Missförstår ni den här texten är ni inte kloka...

Allmän diskussion om Eddie Meduza
Post Reply
overkill
Levertransplanterad

Post by overkill »

.. era jävlar. Image Så säger Eddie i slutet av låten De e gött å supa pojkar, på Raggare. Haha, klockren kommentar, vilket också ger lite trovärdighet att Raggare skulle släppts på LP. Dvs att det var tanken & avsikten, sedan blev ju så inte fallet. Men som sagt, det var nog meningen från början. Han brukar ju inte säga så på sina kassetter, så det låter som att detta var ämnat för en större publik varav en del missförstod Eddie´s texter (dvs en del av de "vanliga" skivköparna). De som köpte kassetterna hade nog inga problem med den biten Image
Last edited by overkill on 27 Jul 2011, 17:10, edited 1 time in total.
mrrogerballis
Obotlig alkoholist

Post by mrrogerballis »

Overkill wrote:.. era jävlar. Image Så säger Eddie i slutet av låten De e gött å supa pojkar, på Raggare. Haha, klockren kommentar, vilket också ger lite trovärdighet att Raggare skulle släppts på LP. Dvs att det var tanken & avsikten, sedan blev ju så inte fallet. Men som sagt, det var nog meningen från början. Han brukar ju inte säga så på sina kassetter, så det låter som att detta var ämnat för en större publik varav en del missförstod Eddie´s texter (dvs en del av de "vanliga" skivköparna). De som köpte kassetterna hade nog inga problem med den biten Image
Jag kan ju bara kommentera att jag har inte missförstått en enda text som denna mannen gjorde.
Alla texter som han har gjort,har en vettig innebörd.
Anser jag iallafall Image
Fast vi är ju vissa utvalda som fattar oss på ironin och hans humor och satir i sina texter ju. Image
ELN
Levertransplanterad

Post by ELN »

Ja visst är de en härlig kommentar som lite visar på att han verkligen vill visa att han ofta använder sig av ironi och omvänd psykologi Image
kukaspy
Glad amatör

Post by kukaspy »

MrRogerBallis wrote:Jag kan ju bara kommentera att jag har inte missförstått en enda text som denna mannen gjorde.
Alla texter som han har gjort,har en vettig innebörd.
Anser jag iallafall Image
Fast vi är ju vissa utvalda som fattar oss på ironin och hans humor och satir i sina texter ju. Image
Några exempel på vad folk missförstår i hans texter vore en rolig grej kanske Image
Evert Meduza
Levertransplanterad

Post by Evert Meduza »

Kukaspy wrote:Några exempel på vad folk missförstår i hans texter vore en rolig grej kanske Image
"Hej Hitler", "Mera brännvin" och "Fruntimmer ska en ha...." är några texter som folk har missförstått
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
kukaspy
Glad amatör

Post by kukaspy »

Per Hummer wrote:"Hej Hitler", "Mera brännvin" och "Fruntimmer ska en ha...." är några texter som folk har missförstått
På vilka förtjusande vis?

Heil Hitler har jag läst att folk tror den är nazistisk bara för att det sjungs just "Heil Hitler", de har inte lyssnat på texten som är liksom ironisk mot nazismen.

Hur är det med de andra låtarna?
Evert Meduza
Levertransplanterad

Post by Evert Meduza »

Kukaspy wrote:På vilka förtjusande vis?

Heil Hitler har jag läst att folk tror den är nazistisk bara för att det sjungs just "Heil Hitler", de har inte lyssnat på texten som är liksom ironisk mot nazismen.

Hur är det med de andra låtarna?
"Mera brännvin" handlar om faran med brännvin och om hur farligt det är att vara alkoholist, dock så har folk fått för sig att låten ska inspirera folk till att bara supa på bara för att det enbart har lyssnat på refrängen och inte på resten av låten, precis som låten "Heil Hitler"

Angående "Fruntimmer" så är låten en drift med så kallade "mansgrisar" som enbart ser kvinnor som sexobjekt, samtidigt så är det en dänga mot FI-feminister, fast folk har på grund av denna låt då fått för sig att Errol hatade kvinnor, vilket inte alls var fallet Image
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
herrskogstrand
Levertransplanterad

Post by herrskogstrand »

Kukaspy wrote:På vilka förtjusande vis?

Skulle även säga att den också är en Anti-Vålds låt
Last edited by herrskogstrand on 28 Jul 2011, 01:54, edited 1 time in total.
kukaspy
Glad amatör

Post by kukaspy »

Det känns som att man måste ta i en aning för att lyckas missförstå låtarna, alternativt göra det med vilje för att smutskasta vår käre Errols musik Image

För inte förskönar han supandet med exempelvis "Om vi råkar kola av får vi gratis sten och grav", det får ni hålla med om era jävlarrrrrrrrrrrrrr.

Nu ska jag slita mej i röven så jag kommer iväg till Hansen Racing fyfan.
Post Reply