Eddie Meduzas finaste låt?

Allmän diskussion om Eddie Meduza
Post Reply
E-M
Levertransplanterad

Post by E-M »

Jag vet inte vilken jag tycker Image men If I'm a fool e riktigt fin ballad, errol har gjort så många mästerverk svårt att välja
elo
Periodare

Post by elo »

EddieMeduza wrote:Jag vet inte vilken jag tycker Image men If I'm a fool e riktigt fin ballad, errol har gjort så många mästerverk svårt att välja
Lägg till Just Like An Eagle som röstningsalternativ (har inte hört alla så jag vet inte vilken jag ska rösta på, måste lyssna på dom först)
uy
Levertransplanterad

Post by uy »

Det här var svårt. Jag får återkomma när jag har lyssnat igenom låtarna.
Skitarna ska va' lika långa i år
retepnoslack
Levertransplanterad

Post by retepnoslack »

Jag röstade på "Love's on the run", men jag har faktiskt inte hört den sistnämnda. Det är också svårt och generalisera sej till endast EN. det är t.o.m. svårt, att skriva ner de TIO finaste.

"I don't love you anymore", har jag t.ex. alltid gillat. Det var en utav de första låtarna jag hörde med Eddie.

"Like a Cherokee", har också en viss känsla. Även "I'm going home to Oklahoma" ifrån samma skiva.

"Just like an Eagle", är också underbar. Också lite indiankänsla över. "Lille Ragdoll", "When I'm crying, I'm crying in my pillow".

Därefter har vi ju alla svenska låtarna också: Ingen plockar en maskros, Flickan i huset mitt emot, Adjö, Åskafällalund, Säg ingenting till Susanna, Födelsedagstårtan, Hallå Louise, Bara lite solsken, Evert(Jo, den tycker jag också är fin. Speglar vänskap, tycker jag) och Trösta mig. Sedan har vi ju "Tommy hade en cadilac", innan han ballar ur, på slutet. Image
uy
Levertransplanterad

Post by uy »

Eller "Don't bring me down" och "Imposseble love". Dem är fina.
Skitarna ska va' lika långa i år
elo
Periodare

Post by elo »

Är inte Hey Miss Brown ganska fin också (var ett tag sedan jag hörde den=

GM -> Väl New Poll istället för New Therad när du ska skapa en ny tråd.
Långis

Post by Långis »

Ja, jäkligt svårt, men jag har alltid älskat "Words". En fantastiskt fin ballad, eller vad fan det nu är.
"Just like an Eagle" är också ett alternativ. Den låten gick varm hemma hos mig när minnesskivan kom. Spelade den om och om igen och varje gång jag lyssnar på den kommer jag tillbaks till samma sorgliga känsla som jag hade då...
Jungbacka Erik
Site Admin

Post by Jungbacka Erik »

GM wrote:Hur gör man såna här omröstningar?
Gå in på ett underforum och klicka på "new poll" längst upp till höger.
overkill
Levertransplanterad

Post by overkill »

Ojdå, sannerligen inte enkelt. Men den 1:a låten som poppar upp i skallen är Går du i tankar, från Errol-skivan. Andra heta kandidater är Til The End Of Time, I Don´t Love You Anymore, I Go To Pieces m.fl.
wiking
Levertransplanterad

Post by wiking »

Ingen av dom som går att rösta på är den "finaste" enligt min smak. Men finast av dom som man kan rösta på är If i´m a fool.
E-M
Levertransplanterad

Post by E-M »

vilken tycker du då wiking du kan ju skriva d, som jag skrev någon av alternativen som finns eller ngn annan
wiking
Levertransplanterad

Post by wiking »

Love you little girl, Tonight, Hey miss brown, Crying in my pillow, för att nämna några som jag tycker är fina.
Post Reply