Handen på hjärtat: Vad gör ni egentligen på helgerna? Jag menar, det verkar som om många av oss fortfarande lever kvar en smula i åttiotalet, eller gör vi verkligen det? Är det inte som så att vi ibland lever i en illusion av att fortfarande vara unga och att vi inbillar oss att vi fortfarande har samma behov och värderingar?
Det har vi inte och de flesta av oss lever nog rätt så tråkiga liv men vi gör det för att vi har valt det! Vi vill såsa framför våra datorer, sova framför våra widescreens, gotta oss åt våra bankkonton och ägna oss åt våra hobbies som säkert skulle få vilken tonåring som helst att idiotförklara oss och lova sig själv att aldrig bli sådan.
Vi gav oss själva dessa löften när vi - någon sällsynt gång - råkade komma i närheten av en otäck och döende trettio-fyrtioåring. Dessa löften som jag själv gav mig har jag inte glömt och ibland så måste jag medge att jag får lite dåligt samvete när jag ideligen kommer på mig själv med att bryta dessa löften.
Men jag är inte ensam om detta, vi är inte nitton eller tjugotre längre och det är på både gott och ont. För det mesta så sitter jag hemma i lägenheten och lever den mätta medelålders mannens liv.
Men ibland så flyger fan i mig! Då försöker jag verkligen att leva igen!
I helgen försökte jag ännu en gång glömma bort att jag var fyrtio år bestämde mig för att försöka delta i min stads årliga sommarfestival (Fjordfestivalen). Det blev som vanligt fast värre. Naturligtvis blev det inget deltagande från min sida, jag stod som vanligt vid sidan om och tittade på som den dyngraka iaktagare jag alltid blir när jag försöker att vara en glad och berusad deltagare i något.
Folk passerade förbi mig, antingen var de unga, vackra och glada och jag hatade dem. Eller också var de i min ålder och ja, de var pinsamma och patetiska - precis lika pinsamma som jag själv!
När jag var ung så tyckte jag att jämnåriga och berusade människor i min närhet var oerhört jobbiga men jag hade bot på detta: "Det kvittar hur fulla de blir, jag blir ändå alltid fullast!"
Sade jag och jag levde efter denna devis. Idag kan jag dessvärre säga: "Det kvittar hur pinsamma människor blir i min egen ålder, jag blir ändå alltid pinsammast!"
Jag tror inte att jag har druckit mig så full att jag har spytt sedan jag var tjugofem år men just denna kväll var jag naturligtvis tvungen att återuppta denna gamla sed.
Stod inne på något festivalområde, troligen var det någon känd dagispopgrupp som spelade för jag hade betalat inträde som verkade ha gått på hutlösa hundra spänn! I alla fall så hade jag något jävla festivalarmband runt armleden (vad hände med de gamla hederliga stämplarna?) och det saknades en hundring i plånboken.
I vanliga fall så brukar jag ha med mig en plunta med brännvin när jag går ut men just denna kväll så hade jag lyckats få med mig en hel halvlitersflaska med sprit. Jag lovar, det behövdes inte men just då så tyckte jag att jag var nästintill nykter med tanke på att jag fortfarande kunde göra mig någorlunda förstådd hos den främmande kvinna som stod intill mig och som jag tydligen hade träffat någonstans, gud vet var? Eftersom jag ville få lite mer fart på konversationen så tyckte jag därför att det var en alldeles utmärkt idé att försöka hälla i mig denna halvflaska så fort jag kunde.
Dessvärre så var jag en smula indiskret så att säga. Jag han inte mer än dricka några klunkar förräns några bastanta vakter dök upp och ledde mig mot utgången.
Resten av kvällen så yrade jag runt på gatorna som en herrelös hund, ensam såklart. Till slut så kantrade hela världen och jag spydde i en papperspelle. Och på mina skor. Det märkte jag dock inte förrän nästa morgon.
Sedan så gick jag hem och lade mig. Då var klockan tio på kvällen. Senare än så är det sällan som det blir för mig numer...
Så blir det när jag försöker att slita mig från datorn och min lägenhet numer och därför så föredrar jag nog lugna helger tillsammans med mina fyrtio år som sitter någonstans i ett dammigt hörn och bara väntar på att hoppa upp på mina axlar och tynga ned mig så fort som jag försöker att ha lite kul.
Eller är det egentligen så kul? Är det inte som så att detta som jag försökte återuppleva var kul när man var tjugo år?
Så vad tycker ni är kul att göra på helgerna idag? Hur ser er drömhelg ut?
Var ärliga nu grabbar!
Vad gör ni EGENTLIGEN på helgerna?
Moderator: hakan
-
- Levertransplanterad
Last edited by gammalhardrockare on 02 Aug 2005, 00:00, edited 1 time in total.
Tja,ungefär som din tror jag.....förutom sexet då,som ju jag vill ha
annars så: Bra film,Pizza och lugn och ro samt ett par pilsner.

