John Norum
John Norum
Hejsan! Jag är ett stort fan av John Norum och har under åren samlat på mig lite alster med honom .Så idag stod jag och snackade lite Eddie med en arbetskamrat på firman och han nämde att Norum hade medverkat på någon skiva med Eddie,tror det var nån live Lp.Antar att någon här på forumet vet vilken skiva/kasett det är. Tackar på förhand ! / Mats
John Norum
1978 kom första singeln "Punkjävlar", med en 14-årig John Norum, (Europe), på sologitarr, och året efter kom LP:n "Eddie Meduza & The Roaring Cadillacs". Eddie Meduzas trummis Thomas Witt var tillsammans med Johns mamma och tyckte att grabben som var riktigt duktig på gitarr redan då , skulle medverka på plattan! John Norum medverkar oxå på live-plattan Eddie Meduza & The Roaring Cadillacs LIVE - Dåren e lös.
Någon gång 1978 startade John ett band som kallade sig för WC och kom i kontakt med Joakim Larsson, mer känd som Joey Tempest. Larsson övertalades att sjunga i bandet och de bytte senare namn till Force. Force bytte senare namn till det som kom att bli Europe. De vann rock-sm 1982 och debutplattan med Europe släpptes 1983.
Min personliga favorit med John Norum är Love is meant to last forever.
Någon gång 1978 startade John ett band som kallade sig för WC och kom i kontakt med Joakim Larsson, mer känd som Joey Tempest. Larsson övertalades att sjunga i bandet och de bytte senare namn till Force. Force bytte senare namn till det som kom att bli Europe. De vann rock-sm 1982 och debutplattan med Europe släpptes 1983.
Min personliga favorit med John Norum är Love is meant to last forever.
-
- Levertransplanterad
John Norum
Varför hoppade John Norum av Europe när de äntligen hade slagit igenom? Jag har hört att han tyckte att utseendefixeringen blev för stor, att de mjäkade till sig och att han ville satsa mer på rocken. Stämmer det?
-
- Site Admin
John Norum
Jag har också hört att han ville spela lite hårdare rock. Vette fan om hans skiva var så mycket hårdare?
-
- Levertransplanterad
John Norum
Jungbacka-Erik:
Nä, det stämmer nog. Han fick väl någon halvhit med låten "Let me love you" eller vad den nu hette? Mer blev det väl aldrig vilket var lite synd.
Nä, det stämmer nog. Han fick väl någon halvhit med låten "Let me love you" eller vad den nu hette? Mer blev det väl aldrig vilket var lite synd.
-
- Levertransplanterad
John Norum
Det har nog aldrig gått någon nöd på den gamle exilnorsken. Som alla andra som klara av att dra ett inte allt för meckigt gitarrsolo har han släppt skivor med jämna mellanrum och hystat in till bröfödan. Japan är en fin avsättningsmarknad för alla gamla strängbändare. Nu är han väl ute på vägen igen med Europe som släppt en platta, faktiskt ganska hygglig om ni frågar mig.
-
- Levertransplanterad
John Norum
Lumberjack:
Å fan! Så du rekommenderar alltså den nya plattan med Europe?
Å fan! Så du rekommenderar alltså den nya plattan med Europe?
John Norum
Hörde en låt,mycket råare än förr men ändå skräp........
-
- Levertransplanterad
John Norum
Rex:
Ja det kunde man ju ge sig fan på...
Ja det kunde man ju ge sig fan på...

John Norum
Är ju bara min åsikt.....du får väl lyssna.
John Norum
Jag har bara hört några låtar från den nya skivan dom är skitbra!!(låter inte som Europe,men dom är kanon)Har laddat hem skivan,men har inte hunnit lyssna igenom den ännu
Europe och John Norum var mina största idoler i slutet av 80-talet(särskilt låten Love is meant to last forever).Den skivan spelades flitigt.Jag får nog släpa ner den från vinden och lyssna och bli lite nostalgisk 

-
- Levertransplanterad
John Norum
Sunny:
Rock the night och Open your hart (Den sista versionen) var mina favoriter!
Rock the night och Open your hart (Den sista versionen) var mina favoriter!
John Norum
Vilken låt är Open your hart
......Skämt åsido Open your heart och dreamer var ju helt klart dom bästa balladerna som dom gjorde(tom jag blir nostalgisk när jag hör dom,många minnen till dom låtarna
)

John Norum