nog inte bott i Sverige så länge och bryter nog fortfarande på engelska med amerikansk accent. Sen i Sunda Åsikter och Samhället har han nog börjat lära sig att prata på svenska. I låten Spela i Suncity har han nog bott i Sverige ett bra tag och även lärt sig att prata på skånska så han flyttade nog till Skåne när han kom till SverigeHerrskogstrand wrote:Fast han har ju Tre olika Rröster,
på MUH så pratar han Svengelska och på Sunda åsikter och Samhälet pratar en annan, och på Spela i Suncity pratar han Skånska