... När min musiklärare (skolämnet musik alltså) berättade lite om när dom spelade in Silver Wheels. Jo, dom var du i någon studio, på dagen var det och nu vet jag inte riktigt hur det går till när musikerna får lära sig låtarna av den som skrivit dom, men Errol gjorde på så sätt att han helt sonika satte sig bakom trummorna och sa väl i princip så här ska du spela, och upprepade sedan samma procedur för dom andra musikerna med deras instrumment. Sedan så lämnade Errol lokalen för att dom skulle få träna på låtarna.
Nu har jag inte helt 100% på att jag minns rätt men något liknande var det.
Kom just bara att tänka på...
Last edited by elo on 11 Oct 2005, 00:26, edited 1 time in total.
Stämmer, han medverkar på någon Motorock också (eller vad dom heter)GM wrote:Vad roligt det skulle vara att få spela med Eddie på någon av hans skivor, tyvärr är han ju död nu
Elo: Din musiklärare, är det han Markku Grönholm (Eller vad han nu heter), för han var väl med på Värstinghits också?
Apropå inget (eller lite detta iallafall) så kom jag att tänka på en kille som hette Tomas Ljungqvist som var med och producerade en del skivor, bland annat "West a fool away".
Han hade en studio här i Östersund och jag har enligt ryktesvägen hört att i den studion fann en del outgivna demotaper som han producerade åt Eddie.
Tyvärr avled Tomas för något eller några år sen och studion verkar ha slagit igen...
Undrar var dessa taper ligger nu...
Han hade en studio här i Östersund och jag har enligt ryktesvägen hört att i den studion fann en del outgivna demotaper som han producerade åt Eddie.
Tyvärr avled Tomas för något eller några år sen och studion verkar ha slagit igen...
Undrar var dessa taper ligger nu...
Last edited by Långis on 12 Oct 2005, 20:50, edited 1 time in total.
Antagligen hos bävern...Spekpanna wrote:Undrar var dessa taper ligger nu...
Skitarna ska va' lika långa i år
nja, jag tror inte det. Taperna tillhörde ju denna Tomas och jag tror inte Bört var medveten om att de fanns....
Man kanske skulle ta och luska ut detta påe gen hand?
Man kanske skulle ta och luska ut detta påe gen hand?
Det ska du göra. Sen kan du väl ge en kopia till mig? 

Skitarna ska va' lika långa i år
Kom ihåg vems tråd det är 

Last edited by elo on 13 Oct 2005, 20:26, edited 1 time in total.