Möte med Meduza
Möte med Meduza
Här hade jag tänkt att vi skulle dela med oss av minnen och historier , kanske någon här träffade Eddie himself någon gång, varit hemma hos Eddie eller känner någon som varit med om något kul i samband med att ha träffat herr Meduza.
Jag tänkte bidra med ett par rejält roliga saker jag läste i en Aktuell Rapport. Nummer 18 - 2002.
"Fotograf Robert från Falköping hade träffat Eddie förut och drog lite anekdoter på väg till intervjun:"
"En gång hade jag en stor fyllefest hemma hos mig. Några kompisar kom fram till mig och berättade att det satt en konstig gubbe i ett hörn och drog långa monologer om " slidans djup". Det visade sig vara Meduza himself. "
En annan kille , en musiker, berättar om sitt möte med Eddie i en skivstudio.
" Eddie satt på muggen jävligt länge, men kom till slut ut och då sade han : "Det är gött att skita pöjkar! " Och sedan sade han inget mer.
Där stod vi som ett gäng frågetecken.... "
Jag tänkte bidra med ett par rejält roliga saker jag läste i en Aktuell Rapport. Nummer 18 - 2002.
"Fotograf Robert från Falköping hade träffat Eddie förut och drog lite anekdoter på väg till intervjun:"
"En gång hade jag en stor fyllefest hemma hos mig. Några kompisar kom fram till mig och berättade att det satt en konstig gubbe i ett hörn och drog långa monologer om " slidans djup". Det visade sig vara Meduza himself. "
En annan kille , en musiker, berättar om sitt möte med Eddie i en skivstudio.
" Eddie satt på muggen jävligt länge, men kom till slut ut och då sade han : "Det är gött att skita pöjkar! " Och sedan sade han inget mer.
Där stod vi som ett gäng frågetecken.... "
-
- Site Admin
Möte med Meduza
Har kanske inte träffat Eddie på det viset men jag fick sjunga mera brännvin i hans mikrofon, då han agerade allsångsledare på en spelning. Det kanske låter banalt men det var en stor upplevelse för mig 

-
- Levertransplanterad
Möte med Meduza
Jag träffade honom för några år sedan när han hade en spelning uppe i Värmland, i Kil närmare bestämt. Han hade ett nytt kompband därifrån "Heatland Rockers" har jag för mig att de kallades och det var genom dem som jag fick träffa legenden himself.
Han satt på ett hotellrum i bara kalsongerna och var dyngrak, ungefär i samma tillstånd som mig. Det blev inte mycket sagt kan jag säga och jag minns inte riktigt hur det kom sig att jag följde med till hans rum överhuvudtaget.
För övrigt så var det en misslyckad kväll, jag blev för full och somnade ifrån spelningen, när jag vaknade så hade någon knyckt min jacka och jag hade ingenstans att sova.
Han satt på ett hotellrum i bara kalsongerna och var dyngrak, ungefär i samma tillstånd som mig. Det blev inte mycket sagt kan jag säga och jag minns inte riktigt hur det kom sig att jag följde med till hans rum överhuvudtaget.
För övrigt så var det en misslyckad kväll, jag blev för full och somnade ifrån spelningen, när jag vaknade så hade någon knyckt min jacka och jag hade ingenstans att sova.
Möte med Meduza
Haha. Klockrent.
Vilket år var det tror du?

-
- Levertransplanterad
Möte med Meduza
Jag tror att det var 00 eller 01 men jag är inte helt säker.
Möte med Meduza
Ni som har träffat Errol, visst var det han som var Eddie Meduza? Enligt Palle på Lofbergs forum så var det en neger som har spelat in allt och Errol var bara en imitatör.
Skitarna ska va' lika långa i år
-
- Levertransplanterad
Möte med Meduza
UY:
Det där är en ren provokation! Överväg polisanmälan för förtal!
Det där är en ren provokation! Överväg polisanmälan för förtal!
Möte med Meduza
Ok, då vet jag. Negern finns inte. Vore ganska skumt om en neger hade skrivit "Negerjävel".
Möte med Meduza
Negerjävel spelade dom i radio en gång i ett debattprogram om främlingsfientlighet. Det var en MYCKET brusig kopia och man hörde knappt vad Errol sjöng.
En kompis till mig äger en av de få kassetter som Negerjävel var med på innan Eddie ångrade sig och tog bort låten/drog in resterande exemplar.
En kompis till mig äger en av de få kassetter som Negerjävel var med på innan Eddie ångrade sig och tog bort låten/drog in resterande exemplar.
Möte med Meduza
Det var som fan. Vet du vad det var mer för låtar på det bandet?GrovSnus wrote:Negerjävel spelade dom i radio en gång i ett debattprogram om främlingsfientlighet. Det var en MYCKET brusig kopia och man hörde knappt vad Errol sjöng.
Möte med Meduza
Det ska jag kolla upp. Han bor nämligen i samma trapp som jag.
Möte med Meduza
grovsnus..
jag kanske skulle kunan få låtlistan till min hemsida...
Saknar nämligen den
jag kanske skulle kunan få låtlistan till min hemsida...
Saknar nämligen den
-
- Levertransplanterad
Möte med Meduza
Hellboy:
Jag tror att du stavade rätt!
Jag tror att du stavade rätt!

Möte med Meduza
Har en kompis vars mor har varit tillsammans med Eddie Meduza, aningens mer intimt än att åka bil med honom 
Får du fram någon låtlista grovsnus?

Får du fram någon låtlista grovsnus?
-
- Levertransplanterad
Möte med Meduza
Att någon annan än Eddie själv skulle ha gjort och framfört alla låtar och sketcher låter minst sagt absurt.
Det är ju bara och titta på DVD:n från "Gröna Lund". Visst är inte kameramannen den alra bästa, men det kan bara vara EN man, som står och skriker på scen.
Har förresten någon en aning om vem VERA är på nyaste skivan? Har aldrig hört talas om henne.
Det är ju bara och titta på DVD:n från "Gröna Lund". Visst är inte kameramannen den alra bästa, men det kan bara vara EN man, som står och skriker på scen.

Har förresten någon en aning om vem VERA är på nyaste skivan? Har aldrig hört talas om henne.