Återutgavs Bonnatwist över huvud taget innan 1985

Allmän diskussion om Eddie Meduza
Post Reply
Långis

Post by Långis »

Fick en liten tankenöt av Overkill.
Har bonnatwist givits ut med alternativa omslag, förutom 1993 års utgåva?
Det som jag tidigare har angett som omslag på min sida finns det anledning att tvivla på.
Jag har också angett 1991 som återutgivningsår baserat på följande bild, men det duger nog inte som källa.
Ingen verkar tidigare ha sett denna utgåva och ingen av samlarna verkar äga exemplaret. Jag har ingen aning om var jag fick den ifrån. Nån som vet?
Image

Bilden på det andra omslaget finns på jockes sida:
http://swemusic.se/eddie/MC/bonna2.jpg

overkill
Levertransplanterad

Post by overkill »

Jag har aldrig sett kassetten med nått av de omslagen, bara paltens samt i Legal Bootleg boxen då men där hade ju inga av banden egna omslag.

Om nån har nån av dessa varianterna, plåta gärna så att man får se Image
Om de finns lär det ju vara mikroskopiskt små utgåvor vi snackar om. Omslaget på jockes sida, har ju samma bild som finns på baksidan av häftet som medföljde boxen. En gissning är att eddie kanske från början ville släppa Bonnatwist separat då alla låtarna förutom 2 var nyinspelade 1985. Han kanske hann få ut ett fåtal ex innan han bestämde sig för att bara ta med bandet enbart i boxen. Han gjorde ju även Hej Hitler samma år och kanske tyckte att att det räckte att sälja det separat. Han gjorde ju även Ain´t Got No Cadillac det året. Detta kan ju möjligen förklara omslaget på Jockes sida, men bilden i Långpannas inlägg vetifan..

Finns inte den i nån gammal reklambroshyr? det kanske inte är ett faktiskt omslag, utan bara nån bild som eddie totade ihop det året.
Last edited by overkill on 17 Mar 2011, 01:37, edited 1 time in total.
Post Reply