-
- Levertransplanterad
Glömde att beskriva min drömhelg:
Pan-pizza, bra filmer, internetsurfande, bra bok, en tur med bilen och sex med någon av dessa kvinnor:
http://www3.xfreehosting.com/fetish/der ... iewiec.htm
http://www.bigtits-pictures.com/pinupfiles05/
Pan-pizza, bra filmer, internetsurfande, bra bok, en tur med bilen och sex med någon av dessa kvinnor:
http://www3.xfreehosting.com/fetish/der ... iewiec.htm
http://www.bigtits-pictures.com/pinupfiles05/
-
- Levertransplanterad
På fullaste allvar så finns det bara tre alternativ för mig. Endera så jobbar jag, eller så krökar jag med polarna. Alltid hårdrock eller Dead Kennedys och sånt på stereon, flickvänner gör sig inte besvär med att byta musik. Acceptera eller dra! Om vintrarna brukar jag alltid åka på MoDo:s hemmamatcher och är dessa på en helg så åker jag dit och krökar. Man är ju vuxen student, så jag har fått en ungdomlig frisläng på några år och kan fortfarande leva det gamla hårdrockslivet. Men satan så jobbigt det är med bakfyllorna nu för tiden.
I helgen drog man en riktig praktfylla. Var upp på Storsjöyran på lördagen för att kröka med lite polare jag inte träffat på länge och kolla in Turbonegro. Det gick käpprätt åt helvete, alltså Turbonegro. Hur kan man lägga en konsert 01.30? Vid den tiden hade man lyckats smälla av och vaknade inte förrän vid 3 snåret, liggandes på några stolar inne på Mittuniversitetet! Men det började bra i alla fall, med ett sjysst hugg och en trevligt fest. Men man sumpade hugget (vilket jag är jävligt tacksam för idag då det hade komplicerat en del saker å det väldigaste
) och blev så jävla full att man såg någon låt med The Ark. Som tur var spelade Torten Flink lite senare så på något sätt jämnade det hela ut sig.
En perfekt helg kan vara en tur till nån fjällort med ett väl sammansatt gäng. Skidor och fylla är en fin kombination. Det kan vara ett jävla drag i Åre, om man bara står ut med alla brat´s. Att dra iväg på en konsert är ett annat perfekt sätt att tillbringa en helg. Har man brud kan det även vara trevligt att bara dega med lite film. Men det får inte bli för ofta.
I helgen drog man en riktig praktfylla. Var upp på Storsjöyran på lördagen för att kröka med lite polare jag inte träffat på länge och kolla in Turbonegro. Det gick käpprätt åt helvete, alltså Turbonegro. Hur kan man lägga en konsert 01.30? Vid den tiden hade man lyckats smälla av och vaknade inte förrän vid 3 snåret, liggandes på några stolar inne på Mittuniversitetet! Men det började bra i alla fall, med ett sjysst hugg och en trevligt fest. Men man sumpade hugget (vilket jag är jävligt tacksam för idag då det hade komplicerat en del saker å det väldigaste

En perfekt helg kan vara en tur till nån fjällort med ett väl sammansatt gäng. Skidor och fylla är en fin kombination. Det kan vara ett jävla drag i Åre, om man bara står ut med alla brat´s. Att dra iväg på en konsert är ett annat perfekt sätt att tillbringa en helg. Har man brud kan det även vara trevligt att bara dega med lite film. Men det får inte bli för ofta.
-
- Levertransplanterad
Lumberjack:
Ja, jobba på helgerna är ett jävligt bra alternativ! Dessvärre så är mitt jobb bara 7-4 vardagar men får jag bara fast anställning så ska jag börja leta extrajobb på helgerna.
Gud vet vad men jag kan tänka mig va fan som helst som trappstädning och liknande. Sådana verkar ju behövas lite då och då.
Eller fan vet förresten...? Något annat borde väl finnas?
Ja, jobba på helgerna är ett jävligt bra alternativ! Dessvärre så är mitt jobb bara 7-4 vardagar men får jag bara fast anställning så ska jag börja leta extrajobb på helgerna.
Gud vet vad men jag kan tänka mig va fan som helst som trappstädning och liknande. Sådana verkar ju behövas lite då och då.
Eller fan vet förresten...? Något annat borde väl finnas?
-
- Levertransplanterad
Jobba på helgerna är kanon om man kan välja sina helger, annars så suger det. Men det är fina pengar när kuvertet dimper ner.
To flip some burgers at McDonald´s is pherheps a good job for an old hardrocker.
To flip some burgers at McDonald´s is pherheps a good job for an old hardrocker.

Ronka