Jag kan ju bara kommentera att jag har inte missförstått en enda text som denna mannen gjorde.Overkill wrote:.. era jävlar.Så säger Eddie i slutet av låten De e gött å supa pojkar, på Raggare. Haha, klockren kommentar, vilket också ger lite trovärdighet att Raggare skulle släppts på LP. Dvs att det var tanken & avsikten, sedan blev ju så inte fallet. Men som sagt, det var nog meningen från början. Han brukar ju inte säga så på sina kassetter, så det låter som att detta var ämnat för en större publik varav en del missförstod Eddie´s texter (dvs en del av de "vanliga" skivköparna). De som köpte kassetterna hade nog inga problem med den biten
![]()
Några exempel på vad folk missförstår i hans texter vore en rolig grej kanskeMrRogerBallis wrote:Jag kan ju bara kommentera att jag har inte missförstått en enda text som denna mannen gjorde.
Alla texter som han har gjort,har en vettig innebörd.
Anser jag iallafall
Fast vi är ju vissa utvalda som fattar oss på ironin och hans humor och satir i sina texter ju.![]()
"Hej Hitler", "Mera brännvin" och "Fruntimmer ska en ha...." är några texter som folk har missförståttKukaspy wrote:Några exempel på vad folk missförstår i hans texter vore en rolig grej kanske![]()
På vilka förtjusande vis?Per Hummer wrote:"Hej Hitler", "Mera brännvin" och "Fruntimmer ska en ha...." är några texter som folk har missförstått
"Mera brännvin" handlar om faran med brännvin och om hur farligt det är att vara alkoholist, dock så har folk fått för sig att låten ska inspirera folk till att bara supa på bara för att det enbart har lyssnat på refrängen och inte på resten av låten, precis som låten "Heil Hitler"Kukaspy wrote:På vilka förtjusande vis?
Heil Hitler har jag läst att folk tror den är nazistisk bara för att det sjungs just "Heil Hitler", de har inte lyssnat på texten som är liksom ironisk mot nazismen.
Hur är det med de andra låtarna?
Skulle även säga att den också är en Anti-Vålds låtKukaspy wrote:På vilka förtjusande vis?
Heil Hitler har jag läst att folk tror den är nazistisk bara för att det sjungs just "Heil Hitler", de har inte lyssnat på texten som är liksom ironisk mot nazismen.