Ozzman:
Elektronikprovare lät som ett sådant där jobb som jag slängde bort åren på.
Vilket är det absolut tråkigaste och dummaste jobb du har haft?
För min del så kvalificerar sig nog min tid på plantskola och på en korvfabrik som de absolut värsta.
Jag jobbade även en tid på en lunchrestaurang, det gick inte heller av för hackor när det gäller idiotiska och enfaldiga arbetsuppgifter. Eller vad sägs om biffstekning, diskplockning och polering av mässingsräcken?
Det värsta var dock inte arbetsuppgifterna eller den usla lönen, det värsta är att man förväntas vara glad och tacksam över att man får den stora äran att utöva skiten.
Pengar i dag
Moderator: hakan
-
- Levertransplanterad
Pengar i dag
Rockarn:
Hambugerkock/kassa är det i särklass sämsta jobb jag någonsin haft.
Mindervärdeskänslan när man står med en fånig pappmössa och måste förödmjuka sej inför white trash-familjerna och dela ut ballonger till deras äckliga feta ungjävlar går helt enkelt inte att beskriva i ord.
För att inte tala om hur kul det var på Lördagskvällarna när folk kom in fulla och DRYGA efter krogen och skulle ha en hamburgare, det var mången gång när man var bra sugen på att lägga en riktigt fet snorloska i burgarna innan man betjänade dom värsta idioterna.
Lönen tänker jag inte ens gå in på mer än att den var under alla skamgränsers moder.
Hambugerkock/kassa är det i särklass sämsta jobb jag någonsin haft.
Mindervärdeskänslan när man står med en fånig pappmössa och måste förödmjuka sej inför white trash-familjerna och dela ut ballonger till deras äckliga feta ungjävlar går helt enkelt inte att beskriva i ord.
För att inte tala om hur kul det var på Lördagskvällarna när folk kom in fulla och DRYGA efter krogen och skulle ha en hamburgare, det var mången gång när man var bra sugen på att lägga en riktigt fet snorloska i burgarna innan man betjänade dom värsta idioterna.
Lönen tänker jag inte ens gå in på mer än att den var under alla skamgränsers moder.
-
- Levertransplanterad
Pengar i dag
Ozzman:
Det där hamburgerjobbet är nog ett av de få skitjobben som jag inte har prövat på vilket är lite märkligt eftersom jag hade ett osvikligt väderkorn för dåligt betalda skitjobb.
Men jag hade nog inte klarat av det. Hade fått stora skälvan av att stå exponerad vid en jävla kassa.
När vi ändå pratar hemska jobb, det värsta jag skulle kunna tänka mig vore nog att jobba som fiskare. Fy fan för att stå ute på något kallt, blåsigt, deprimerande svenskt jävla hav och med köldstela och valhänta händer hala upp en massa slemmig jävla fisk.
Mekanisk verkstad verkar också hemskt. Tänk rost, olja, damm, stålflisor, svetstuber som kan explodera, en massa märkliga delar som man ska försöka montera ihop med ännu märkligare delar.
Tänk blåställ, halvidioter till arbetskamrater som har snus som hobby, slammer, bonk, klang, tinnitus och ständiga helgfyllor bara för att glömma den kommande måndagen.
Pappersbruk (hur intressant kan det vara med valsar, superkalandrar och sodapannor?), bonne (lera och skit!), snickare (flisor i händerna!) och lärare verkar också suga stor kuk.
Det där hamburgerjobbet är nog ett av de få skitjobben som jag inte har prövat på vilket är lite märkligt eftersom jag hade ett osvikligt väderkorn för dåligt betalda skitjobb.
Men jag hade nog inte klarat av det. Hade fått stora skälvan av att stå exponerad vid en jävla kassa.
Fan vet om inte jag hade gjort det!det var mången gång när man var bra sugen på att lägga en riktigt fet snorloska i burgarna innan man betjänade dom värsta idioterna.
