Nästan tomma kethupflaskor
Moderator: hakan
Självklart måste vi ha en diskution om det. Hur gör nu när flaskorna nästan är tomma? Slänger nu dem, eller försöker ni få ut det sista?
Skitarna ska va' lika långa i år
Jag skakar som fan för att få ut det sista.
Självklart,man är ju inte gjord av pengar 

-
- Site Admin
Man tar tag i flaskans botten och snurrar runt hela armen i ett satans tempo så G-krafterna tvingar ut den sista droppen. När man tror att flaskan är helt tom, tappar man ca 1 dl. vatten i den och skakar om. Då får man ytterligare några droppar ketchup ur flaskan, men då är den tom 

Då blir det en vattnig ketschup om du blandar med vatten.
Jag skakar tills det är slut i mitt tyckte, då tar jag nästa flaska.
Jag skakar tills det är slut i mitt tyckte, då tar jag nästa flaska.
-
- Levertransplanterad
Jag ställer den upp och ner i kylen så har ketchupen runnit ner till nästa gång jag behöver ketchup.
Ett bra tips för att få ur det sista är att ställa den uppåner i Micron några få sek.
-
- Levertransplanterad
Måste erkänna att ketchup är inte riktigt min grej. Jag älskar snabbmakaroner och kan glufsa i mig baljor men jag föredrar smör istället, och så massor med salt och lite svartpeppar. Alternativt bernaisesås eller brunsås. Eller varför inte gräddsås?
På korv har jag skånsk senap. På hamburgare har jag ost och gärna legymsallad eller bernaisesås. Aldrig dressing.
På korv har jag skånsk senap. På hamburgare har jag ost och gärna legymsallad eller bernaisesås. Aldrig dressing.
Jag är försiktig med kethupen, men när det börjar närma sig slutet (inte för mig, utan ketchupen) så frösöker jag klämma ur så mycket som möjligt. Det har hänt att jag nån gång skurit upp flaskan och rensat den med en kniv...
Precis så gör jag!Jungbacka Erik wrote:Man tar tag i flaskans botten och snurrar runt hela armen i ett satans tempo så G-krafterna tvingar ut den sista droppen.
-
- Levertransplanterad
Då gäller det jävlar i mej att korken sitter ordentligt fast annars blir det inte kul i köket.Jungbacka Erik wrote:Man tar tag i flaskans botten och snurrar runt hela armen i ett satans tempo så G-krafterna tvingar ut den sista droppen.
Jag gjorde så i skolan en gång, med en flaska utan kork. Det blev en redig fläck på golvet. Jag tänkte torka upp det, men en i min klass hindrade mig och sa: "Varje gång man ger ett handtag gör man någon arbetslös".
-
- Levertransplanterad
Heinz eller så får det va...
Men till frågan; det sista sköljes ur med hjälp av mjölk och hälles över den puttrande lök- och köttfärsblandningen. Sedan ska vitlöken och chillin i.´.. mmmm
Men till frågan; det sista sköljes ur med hjälp av mjölk och hälles över den puttrande lök- och köttfärsblandningen. Sedan ska vitlöken och chillin i.´.. mmmm