Grilla inte bacon !!!
Moderator: hakan
-
- Site Admin
Grilla inte bacon !!!
I går då jag grillade kom jag på den ljusa idén att lägga bacon på grillen. Bacon består av 99 % fett, och fett brinner, men det tänkte jag inte på då. Jag hann rada ut alla baconskivor på grllen innan dom första lågorna började synas. Fettet droppade ner på kolet och fattade eld. Då jag fattat vad som höll på att hända skulle jag ta bort baconskivorna av grillen, men då hade dom bränt fast sig i gallret och var omöjliga att få loss. Fick springa in efter en stor kniv, och skrapa loss skivorna, medan lågorna stod höga ur grillen och röken spred sig över radhusområdet. 

Grilla inte bacon !!!
Ja,det var ju otroligt dumt. Fast å andra sidan så är du ju bra på Luffarschack 

-
- Levertransplanterad
Grilla inte bacon !!!
Bacon grillas med fördel om partier om max 3-4 skivor, och blir då alldeles förträffliga att lägga på en nedostad burgare. 

-
- Levertransplanterad
Grilla inte bacon !!!
Som tur är så äter vi inte griskött i min familj!
-
- Site Admin
Grilla inte bacon !!!
Eller kanske judar? Dom äter visst heller inte griskött, om jag inte missminner mig.
-
- Levertransplanterad
Grilla inte bacon !!!
Skämtade bara! Jag ville bara kolla in spekulationerna lite. 
Jag äter nog gris, i korv och hamburgare så är det väl allt möjligt vad jag vet.

Jag äter nog gris, i korv och hamburgare så är det väl allt möjligt vad jag vet.