När vi ändå pratar hemska jobb, det värsta jag skulle kunna tänka mig vore nog att jobba som fiskare. Fy fan för att stå ute på något kallt, blåsigt, deprimerande svenskt jävla hav och med köldstela och valhänta händer hala upp en massa slemmig jävla fisk.
Mekanisk verkstad verkar också hemskt. Tänk rost, olja, damm, stålflisor, svetstuber som kan explodera, en massa märkliga delar som man ska försöka montera ihop med ännu märkligare delar.
Tänk blåställ, halvidioter till arbetskamrater som har snus som hobby, slammer, bonk, klang, tinnitus och ständiga helgfyllor bara för att glömma den kommande måndagen.
Pappersbruk (hur intressant kan det vara med valsar, superkalandrar och sodapannor?), bonne (lera och skit!), snickare (flisor i händerna!) och lärare verkar också suga stor kuk.
-
- Levertransplanterad
Pengar i dag
Rockarn:
Fiskare är nog ett jobb som jag skulle tycka var rätt ok. Jag har i bland tänkt sadla om och försöka hitta något utomhusjobb. Jag tycker också om att vara på sjön så jobb som fiskare skulle jag nog kunna trivas rätt bra med.
Fiskare är nog ett jobb som jag skulle tycka var rätt ok. Jag har i bland tänkt sadla om och försöka hitta något utomhusjobb. Jag tycker också om att vara på sjön så jobb som fiskare skulle jag nog kunna trivas rätt bra med.
-
- Site Admin
Pengar i dag
Ett utomhusjobb vore nog skönt ibland, men på dessa breddgrader så är det ju ofta sånt skitväder, så jag tror man ganska snabbt skulle lessna.
-
- Levertransplanterad
Pengar i dag
on 06/20/2005 at 14:58:01, Jungbacka Erik wrote:Ett utomhusjobb vore nog skönt ibland, men på dessa breddgrader så är det ju ofta sånt skitväder, så jag tror man ganska snabbt skulle lessna. [/quote]
Möjligen ja.
Ok då, förtydligande behövs. jag skulle gärna jobba som fiskare i medelhavet
Möjligen som pistvkt i Svartlien, dom verkar inte jobba i hjäl sej
Möjligen ja.
Ok då, förtydligande behövs. jag skulle gärna jobba som fiskare i medelhavet

Möjligen som pistvkt i Svartlien, dom verkar inte jobba i hjäl sej

-
- Levertransplanterad
Pengar i dag
Utomhusjobb? Nä fy fan! Jag HATAR verkligen att vara utomhus. Hatar!
Ett riktigt mardrömsjobb som jag glömde hade nog varit skogvaktare. Fy fan för att gå omkring i den kalla och dystra svenska naturen och vara ständigt förföljd av flugor, myggor, kläggar och getingar.
Lägg därtill mörkret, depressionen, blötan, leran och tristessen. BLÄ!
Ett riktigt mardrömsjobb som jag glömde hade nog varit skogvaktare. Fy fan för att gå omkring i den kalla och dystra svenska naturen och vara ständigt förföljd av flugor, myggor, kläggar och getingar.
Lägg därtill mörkret, depressionen, blötan, leran och tristessen. BLÄ!
-
- Levertransplanterad
Pengar i dag
on 06/20/2005 at 22:44:39, GammalHardrockare wrote:Utomhusjobb? Nä fy fan! Jag HATAR verkligen att vara utomhus. Hatar!
Lägg därtill mörkret, depressionen, blötan, leran och tristessen. BLÄ! [/quote]
Ännu ett jobb som jag skulle tycka var intressant.
En gång i tiden funderade jag faktiskt på att läsa till marinbiolog med inriktning på fiskodling och dylikt. Jag insåg dock att pengarna inte kunde motivera att ta studielån.
Lägg därtill mörkret, depressionen, blötan, leran och tristessen. BLÄ! [/quote]
Ännu ett jobb som jag skulle tycka var intressant.
En gång i tiden funderade jag faktiskt på att läsa till marinbiolog med inriktning på fiskodling och dylikt. Jag insåg dock att pengarna inte kunde motivera att ta studielån.