jag spelar in egna låtar på datorn, försöker lära mig spela gitarr, men det går bannemig sakta,annars kan jag inte spela ett endaste riktigt instrument....
Kan nämna att den hemmabrända skivan jag gett ut har nått stor framgång här hemma i byn och jag är redit trött på att höra den nu...
Annars har jag ingen direkt framgång att skryta med.... jo, mitt alter ego är med i Tunnan&Morotens nya video, men det talar vi tyst om, han försöker nämligen vara lite diskret...
ozzman wrote:Jag brukar spela skinnflöjt.
Fast inte i något band utan mest solo, det är förbannat svårt att boka konserter
Skinnflöjtssolister finns det gott om. Däremot är det ganska sällsynt med skinnflöjts-ensambler. Det finns grupper som spelar tillsammans, men dom brukar tyvärr inte få uppträda på allmän plats
Jag har spelat i band, och spelar gitarr och keyboard, men tiden räcker inte till längre Jag har funderat på att köpa en mungiga. Jag hittade såna i en affär för 5 EUR. st.
Munspel är ett roligt instrument som jag spelar. Är fortfarande efter några år halvtaskig på det, men jag kan iallafall böja tonerna... som jag tränade för att få till det!
5 euro för en mungiga låter lite dyrt, tycker jag. Jag köpte en i den lokala musikaffären för 25 spänn. Också det är ett himlans roligt instrument...
Spekpanna wrote:5 euro för en mungiga låter lite dyrt, tycker jag. Jag köpte en i den lokala musikaffären för 25 spänn. Också det är ett himlans roligt instrument...
Det är kanske lite dyrt, men det var första gången jag såg en i en affär. Dom kanske är vanligare i Sverige.
Kan du inte skriva ut tabulaturen till skinnbanjon också om du har möjlighet .Själv spelar jag trummor i ett coverband.Spelar mest ute på motorcykelklubbar,spelar allt från 50tal till sent 80tal men då i hårdrockstappning.Nån som vill vara roadie? jag var hemma kl 05:00 i går morse.Det tär på en gammal göbbe som mig. / Mats
on 06/06/2005 at 23:07:02, GM wrote:Jag vet tyvär inte hur man skriver trummtabulaturer, bara till bas och gitarr.
För du menade väll trummor när du skrev skinnbanjo? [/quote]